Αγριεύει η μάχη στις αλυσίδες fast fashion – Η Inditex αφήνει πίσω την H&M
Τι δείχνουν οι οικονομικές επιδόσεις Zara και H&M
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
Αυξημένες κατά 11% εμφανίζονται οι πωλήσεις της Inditex στο πρώτο εξάμηνο της ανοιξιάτικης σεζόν της, με ένα ποσοστό που φέρει μαζί του τις ενισχύσεις από την υψηλή μόδα.
Η ανοδική αυτή τάση συνεχίζει την ισχυρή δυναμική που είδε την αύξηση των πωλήσεών της το 2023 να ξεπερνά εκείνη της ανταγωνίστριας H&M.
Σύμφωνα με το Reuters, οι μετοχές της μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης μόδας στον κόσμο αυξήθηκαν έως και 4,4% σε υψηλό ρεκόρ στις πρώτες συναλλαγές της Τετάρτης μετά την ανακοίνωση των στοιχείων για την περίοδο 1 Φεβρουαρίου έως 11 Μαρτίου.
Προβάδισμα
Ο ισπανικός όμιλος έχει διευρύνει το προβάδισμά του έναντι της σουηδικής H&M χάρη στην ικανότητά του να συνδυάζει δύο βασικά στοιχεία: να μεταφέρει τα προϊόντα ταχύτερα χάρη στους κοντινούς προμηθευτές και να πωλεί περισσότερα ρούχα σε υψηλότερες τιμές. Αυτό τον βοήθησε επίσης να αντιμετωπίσει τον ταχέως αναπτυσσόμενο κινεζικό αντίπαλο Shein.
Η ανοδική τάση της Inditex ενισχύθηκε περαιτέρω από τις ανακοινώσεις της H&M για πτώση 4% στις πωλήσεις Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου, ένα κακό σημάδι για την περίοδο των χριστουγεννιάτικων αγορών. Η γερμανική διαδικτυακή εταιρεία λιανικής πώλησης μόδας Zalando ανακοίνωσε την Τετάρτη μείωση των πωλήσεων για ολόκληρο το έτος.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με το Reuters, οι πωλήσεις της Inditex αυξήθηκαν κατά 10% στο ρεκόρ των 36 δισ. ευρώ (39 δισ. δολάρια) έως τον Ιανουάριο του 2024.
Πώς κινούνται οι πωλήσεις
Τα αποτελέσματα της εταιρείας ήταν σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών, ωστόσο οι πωλήσεις της αυξάνονται πιο αργά από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς ο ρυθμός αύξησης των τιμών έχει μετριαστεί. Κατά το πρώτο εξάμηνο της άνοιξης του 2023, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 13,5%.
Η Inditex ανακοίνωσε ετήσια καθαρά κέρδη 5,4 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 30% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών σε δημοσκόπηση της LSEG, καθώς η εταιρεία διατήρησε μεικτό περιθώριο κέρδους 57,8%.
Ο ισπανικός όμιλος του Αμάνθιο Ορτέγα, σχεδιάζει να επενδύσει 900 εκατ. ευρώ ετησίως έως το 2025 σε logistics. Τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν νέα κέντρα logistics στη Σαραγόσα της Ισπανίας και στις Κάτω Χώρες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oscar Garcia κατά τη διάρκεια κλήσης αναλυτών.
Θα δαπανήσει συνολικά 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος για να επεκτείνει τον χώρο των καταστημάτων της κατά 5% και για την τεχνολογία και τη βελτίωση των διαδικτυακών πλατφορμών το 2024.
Οι ΗΠΑ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Inditex μετά την Ισπανία, γι’ αυτό και σχεδιάζει να συνεχίσει να αναπτύσσεται εκεί με νέα ανοίγματα καταστημάτων στο Λος Άντζελες και το Λας Βέγκας, καθώς και με την επέκταση της επιχείρησης μεταχειρισμένων ειδών Pre-Owned αλλά και των Lefties, δήλωσε ο Garcia.
«Οι ΗΠΑ είναι μια αγορά-κλειδί για εμάς», πρόσθεσε.
Ενίσχυση μερισμάτων
Ο όμιλος είχε 5.692 καταστήματα παγκοσμίως το 2023, 123 λιγότερα από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ τα αποθέματά του τον Ιανουάριο ήταν 7% χαμηλότερα σε σχέση με πέρυσι, εν μέρει λόγω της «ομαλοποίησης των συνθηκών της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Η Inditex δήλωσε ότι θα αυξήσει τη διανομή μερίσματος κατά 28% σε 1,54 ευρώ ανά μετοχή, πάνω από τις προσδοκίες των αναλυτών. Η βασική μάρκα της Inditex, η Zara, άρχισε να αυξάνει τις τιμές νωρίτερα από την H&M, ως απάντηση στον καλπάζοντα πληθωρισμό και στο πλαίσιο της στροφής προς την προσφορά ιδιαίτερων, υψηλής μόδας κομματιών, ενώ αναπτύσσει άλλες μάρκες στην οικονομική της γκάμα.
Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια, η Zara αύξησε τις μέσες τιμές από σεζόν σε σεζόν με βραδύτερο ρυθμό από την H&M και άλλες, σύμφωνα με την εταιρεία πληροφοριών λιανικής EDITED.
Οι επενδυτές αναμένουν ότι η Inditex θα συνεχίσει να υπεραποδίδει έναντι της H&M. Η τιμή της μετοχής του ισπανικού ομίλου διαπραγματεύεται 21,8 φορές τα αναμενόμενα κέρδη για τους επόμενους 12 μήνες, ενώ ο δείκτης της H&M είναι 16,1.
«Η Inditex πέτυχε το πιο δύσκολο πράγμα, το οποίο ήταν να μπορέσει να αναπτυχθεί και παράλληλα να περάσει τον πληθωρισμό το 2023. Τα κατάφερε επειδή έχει καλύτερη πρόταση αξίας από τους ανταγωνιστές της, όπως η H&M», εξήγησε στο Reuters ο José Ramon Iturriaga, διαχειριστής κεφαλαίων στην Abante Advisors, η οποία κατέχει μετοχές της Inditex.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις