Κρίστεν Στιούαρτ: «Θέλω να κάνω το πιο γκέι πράγμα που έχετε δει ποτέ στη ζωή σας»
Μετά από περισσότερες από δύο δεκαετίες στο προσκήνιο, ξέρει ποια είναι και τι θέλει - ας δούμε μερικά αποσπάσματα από την πρόσφατη συνέντευξή της στο περιοδικό Rolling Stone.
«Η Κρίστεν Στιούαρτ είναι εξωφρενικά δυνατή» γράφει ο Alex Morris στο Rolling Stone, σε μια πρόσφατη συνέντευξη με την ηθοποιό του Χόλιγουντ.
«Δεν αναφέρομαι, για παράδειγμα, σε κάποια εμπειρία από το παρελθόν της, την οποία έχει ξεπεράσει, όπως εκείνη την εποχή που έπαιζε σε εκείνες τις ταινίες με βρικόλακες και λυκάνθρωπους και ονομάστηκε η πιο μισητή ηθοποιός στον κόσμο επειδή δεν φαινόταν αρκετά ενθουσιασμένη για να καθίσει σε ένα δωμάτιο γεμάτο δημοσιογράφους και να συζητήσει για το χαμούρεμα με τους συμπρωταγωνιστές της.
»Ή τότε που φωτογραφήθηκε να φιλάει τον πολύ μεγαλύτερό της (και παντρεμένο) σκηνοθέτη του Snow White and the Huntsman και, λόγω του τρόμου που προκάλεσε αυτό, εξορίστηκε από το sequel. Δεν μιλάω για τη γενναιότητα που χρειάστηκε για να υποδυθεί την Joan Jett μπροστά στην Joan Jett. Ή για τη γενναιότητα που χρειάστηκε για να υποδυθεί την πριγκίπισσα Νταϊάνα μπροστά σε ολόκληρο τον κόσμο των κινηματογραφικών θεατών. Ή τη γενναιότητα που χρειάστηκε για να βγει στο SNL με τη μορφή μιας καυστικής ανταπάντησης στα κακά tweets ενός παράφρονα παρουσιαστή ριάλιτι σόου που έγινε πρόεδρος.
»Με άλλα λόγια, δεν μιλάω για τη «δύναμη» ως το χρυσό αστέρι που αποδίδεται στις διάσημες γυναίκες που δεν καταρρέουν κάτω από τις άλλες ετικέτες που τους ρίχνει η κοινωνία. Όχι, μιλάω, κυριολεκτικά, για τους δικέφαλους της Κρίστεν Στιούαρτ» συμπληρώνει το επιχείρημά του.
Το βάθος και η ψυχραιμία που την χαρακτηρίσουν έχουν κάνει τη Στιούαρτ εδώ και καιρό μια επιλογή για αντιπολιτισμικούς ρόλους, γυναίκες που ξεχωρίζουν επειδή βρίσκονται μακριά από τον κόσμο που τις περιβάλλει
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δεν μοιάζει με καμία άλλη
Μέχρι τώρα, έχει καθιερωθεί αρκετά καλά ότι η λέξη «ανατρεπτικό» είναι το μεσαίο όνομα της Στιούαρτ. Φανταστείτε την, σε ηλικία 17 ετών, να αρνείται να υποδυθεί την Bella Swan με τον ζωηρό, λαμπερό τρόπο που όλοι οι ενήλικες είχαν στο μυαλό τους, και να επιλέγει αντ’ αυτού να μελαγχολεί σαν να ήταν πραγματικά ερωτευμένη με έναν απέθαντο άνθρωπο.
(«Το στούντιο προσπαθούσε να κάνει μια ταινία για παιδιά. Δεν ήθελαν αυτό που ήταν στην πραγματικότητα το βιβλίο. Πότε στο διάολο χαμογελούν η Μπέλα και ο Έντουαρντ, ποτέ;»).
Στη συνέχεια, έχοντας περάσει πέντε χρόνια σε ένα franchise που απέφερε περισσότερα από 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, «γέννησε» πράγματα όπως τα αναμνηστικά με το σήμα Twilight και η Στιούαρτ έγινε η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιό στον κόσμο, υπήρξε η μετάβαση μια για πάντα (κυρίως) σε καλλιτεχνικές ανεξάρτητες ταινίες – τις οποίες γύριζε ανάμεσα σε όλες αυτές τις δόσεις του Twilight, γυρίζοντας μερικές φορές τρεις ή τέσσερις ταινίες το χρόνο.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Στην επόμενη φάση
Υπήρξε το «Σύννεφα της Σιλς Μαρία», για το οποίο απέρριψε το ρόλο της σταρλετίνας για χάρη της ελαφρώς βρώμικης βοηθού και κέρδισε το Σεζάρ (το γαλλικό αντίστοιχο του Όσκαρ), η μόνη Αμερικανίδα που το έχει καταφέρει.
Υπήρχε και το Spencer, η οποία της χάρισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, επειδή τόσο έντεχνα σύρθηκε από το πετσί της.
Το βάθος και η ψυχραιμία που την χαρακτηρίσουν έχουν κάνει τη Στιούαρτ εδώ και καιρό μια επιλογή για αντιπολιτισμικούς ρόλους, γυναίκες που ξεχωρίζουν επειδή βρίσκονται μακριά από τον κόσμο που τις περιβάλλει.
«Όταν φτάνω στο σπίτι της, η Στιούαρτ, τώρα 33 ετών, έχει ξυπνήσει εδώ και πολλές ώρες. Υπήρξε μια περίοδος που είχε «μια πολύ γ@μημένη σχέση με τον ύπνο», αλλά τώρα πέφτει νωρίς για ύπνο και ξυπνάει νωρίς, ξυπνώντας για να δουλέψει με την αρραβωνιαστικιά της Ντίλαν Μάιερ σε ένα από τα πολλά πρότζεκτ που προωθούνται από την Nevermind, την εταιρεία παραγωγής που ίδρυσαν οι δυο τους με την παραγωγό Maggie McLean το 202» γράφει ο Alex Morris.
«Η Stewart μου λέει ότι δεν πήρε το όνομά της από το άλμπουμ των Nirvana αυτό καθαυτό, αλλά ότι μοιράζονται την παρόρμηση του συγκροτήματος να «γλιστρήσουν με κάποιο τρόπο και να γ@μήσουν τα πράγματα προς το καλύτερο. Εγώ και η Ντίλαν γράφουμε κάτι, οπότε τις τρεις πρώτες ώρες τις φυλάμε σαν θησαυρό. Το μυαλό μας απλά δουλεύει καλά εκείνη την ώρα» λέει η Στιούαρτ. «Όταν μετακόμισε σε αυτό το σπίτι, δεν είχα κουρτίνες, είχα τρία πιρούνια και δεν έπινα ποτέ καφέ και έλεγα: «Δεν κοιμάμαι”».
Ως ανοιχτά γκέι σταρ του κινηματογράφου – «και δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί ανοιχτά γκέι σταρ του κινηματογράφου» – αισθάνθηκε ιδιαίτερα κοντά στον νέο της ρόλο ως Λου στην επερχόμενη ταινία Love Lies Bleeding
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ανοιχτά γκέι σταρ του κινηματογράφου
Η Στιούαρτ αγόρασε το σπίτι πριν από περίπου 12 χρόνια, ως ένα μέρος για να «κρύβεται» κατά τη διάρκεια ενός χωρισμού με τον Ρόμπερ Πάτισον, τότε που και οι δύο έπρεπε να κυκλοφορούν στα πορτμπαγκάζ των αυτοκινήτων για να προσπαθούν να αποτρέψουν τους αδιάκριτους παπαράτσι.
Ανεξάρτητα από την επιφυλακτικότητά της στις ταινίες, σήμερα η Στιούαρτ έχει μια ευερέθιστη, ανοιξιάτικη ποιότητα. Φοράει ένα φθαρμένο, μαύρο μπλουζάκι με τρύπες και στις δύο μασχάλες, φαρδύ μαύρο τζιν και σπασμένο μαύρο βερνίκι νυχιών. Τα μαλλιά της είναι πιασμένα σε μια κοντή αλογοουρά στο πίσω μέρος του κεφαλιού της, με σκούρες τούφες να ξεφεύγουν άτακτα.
Ως ανοιχτά γκέι σταρ του κινηματογράφου – «και δεν υπάρχουν τόσοι πολλοί ανοιχτά γκέι σταρ του κινηματογράφου» – αισθάνθηκε ιδιαίτερα κοντά στον νέο της ρόλο ως Λου στην επερχόμενη ταινία Love Lies Bleeding με έναν τρόπο που η Στιούρτ δεν περίμενε ακριβώς: μια queer ταινία που δεν περιστρέφεται γύρω από την αφήγηση του «coming out» και στην οποία το queerness ήταν λιγότερο σημείο της πλοκής παρά μια ατμόσφαιρα.
Το τρέιλερ του Love, Lies, Bleeding
Ο ρόλος της Λου
Έχει μιλήσει εδώ και καιρό για τους ρόλους όχι ως μια μορφή διαφυγής, αλλά ως ένα μέσο εξερεύνησης διαφορετικών πτυχών της ταυτότητάς της – φανταζόμενη ποια θα μπορούσε να είναι αν η «φύση» της είχε εκτεθεί σε μια εντελώς διαφορετική ανατροφή». Αλλά το να παίζει τη Λου ένιωσε σαν μια επιστροφή στην «αρχική της ρύθμιση», όπως λέει.
«Είναι μια πραγματικά περίεργη, κάπως συγκινητική επιστροφή στη φόρμα κατά κάποιον τρόπο. Κάτι σαν αυτό που είσαι όταν είσαι 11 ετών – σωματικά, τα ρούχα που επιλέγεις να φοράς – πριν σε χτυπήσουν οι ανδρικές προσδοκίες».
Παίρνει μια γουλιά μπύρα και γέρνει πίσω στον καναπέ. «Ποτέ δεν ένιωσα ότι έχω επιτελέσει μια θηλυκότητα για να αποκομίσω τα οφέλη της με τρόπο που να μοιάζει με ψέμα», συνεχίζει.
«Είμαι πολύ ρευστή και ποτέ δεν αισθάνθηκα σαν “v, ουάου, έκανα αυτό το ψέμα για μεγάλο χρονικό διάστημα προκειμένου να βρω δουλειά». Αυτό θα ήταν λάθος. Πέρασα καλά παίζοντας με όλες εικόνες. Αλλά υπάρχουν τόσα πολλά περιθώρια επιτυχίας όταν επιλέγεις την κοριτσίστικη ιδιότητά σου. Δεν υπάρχει χώρος για αυτό το άλλο» καταλήγει..
*Με στοιχεία από rollingstone.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις