«Το Φεστιβάλ θέλει ενέργεια» και η ΔΕΗ φρόντισε για αυτό
Η ΔΕΗ ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και βρίσκεται παντού στην πόλη.
Όποιος βρεθεί αυτές τις ημέρες στη Θεσσαλονίκη λόγω και του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, θα δει σε όλη την πόλη αφίσες που ηλεκτρίζουν το μάτι, γιατί «η έμπνευση θέλει ενέργεια».
Από τις 7 μέχρι και τις 17 Μαρτίου, η πόλη κινείται κινηματογραφικά, βάζοντας τα καλά της στο δικό της κόκκινο χαλί. Είναι πλέον παγκοσμίως ένα από τα αναγνωρισμένα διεθνή φεστιβάλ, που χαίρει εκτίμησης από άκρη σ’ άκρη αυτού του οπτικοακουστικού μαγικού πλανήτη.
Από φέτος, κάτι αλλάζει, η ατμόσφαιρα ηλεκτρίζεται θετικά και μέσα σε αυτό το πλαίσιο μαθαίνουμε ότι η ΔΕΗ, ως στρατηγικός συνεργάτης, στηρίζει συνολικά τον φορέα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Όταν λέμε συνολικά εννοούμε ότι στηρίζει τόσο τους δημιουργούς που προσφέρουν τις ταινίες τους, αναδεικνύοντας τη ζωή μέσα από κάθε σκηνή, όσο και όλα τα τεκταινόμενα του φεστιβάλ όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, το Evia Film Project, το «Σινεμά με Θέα», καθώς και καθημερινές προβολές σε εμβληματικούς χώρους της πόλης.
Μέσα σε όλα αυτά, στηρίζει τελικά και την ίδια τη Θεσσαλονίκη, μία πόλη που έχει γίνει συνώνυμο του πολιτισμού και της τέχνης του σινεμά, ενισχύοντας τον πολιτιστικό πλούτο και τη διαπολιτισμική ανταλλαγή, με την παράλληλη προώθηση της καλλιτεχνικής ποικιλομορφίας και καινοτομίας.
Η κ. Σοφία Δήμτσα, Γενική Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Ομίλου ΔΕΗ αναφέρει σχετικά: «Η έναρξη της συνεργασίας της ΔΕΗ με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης είναι ιδιαίτερα τιμητική και ανυπομονούμε για το συναρπαστικό, γεμάτο πολιτισμό, ταξίδι που αρχίζει. Πρόκειται για μία γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ παραγωγών, καλλιτεχνών και κοινού. Με έργα που εμπνέουν και προβληματίζουν, που αποτελούν τροφή για σκέψη και συζήτηση. Η ΔΕΗ βρίσκεται κοντά στην 7η τέχνη και την Θεσσαλονίκη, την πόλη που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτήν, στηρίζοντας ενεργά τους δημιουργούς, όλα και όσους μας οδηγούν σε ένα καλύτερο μέλλον, γεμάτο πολιτισμό».
Στο πλαίσιο του φετινού προγράμματος, ένα από τα θέματα που ξεχωρίζουν είναι η προβολή του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία – Τα άγνωστα χρόνια της Κάλλας» την ιδέα, την έρευνα και το σενάριο του οποίου, υπογράφει ο Βασίλης Λούρας, με την υποστήριξη της ΔΕΗ. Μια μοναδική καταγραφή για την Ελληνίδα υψίφωνο και για την πολιτιστική μας κληρονομιά που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας της ΔΕΗ με την Εθνική Λυρική Σκηνή, για το Έτος Μαρίας Κάλλας (2023).
Για όσους δεν γνωρίζουν ήδη, το εν λόγω ντοκιμαντέρ, που παρουσιάστηκε τη Δευτέρα 11 Μαρτίου στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, παρουσία των σκηνοθετών Μιχάλη Ασθενίδη και Βασίλη Λούρα, επιχειρεί να μας ταξιδέψει στην περίοδο της προσωπικής και καλλιτεχνικής ενηλικίωσης της Κάλλας στην Αθήνα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (1937 -1945), καθώς και τα χρόνια μετά το 1957, όταν η παγκόσμια πλέον ντίβα επανασυνδέεται με τη χώρα της.
Η ταινία, μια παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με την υποστήριξη της ΔΕΗ, του νέου Στρατηγικού Συνεργάτη του Φεστιβάλ, δημιουργήθηκε στο πλαίσιο των εορτασμών του Έτους Κάλλας, για τη συμπλήρωση εκατό ετών από τη γέννηση της μυθικής ελληνίδας σοπράνο. Την προβολή προλόγισαν οι Ορέστης Ανδρεαδάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κουμεντάκης, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Αλέξανδρος Καμπούρογλου, Διευθυντής Προγραμμάτων Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και Σοφία Δήμτσα, Γενική Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας Ομίλου ΔΕΗ, ενώ μετά το τέλος της ταινίας ακολούθησε συζήτηση με τους δύο σκηνοθέτες.
Μέσα σε όλα αυτά τα ενδιαφέροντα που ακούστηκαν, ο Γιώργος Κουμεντάκης ανέφερε σχετικα: «Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει μια περίοδο που δεν είναι και τόσο γνωστή και ευχαριστούμε τη ΔΕΗ και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τους συμπαραστάτες μας». Απευθυνόμενος στην κ. Δήμτσα, είπε: «Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω πραγματικά, έχουμε μια υπέροχη σχέση τα τελευταία χρόνια, είστε συν-δημιουργός θα έλεγα σε όλη αυτή τη διαδικασία, την απόλυτα συμπαραστατική. Ανταλλάσουμε ιδέες και μετά τις εφαρμόζουμε. Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και ο Ανδρέας Δρακόπουλος έχτισε το νέο μας σπίτι στο Κέντρο Πολιτισμού, μεταφερθήκαμε εκεί, μας βοήθησε και μας βοηθά συνεχώς με τη δωρεά της εξωστρέφειας, αισθανόμαστε ότι είμαστε μια οικογένεια και σας ευχαριστούμε που στηρίζετε τις πιο τρελές, τις πιο ρηξικέλευθες ιδέες που έρχονται συνεχώς στη Εθνική Λυρική Σκηνή».
Ενδιαφέρον επίσης είχε η τοποθέτησή του σχετικά με τα επεισόδια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης λέγοντας πως «ο φόβος δεν πρέπει να μας εγκλωβίσει. Πιστεύω ότι ο καθένας με τον τρόπο του μπορεί να συμβάλλει στην αποδοχή της διαφορετικότητας. Ζούμε σε μια εποχή όπου δεν μπορούμε να υποκρινόμαστε ότι δεν μας αφορά, ότι έχουμε με κάτι πιο σημαντικό να ασχοληθούμε. Αυτά είναι τα σημαντικά και με αυτά θα ασχοληθούμε».
Στο ίδιο κλίμα, κινήθηκε και η γενική διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας Ομίλου ΔΕΗ, Σοφία Δήμτσα: «Εμείς ως ΔΕΗ είμαστε ενθουσιασμένοι γιατί συμμετέχουμε ενεργά στους εορτασμούς για τα εκατό χρόνια από τη γέννηση της σπουδαίας σοπράνο. Ευχαριστώ πολύ τον Γιώργο Κουμεντάκη και την Εθνική Λυρική Σκηνή για αυτή τη συνεργασία, η οποία από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος ταξίδεψε μέχρι εδώ, στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Ο όμιλος ΔΕΗ βρίσκεται σε διαχρονική συνομιλία με την ελληνική κοινωνία και συμβάλλει ενεργά στον πολιτισμό και στην τέχνη μέσα από διάφορες δράσεις. Είναι καθήκον μας όχι μόνο να τιμήσουμε τη μνήμη αυτής της μεγάλης καλλιτέχνιδας και Ελληνίδας, αλλά και να συμβάλλουμε στη διατήρηση και στην προώθηση του πολιτιστικού πλούτου που μας κληροδότησε».
Σύμφωνα με την κ. Δήμτσα σχετικά με όλα όσα στενάχωρα συμβαίνουν αυτές τις ημέρες «Θα ήθελα να δούμε αυτή τη ταινία και με μια άλλη ματιά, καθώς η Μαρία Κάλλας στα πρώτα χρόνια στην Αθήνα ήταν θύμα αυτού που σήμερα ονομάζουμε bullying. Στοχοποιήθηκε για το βάρος της, την εμφάνισή της και όλα τα στερεότυπα της εποχής βρήκαν χώρο για να της δημιουργήσουν προβλήματα. Η ΔΕΗ τα τελευταία χρόνια ασχολείται ενεργά με την ανάδειξη και καταπολέμηση των βαθιά ριζωμένων στερεοτύπων που οδηγούν στη βία μέσα από μεγάλες πανελλαδικές έρευνες. Τα αποτελέσματα είναι δυστυχώς ανησυχητικά και φανερώνουν ότι χρειάζεται πολλή δουλειά, κυρίως στις νέες ηλικίες. Ο πολιτισμός και η παιδεία είναι από τα πιο σημαντικά όπλα που έχουμε για να καταπολεμήσουμε τις ρίζες του κακού. Γι’ αυτόν τον λόγο εμείς θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε ενεργά τους φορείς που προωθούν τον πολιτισμό. Είμαστε ενθουσιασμένοι για τη συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και την πόλη της Θεσσαλονίκης. Συμμετέχουμε όλοι μαζί σε αυτό το ταξίδι για ένα καλύτερο μέλλον μέσα από την τέχνη».
Επιστρέφοντας στην πόλη και στην ντίβα, μαθαίνουμε από τον σκηνοθέτη Βασίλη Λούρα ότι «η Κάλλας είχε πολύ μεγάλη σχέση με τη Θεσσαλονίκη. Εκτός από το ’42, που έρχεται για πρώτη φορά με άλλους καλλιτέχνες της Λυρικής, ήρθε ξανά για συναυλίες το ’44-’45 πριν ξεκινήσει δηλαδή για την Αμερική. Είχε μάλιστα και συγγενείς στη πόλη. Μέχρι το τέλος της ζωής της, κρατούσε θερμή σχέση με την Ελλάδα. Δεν μπορούσαμε να βάλουμε περισσότερο υλικό για τη Θεσσαλονίκη στο ντοκιμαντέρ, φανταστείτε ότι η αρχική βερσιόν ήταν τέσσερις ώρες. Επομένως, υπήρχαν πολλά που έπρεπε να κοπούν».
‘Όπως όλα τα πράγματα, έτσι και αυτό χρειάζεται πάθος, προσήλωση, πίστη και φυσικά ενέργεια. Μέχρι το επόμενο φεστιβάλ, καλή θέαση στους τυχερούς που θα παραβρεθούν στο φεστιβάλ και στη συμπρωτεύουσα.
- Ζιζέλ Πελικό: «Mr Everyman» – Οι 51 «δράκοι» που καταδικάστηκαν στην «δίκη του αιώνα» στη Γαλλία
- Προκαλεί το «De Grece» των Γλύξμπουργκ – Σφοδρά πυρά από κόμματα, οι παρατηρήσεις Αλιβιζάτου
- Μηχανική βλάβη στο flying Cat 5 με 115 επιβάτες – Επέστρεψε στον Πειραιά
- Αστυνομικός στη Βουλή: Οι πρώτες συναντήσεις της 35χρονης συζύγου του με τις τρεις κόρες της – Τι της είπαν
- Τουρκικά «σενάρια» για ΑΕΚ και Ντένσβιλ
- Μητσοτάκης: Η προστασία των συνόρων είναι αναπόσπαστο μέρος της μεταναστευτικής στρατηγικής