Το ψυχολογικό κόλπο των σούπερ μάρκετ που σας κάνει να «ξεφεύγετε» στις αγορές
Η ψυχολογία πίσω από τα ψώνια
- Η τηλεθέαση του debate ΣΥΡΙΖΑ – Ελπίδες για τη συμμετοχή στην κάλπη της Κυριακής – Η σύγκριση με το ΠΑΣΟΚ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
Έχετε ποτέ σκεφτεί την διάταξη των σούπερ μάρκετ, από την στιγμή που θα μπείτε μέχρι να φτάσετε στα ταμεία;
Κι όμως τίποτα δεν είναι τοποθετημένο στην τύχη. Ευφυείς σχεδιαστές κρύβονται πίσω από αυτήν την διάταξη των ραφιών, δελεάζοντάς σας διακριτικά να περπατήσετε μέσα από κάθε διάδρομο και να γεμίσετε το καροτσάκι σας χωρίς καν να το καταλάβετε.
Πρόκειται για ένα διακριτικό δέλεαρ ώστε να περάσετε από κάθε διάδρομο και να γεμίσετε το καρότσι χωρίς καν να το καταλάβετε.
Ο Reeves Connelly, ο οποίος σπούδασε αρχιτεκτονικό σχεδιασμό στο Ινστιτούτο Pratt, μοιράστηκε στη NY Post ότι: «Η ποσότητα της σκέψης που πηγαίνει στο σχεδιασμό των παντοπωλείων, από ψυχολογική άποψη και από άποψη μάρκετινγκ, είναι ακραία».
Ο λόγος είναι ψυχολογικός. Τα παντοπωλεία τοποθετούν τη μαναβική ακριβώς στην είσοδο, έτσι ώστε αφού αγοράσετε υγιεινά φρούτα και τα λαχανικά, να αισθάνεστε λιγότερο ένοχοι ώστε να αγοράσετε πρόχειρα και επεξεργασμένα φαγητά από τους υπόλοιπους διαδρόμους.
Τα αυγά και το γάλα είναι πάντα στο πίσω μέρος
Το γάλα και τα αυγά, τα βασικά προϊόντα που χρησιμοποιούν τα νοικοκυριά και ξεμένουν πιο συχνά, σπάνια βρίσκονται στην είσοδο ενός σούπερ μάρκετ.
Ο ίδιος εξήγησε: «Μπορεί επίσης να έχετε παρατηρήσει ότι βασικά είδη όπως το γάλα και τα αυγά τοποθετούνται σκόπιμα στο πίσω μέρος του καταστήματος, έτσι ώστε να είστε αναγκασμένοι να περπατήσετε μέσα από άλλους διαδρόμους για να φτάσετε σε αυτά».
«Και φροντίζουν να γεμίζουν τις άκρες των διαδρόμων με πολλές ανθυγιεινές επιλογές, όπως σνακ και αναψυκτικά, για να βεβαιωθούν ότι θα τα συναντήσετε ενώ πηγαίνετε στα βασικά είδη».
«Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο σας κάνουν να ξοδέψετε περισσότερα χρήματα είναι η διάταξη του διαδρόμου των δημητριακών έτσι ώστε τα ζαχαρούχα δημητριακά να βρίσκονται στο ύψος των ματιών των παιδιών, ώστε να είναι πιο πιθανό να αρπάξουν ένα, ενώ οι πιο υγιεινές επιλογές βρίσκονται πολύ ψηλά», συνεχίζει.
Μην κατηγορείτε τον εαυτό σας αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στην έξοδο από το κατάστημα χωρίς να αγοράσετε κάτι. Είναι ότι τα ταμεία μπλοκάρουν την έξοδο «για να σας αποθαρρύνουν να φύγετε χωρίς να αγοράσετε κάτι».
Υπάρχει επίσης ένας λόγος για τον οποίο συχνά νιώθετε χαμένοι στο τοπικό σας σούπερ μάρκετ. Είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι μετακινούν τα πράγματα.
Είναι λαβύρινθος για κάποιο λόγο
Γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτές οι τακτικές γίνονται λιγότερο αποτελεσματικές αφού επισκεφθείτε το κατάστημα μερικές φορές και αποκτήσετε μια καλύτερη αίσθηση του πού βρίσκονται τα πάντα, οπότε μετακινούν τακτικά τα προϊόντα σε διαφορετικούς διαδρόμους για να σας αποπροσανατολίσουν.
Τουλάχιστον μπορείτε να είστε σίγουροι ότι δεν χάνετε το μυαλό σας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις