Άσφαιρα έναντι των πληθωριστικών πιέσεων – Νέα μέτρα για να ελέγξουν την ακρίβεια
Με το crash test τιμών στο ράφι να αποδίδει σε περιορισμένα προϊόντα στο Μαξίμου ψάχνουν νέα όπλα γιατί τα πυρά μέχρι τώρα δείχνουν άσφαιρα.
- Ουίνστον Τσώρτσιλ: Η iconic φωτογραφία του 1941, η φθηνή κόπια των 5.000 δολαρίων και το σκάνδαλο 83 χρόνια μετά
- Χαραμάδα ελπίδας για την κλιματική κρίση στη σύνοδο της G20
- Παύλος Μαρινάκης: Εκλογές το 2027 – Καμία ανησυχία στην κυβέρνηση για διαρροές στον προϋπολογισμό – Τι είπε για ΠτΔ και για ψήφο εμπιστοσύνης
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Ανεμικά τα τέσσερα μέτρα κατά της ακρίβειας που «τρέχουν» από την αρχή του μήνα οδηγούν το υπουργείο Ανάπτυξης σε νέες πρωτοβουλίες λίαν συντόμως. Τα πρώτα δείγματα δείχνουν πως οι τιμές στο ράφι σταθεροποιούνται όμως αυτό δεν αρκεί και θα χρειαστεί μεγαλύτερη ένταση ώστε να γίνει αισθητή στην τσέπη του καταναλωτή που δαπανά περισσότερα λεφτά για λιγότερα προϊόντα.
Χαρακτηριστικό είναι πως στην τελευταία έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ), που παρουσιάζει το ΒΗΜΑ, εννέα στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι δυσκολεύονται οικονομικά και ελάχιστοι ελπίζουν πως κάτι θα αλλάξει τους επόμενους μήνες. Για να τα βγάλουν πέρα τα νοικοκυριά εφαρμόζουν σειρά πρακτικών προκειμένου να καταφέρουν να καλύψουν τις ανάγκες τους στα είδη παντοπωλείου διαπιστώνοντας πως η μάχη με την ακρίβεια εξελίσσεται σε «Λερναία Ύδρα».
Μια μάχη που ακόμα να κερδηθεί
Με το crash test τιμών στο ράφι να αποδίδει σε περιορισμένα προϊόντα, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παραδέχεται ότι χάνει στη μάχη για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.
«Ξέρω ότι δεν έχουμε κερδίσει ακόμη τη μάχη με την ακρίβεια, ακούμε τον κόσμο, αλλά διαβεβαιώνω ότι δεν θα καταθέσουμε τα όπλα, θα συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις στη διαμόρφωση των τιμών και τους ελέγχους για να χτυπήσουμε την αισχροκέρδεια», υποστήριξε στην καθιερωμένη εβδομαδιαία του ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
e-Καταναλωτής
Με την Ελλάδα να είναι η δεύτερη ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία που βρίσκονται στον σχετικό πίνακα της Παγκόσμιας Τράπεζας, το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζει άλλο ένα πακέτο παρεμβάσεων ρίχνοντας στη μάχη ένα ψηφιακό «όπλο».
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναμένεται σύντομα να υπάρξουν ανακοινώσεις στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης του ρόλου του καταναλωτή. Οι αλλαγές που σχεδιάζονται αφορούν στην πλατφόρμα του παρατηρητηρίου αγοράς e-Καταναλωτής.
Η πλατφόρμα αναβαθμίζεται, γίνεται πιο χρηστική και ευέλικτη και δίνεται μεγαλύτερη σημασία στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.
Πληροφορίες του πρακτορείου ειδήσεων αναφέρουν πως οι καταναλωτές, με τις αλλαγές στην πλατφόρμα που βρίσκονται προ των πυλών, θα μπορούν να ελέγχουν 3.000 με 3.500 κωδικούς προϊόντων, καινούργιους αλλά και επικαιροποιημένους ενώ η διαδικασία της ένταξης όσο το δυνατόν περισσότερων κωδικών δεν σταματάει.
Επιπλέον, ο νέος e-Καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα σύγκριση του καλαθιού και εύρεσης της φτηνότερης αλυσίδας, που βρίσκεται πιο κοντά του, καθώς και τη δυνατότητα πρότασης χωριστών αγορών σε περισσότερες της μιας αλυσίδες για ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση.
Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα
Παρά τη μικρή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε σχέση με τον Ιανουάριο και τις κυβερνητικές κορώνες για μετωπική μάχη κατά της ακρίβειας οι τιμές βασικών τροφίμων όπως τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά και οι βρεφικές και παιδικές τροφές παραμένουν στα ύψη. Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία για την κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», που περιλαμβάνει και το ελαιόλαδο.
Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής και των ακραίων κλιματικών φαινομένων. H κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», που περιλαμβάνει και το ελαιόλαδο, καταγράφει αύξηση κατά 5,18%.
Σε σχέση με τον Ιανουάριο, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Φεβρουάριο δείχνουν μικρές μειώσεις σε βασικά είδη διατροφής, όπως τυριά (-0,7%), γιαούρτι (-2,5%), αλλαντικά (-2,4%), χοιρινό-πουλερικά (-1,2%), ψωμί και δημητριακά (-0,5%), αλλά και νέες αυξήσεις σε μοσχάρι (1,1%), ψάρια (3,3%), αναψυκτικά-χυμοί (2,6%), αυγά (4,4%).
Η αύξηση στη δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ αντανακλά αποκλειστικά την άνοδο του κόστους των προϊόντων λόγω πληθωρισμού, αφού το καλάθι παραμένει μισοάδειο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις