Νέα Αριστερά: Θα φορολογήσει τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων για το 2023 η κυβέρνηση;
Ερώτηση στους υπουργούς Περιβάλλοντος και Οικονομικών κατέθεσαν εφτά βουλευτές της Νέας Αριστεράς
Αν θα υιοθετήσει «το τέχνασμα που σκαρφίστηκε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χάρης Θεοχάρης, σε πρόσφατη τηλεοπτική του εμφάνιση για να ‘προστατεύσει’ τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων για το 2023», ή αν θα τα φορολογήσει ρωτούν τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών επτά βουλευτές της Νέας Αριστεράς, με ερώτηση που κατέθεσαν με πρωτοβουλία της γραμματέα του κόμματος, Πέτης Πέρκα.
Συγκεκριμένα, ο κ. Θεοχάρης, απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου γιατί δεν θα φορολογηθούν τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων για το οικονομικό έτος 2023, «ισχυρίστηκε ότι ο Κανονισμός προβλέπει τη φορολόγηση υπερκερδών, μόνο όταν ορίζονται ως τέτοια συγκρινόμενα με τα προηγούμενα έτη. Και άρα, βάσει αυτού του τεχνάσματος», υπογραμμίζουν οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς, «η σύγκριση των κερδών για το 2023 με το 2022, που ήταν η χρονιά με πρωτοφανή υπερκέρδη, θα είναι λιγότερα και, άρα, δεν πρέπει να φορολογηθούν».
«Επιλογή της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας ήταν να φορολογήσει τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων μόνο κατά 33% αντί για 90%, που είναι και το ανώτατο ποσοστό που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με το άρθρο 114 του νόμου 5007/2022»
«Επιλέγει δηλαδή ως έτος σύγκρισης το 2022 που ο κλάδος της διύλισης είχε πρωτοφανή κέρδη, για να υπερασπιστεί αυτά τα υπερκέρδη διαστρεβλώνοντας και καταστρατηγώντας το γράμμα και το πνεύμα του Κανονισμού της ΕΕ υπ’ αριθμ. 2022/1854», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
«Δεν προκαλεί έκπληση η προσπάθεια ΝΔ να υπερασπιστεί τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων»
Οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς τονίζουν ότι «η HELLENiQ ENERGY (πρώην ΕΛΠΕ), για παράδειγμα, όπου συμμετέχει με σημαντικό ποσοστό το ελληνικό δημόσιο, εμφανίζει για το έτος 2023 καθαρά κέρδη 606 εκατ. ευρώ, που είναι μεν κατά 40% μειωμένα σε σύγκριση με το έτος 2022, που εμφάνισε ιστορικά υψηλά κέρδη που ξεπέρασαν το ένα (1) δισεκατομμύριο ευρώ. Τα καθαρά κέρδη όμως του 2023, συγκρινόμενα με τα κέρδη των προηγούμενων ετών, εκτός 2022 δηλαδή, είναι διπλάσια από τα καθαρά κέρδη για το 2021 που εμφάνισε 144 εκατ. ευρώ και είχαν τότε χαρακτηριστεί ως η δεύτερη υψηλότερη επίδοση στην ιστορία του Ομίλου. Το έτος 2020, τα καθαρά κέρδη ήταν στα 5 εκατ. ευρώ και το 2019 εμφάνισαν 185 εκατ. ευρώ».
Και καταλήγουν πως «είναι συνεπώς ξεκάθαρο ακόμη και για κάποιον που δεν γνωρίζει αριθμητική ότι τα καθαρά κέρδη του 2023 είναι σχεδόν εξαπλάσια όταν συγκριθούν με τα προηγούμενα έτη».
Προσθέτουν πως η κυβερνητική προσπάθεια «να υπερασπιστεί τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων και όχι τα συμφέροντα των πολιτών που μαστίζονται από την ακρίβεια χωρίς τέλος, δεν προκαλεί δυστυχώς έκπληξη».
«Επιλογή της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας ήταν να φορολογήσει τα υπερκέρδη των διυλιστηρίων μόνο κατά 33% αντί για 90%, που είναι και το ανώτατο ποσοστό που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με το άρθρο 114 του νόμου 5007/2022», επισημαίνουν, σημειώνοντας πως «η Ελλάδα συγκαταλέγεται στη μειοψηφία των χωρών που εφάρμοσαν τους χαμηλότερους συντελεστές φορολόγησης».
Ρωτούν τέλος αν η κυβέρνηση θα φορολογήσει τα υπερκέρδη του κλάδου διύλισης για το 2023, αν ναι με ποια έτη αναφοράς βάσει του Κανονισμού 2022/1854, σε τι ποσοστό και τι ποσό υπολογίζει να εισφέρει στα κρατικά ταμεία.
- Ζιζέλ Πελικό: «Αποφασισμένη να αλλάξει την κοινωνία» – Κοντά στην ολοκλήρωση η εκδίκαση της υπόθεσης
- Αλέξης Χαρίτσης: Η Νέα Αριστερά ήρθε για να μείνει
- Λένα Δροσάκη – Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Η πρώτη κοινή τηλεοπτική τους εμφάνιση μετά το διαζύγιο
- Η πιο κοντή γυναίκα στον κόσμο μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει – Είναι μόλις 62,8 εκ.
- Κουέστα: «Μας πόνεσε η ήττα από τον Παναιτωλικό»
- ΗΠΑ: Γεμίζουν τις αποθήκες με… παρμεζάνα – Γιατί ο Τραμπ φοβίζει τους Ιταλούς τυροκόμους