Ρεπορτάζ in – Οι προϋποθέσεις για την Διοικητική Αυτοτέλεια των Δήμων
Μέγα ζητούμενο για την Αυτοδιοίκηση η Διοικητική Αυτοτέλεια της.
- Η δυσαρέσκεια εργαζομένων χτυπάει κόκκινο, πιθανότητα μαζικών παραιτήσεων
- Έρωτες, χρήματα και τραγωδίες: Η πολυτάραχη ζωή της Gloria Vanderbilt
- Τι φταίει και δεν φτάνει ο προϋπολογισμός για φάρμακα στα νοσοκομεία
- Οι παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές στη φέτα - «Είναι πλέον αδικαιολόγητες» λένε οι παραγωγοί
Στο in πληροφορηθήκαμε τις προϋποθέσεις που απαιτούνται προκειμένου οι Δήμοι της χώρας να αποκτήσουν την αναγκαία διοικητική τους αυτοτέλεια με προσδοκώμενο αποτέλεσμα την ενδυνάμωση της λειτουργικής τους ικανότητας και της αποτελεσματικότητας. Η ΚΕΔΕ έχει κατ’ επανάληψη ζητήσει την συγκεκριμένη μεταρρύθυμιση και σήμερα παρουσιάζουμε τα βασικά σημεία στα οποία η ΚΕΔΕ επιμένει και θεωρεί αναγκαία:
Αναγκαιότητες
Η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας θεωρεί αναγκαία:
• Tη σύνταξη του Νέου Κώδικα Αυτοδιοίκησης.
• Τη Σύνταξη του Νέου Κώδικα Δημοτικών Υπαλλήλων.
• Την κατάργηση των εγκρίσεων σκοπιμότητας των αποφάσεων των Δήμων από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και τα Υπουργεία ώστε κάθε έλεγχος των αποφάσεων να αφορά μόνο τη νομιμότητά τους. Ένα πρώτο θετικό βήμα έγινε με τα άρθρα 57, 58 και 60 του Ν.5003/2022, που έθεσε αποκλειστική προθεσμία 20 ημερών για την έγκριση ορισμένων αποφάσεων των ΟΤΑ, αλλά χρειάζεται διεύρυνση της διοικητικής αυτοτέλειας των δήμων.
• Τη διεύρυνση, σύμφωνα και με τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας, των βαθμών ελευθερίας των δήμων στην οργάνωση των υπηρεσιών τους.
• Την υιοθέτηση της πρότασης της Κ.Ε.Δ.Ε., όσον αφορά τον θεσμό της κινητικότητας, ώστε να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του δημάρχου για το προσωπικό όλων των κατηγοριών και όχι μόνο των τεχνικών και των οικονομικών υπαλλήλων.
• Την ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας των Δήμων, μέσω του Προγράμματος Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ 2021–2027, όπως προβλέπεται στο άρθρο 43 του Ν.4914/2022.
• Την υλοποίηση ενός 4ετους προγράμματος για την κάλυψη των κενών θέσεων σε προσωπικό των Δήμων, τη στελέχωση των νέων υπηρεσιών και την αντικατάσταση των αποχωρούντων υπαλλήλων (με την κινητικότητα και τη συνταξιοδότηση).
• Τη βελτίωση της καταστατικής θέσης των αιρετών της Αυτοδιοίκησης, με βάση τις σχετικές προτάσεις της Κ.Ε.Δ.Ε., με όρους οικονομικής και θεσμικής ισοτιμίας σε σχέση με το άλλο πολιτικό προσωπικό.
• Την υλοποίηση διετούς προγράμματος συγκρότησης των επτά (7) Αυτοτελών Υπηρεσιών Εποπτείας ΟΤΑ.
• Την απλούστευση και επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης του προσωπικού μέσω του ΑΣΕΠ.
• Την υλοποίηση προγράμματος Συλλογικής Υποστήριξης για την ενσωμάτωση των Νομικών Προσώπων στους Δήμους
• Την ολοκλήρωση του Προγράμματος στελέχωσης της Δημοτικής Αστυνομίας
• Την ολοκλήρωση του Προγράμματος συγκρότησης των Υπηρεσιών Δόμησης
• Τη συγκρότηση του συστήματος εσωτερικού ελέγχου και διαχείρισης κινδύνων
• Τη βελτίωση της δημοσιονομικής διαχείρισης των Δήμων, με την υποστήριξη της ΕΕΤΑΑ.
• Την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων όταν ασκούνται «συντρέχουσες» αρμοδιότητες, δηλαδή όταν ασκούν τυπικά και πρακτικά την ίδια αρμοδιότητα ταυτόχρονα δύο διοικητικά επίπεδα
• Την αλλαγή της διοικητικής υπαγωγής υπαρχουσών συγκροτημένων δομών, που ήδη λειτουργούν σε τοπικό επίπεδο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις