Boeing: Βουτιά στη μετοχή, ακυρώνονται παραγγελίες – Προβληματισμός και για το 787 Dreamliner
Δεν έχουν τέλος οι αναταράξεις για την Boeing, τον άλλοτε γίγαντα της αεροναυπηγικής που από την αρχή του έτους μοιάζει να έχει πέσει σε «κενό αέρος».
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Δεν έχουν τέλος οι αναταράξεις για την Boeing, τον άλλοτε γίγαντα της αεροναυπηγικής που από την αρχή του έτους μοιάζει να έχει πέσει σε κενό αέρος μετά την εκτίναξη πόρτας από αεροσκάφος τύπου 737 Max της Alaska Airlines.
Το περιστατικό αυτό αλλά και τα αλλεπάλληλα προβλήματα που εντοπίζονται στις γραμμές παραγωγής της εταιρείας έχουν προκαλέσει την οργή τόσο των ρυθμιστικών αρχών στην Ουάσινγκτον όσο και των επενδυτών της Wall Street, οδηγώντας σε απώλεια χρηματιστηριακής αξίας ύψους 45 δισ. δολαρίων εντός των τελευταίων δύο μηνών.
«Βουτιά» της μετοχής, «πονοκέφαλος» στους πελάτες
Η μετοχή της εταιρείας υποχωρούσε σήμερα κατά 4,42% έως τις 18:30 ώρα Ελλάδος, στον απόηχο δημοσιεύματος των New York Times που ανέφερε ότι η Boeing απέτυχε σχεδόν στο 40% των ελέγχων της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας όσον αφορά τη διαδικασία κατασκευής των 737 Max, ενώ ο βασικός της προμηθευτής, η Spirit AeroSystems, απέτυχε στο 54% των ομοσπονδιακών ελέγχων.
Στο μεταξύ, τα αλλεπάλληλα προβλήματα της Boeing προκαλούν πονοκέφαλο στους πελάτες της. Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, η Southwest και η Alaska Air προειδοποιούν ότι οι καθυστερήσεις στην παραλαβή αεροσκαφών θα μπορούσαν να ανατρέψουν τον οικονομικό τους προγραμματισμό, ενώ η United ανακοίνωσε ότι διακόπτει την πρόσληψη νέων πιλότων.
Την Τρίτη η Boeing ανέφερε ότι θα επιβραδύνει περαιτέρω την παραγωγή 737 Max, παρά το γεγονός ότι ήδη οι παραδόσεις έχουν ήδη μειωθεί. Τον Φεβρουάριο η εταιρεία ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 17 737 Max στενής ατράκτου, οκτώ λιγότερα από ό,τι τον Ιανουάριο και τα μισά σε σχέση με τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Σημειώνεται ότι ο στόχος που είχε θέσει η εταιρεία ήταν για παραγωγή 38 737 Max κάθε μήνα.
Αποσύρουν παραγγελίες
Η αυξημένη αβεβαιότητα οδηγεί τις αεροπορικές εταιρείες σε απόσυρση από παραγγελίες που έχουν ήδη δώσει. Για παράδειγμα, η Southwest ανέφερε την Τρίτη ότι δεν αναμένει πλέον να παραλάβει τα 27 αεροσκάφη MAX 7 που ήλπιζε ότι θα έφταναν το 2024, ενώ η United απέσυρε τα μεγαλύτερα αεροσκάφη MAX 10 από το πρόγραμμά της.
Η Southwest, η οποία χρησιμοποιεί μόνο αεροπλάνα της Boeing, αναθεωρεί τα σχέδιά της για το πτητικό έργο του τρέχοντος έτους, ενώ ξεκαθαρίζει ότι θα μειώσει τις προσλήψεις πιλότων κατά περισσότερο από 50% και συνοδών κατά πάνω από 60%. Η εταιρεία ανέμενε να παραλάβει 79 αεροπλάνα MAX φέτος, αλλά τώρα θεωρεί ότι θα παραλάβει μόνο 46. Δεν αναμένει πλέον να παραλάβει κανένα από τα νέα αεροσκάφη MAX 7 που ήλπιζε ότι θα παραδίδονταν φέτος.
Η Alaska εκτιμά ότι η καθήλωση των Boeing 737 Max 9 που διατάχθηκε μετά την έκρηξη της πόρτας από αεροσκάφος της οδήγησε σε συρρίκνωση των κερδών της κατά τουλάχιστον 150 εκατ. δολάρια. Υπάρχουν ωστόσο και αυτοί που εξακολουθούν να δίνουν «ψήφο εμπιστοσύνης» στην αμερικανική εταιρεία, όπως η American Airlines που την προηγούμενη εβδομάδα παρήγγειλε 85 737 Max 10.
Τι συνέβη στο Dreamliner της Latam;
Στα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Boeing ήρθαν να προστεθούν οι σφοδρές αναταράξεις που προκλήθηκαν σε πτήση της LATAM Airlines από το Σίδνεϋ στο Όκλαντ, η οποία εκτελούταν από ένα Boeing 787 Dreamliner. Το περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό 50 επιβατών.
Η Latam έκανε λόγο για «τεχνικό πρόβλημα» που εμφανίστηκε στο αεροσκάφος με αποτέλεσμα να προκληθούν οι έντονες αναταράξεις, χωρίς να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες. Ο Τζόκατ, ένας 61χρονος Καναδός επιβάτης, δήλωσε ότι δεν υπήρξε κάποιος γδούπος όπως συμβαίνει συνήθως όταν ένα αεροσκάφος πέφτει σε αναταράξεις. Μετά το περιστατικό, είπε, ένας από τους πιλότους ήρθε στην καμπίνα και είπε ότι ο πίνακας οργάνων του είχε μαυρίσει για ένα ή δύο δευτερόλεπτα, πριν ανάψει και πάλι.
Ο Richard de Crespigny, πρώην πιλότος της Qantas, δήλωσε ότι αν είναι αλήθεια ότι οι οθόνες «μαύρισαν», αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι υπήρξε πρόβλημα τροφοδοσίας. Ξεκαθάρισε πάντως ότι δεν θα υπάρχει σαφής απάντηση ως προς το τι προκάλεσε τις αναταράξεις μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος των αρμόδιων ερευνητών.
Πηγή: ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις