Το «γυμνό» αποτελεί δήλωση ενάντια στην πατριαρχία – Το παράδειγμα της Κρίστεν Στιούαρτ
Η Στιούαρτ προκαλεί το κοινό να έρθει αντιμέτωπο με τις δικές του προκαταλήψεις για το γυναικείο σώμα, τη σεξουαλικότητα και του τι ακριβώς σημαίνει ενδυνάμωση.
Ακόμα και στο πλαίσιο της σύγχρονης τάσης για pantsless που επικρατεί στην πασαρέλα και σε ορισμένους κύκλους διασημοτήτων, και με το κυρίαρχο ρεύμα στο χώρο της μόδας να είναι το θεματικό ντύσιμο σε πρεμιέρες ταινιών, οι εμφανίσεις της Κρίστεν Στιούαρτ κατά τη διάρκεια της περιοδείας για το «Love Lies Bleeding» ξεχώρισαν.
Ενορχηστρώνοντας έτσι τα ρούχα της, η Στιούαρτ, η οποία έδειχνε να διασκεδάζει αρκετά, απέδειξε πόσα πολλά μπορούν να ειπωθούν στο κόκκινο χαλί ακόμη και χωρίς να ρωτάει ένας παρουσιαστής του E! το νόημα του τι φορούσε
Σπάνια μια ηθοποιός ήταν τόσο απενοχοποιημένα και ένδοξα «απογυμνωμένη».
Πόσο αιχμηρό το θες; Πολύ
Η Στιούαρτ και η στυλίστρια της, Τάρα Σουένεν, πήραν τη «σαρκική» και «πολιτική» χροιά της ταινίας και τις μετέφρασαν για το διαφημιστικό κοινό, υποχρεώνοντας όποιον παρακολουθούσε να έρθει αντιμέτωπος με τις δικές του προκαταλήψεις για το γυναικείο σώμα, τη σεξουαλικότητα και του τι ακριβώς σημαίνει ενδυνάμωση, ενώ ταυτόχρονα υπονόμευσαν όλο το τσίρκο του επώνυμου ντυσίματος των διασημοτήτων.
Η αρχή έγινε στο Βερολίνο τον Φεβρουάριο, όταν η Στιούαρτ ξεφορτώθηκε το πουκάμισό της για την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της ταινίας, φορώντας μια πολύ κοντή μίνι φούστα Chanel couture patchwork, ασορτί σακάκι και πλεκτό μπραλέ
Αυτό σημαίνει πολλά υπονοούμενα κάτω από πολύ λίγα ρούχα. Ήταν έξυπνα οργανωμένο και πολύ διασκεδαστικό να το βλέπεις.
View this post on Instagram
Η Μάργκοτ Ρόμπι διασκέδασε ντυμένη αλά Μπάρμπι κατά τη διάρκεια της περιοδείας για την ταινία «Barbie»- η Ζεντάγια τράβηξε τα βλέμματα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του «Dune: Part Two» ντυμένη με Mugler, Givenchy και Alaïa με θέμα την επιστημονική φαντασία- και το καστ της ταινίας «Godzilla Minus One» περπάτησε στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ με ασορτί παπούτσια. Αλλά με τις εμφανίσεις της στο «Love Lies Bleeding», η Στιούαρτ πήγε την έννοια του cosplay χαρακτήρων σε ένα νέο, πιο αιχμηρό επίπεδο.
Συνειδητή στρατηγική
Η αρχή έγινε στο Βερολίνο τον Φεβρουάριο, όταν η Στιούαρτ ξεφορτώθηκε το πουκάμισό της για την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της ταινίας, φορώντας μια πολύ κοντή μίνι φούστα Chanel couture patchwork, ασορτί σακάκι και πλεκτό μπραλέ. (Είναι ambassador της Chanel.) Η ίδια ανέβασε τους τόνους με ένα θρυλικό εξώφυλλο στο Rolling Stone, στο οποίο φορούσε μόνο ένα μπλουζάκι Nike και ένα jockstrap.
Και όταν εμφανίστηκε στην πρεμιέρα της ταινίας στο Λος Άντζελες φορώντας μόνο ένα διάφανο μαύρο καλσόν, ένα μαύρο σακάκι συνδυασμένο με ένα μαύρο κορμάκι και μαύρες γόβες στιλέτο, ήταν σαφές ότι τέτοιες επιλογές δεν ήταν απλώς τυχαίες αλλά συνειδητή στρατηγική.
Το σύνθημα της Bettter, ενός οίκου που «μεταπλάθει» αντρικά κοστούμια για γυναίκες, είναι «ενδυναμώστε αντί να εξουσιάζετε». Το οποίο, δεδομένης της ταινίας που γιορτάζεται, ένα queer φιλμ νουάρ που διαδραματίζεται σε μια μικρή πόλη στο Νέο Μεξικό της δεκαετίας του 1980 και, όπως έγραψε ένας κριτικός, μια «αποδόμηση της κινηματογραφικής υπερ – αρρενωπότητας», είναι αρκετά εύστοχο.
Όμορφα κορίτσια με όμορφα φορέματα; Δεν νομίζω
Ωστόσο, όταν ο διαφημιστικός κολοσσός έφτασε στη Νέα Υόρκη, η Στιούαρτ έδειξε για τα καλά τα χαρτιά της. Καθώς και άλλα μέρη του σώματος, επιλέγοντας ένα θεϊκό κοντό μαύρο μίνι με διχτυωτό σουτιέν, ζώνη-καρδιά και δερμάτινο σακάκι για το «Late Night With Seth Meyers» και ένα διάφανο Monot draped chain halter για το «The Late Show With Stephen Colbert».
Οι παπαράτσι την έπιασαν να βγαίνει από το κτίριο με κρεμ πλεκτό hot pants και σουτιέν φορεμένο κάτω από χακί πουκάμισο, με γόβα στιλέτο, και στη συνέχεια με αθλητικό σορτσάκι Chanel και ασορτί γόβες. Και πάλι με τακούνια.
View this post on Instagram
Τα ρούχα ήταν σαν μια πρόκληση προς τον κόσμο που παρακολουθούσε, μια άρνηση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες του παλαιολιθικού αλλά υπαρκτού μότο -όμορφα κορίτσια με όμορφα φορέματα – και μια καλοπροαίρετη απάντηση στην – εξοργιστική κατά τα άλλα – ιδέα ότι η πρόκληση είναι πρόσκληση.
Ενορχηστρώνοντας έτσι τα ρούχα της, η Στιούαρτ, η οποία έδειχνε να διασκεδάζει αρκετά, απέδειξε πόσα πολλά μπορούν να ειπωθούν στο κόκκινο χαλί ακόμη και χωρίς να ρωτάει ένας παρουσιαστής του E! το νόημα του τι φορούσε. Ήταν εκεί μπροστά σου. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν να το αποκωδικοποιήσεις.
*Πηγή: NYT | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Reuters
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις