Πώς η Carhartt έφτασε από τα αλώνια της Αμερικής στα σαλόνια του Παρισιού
Ο Tupac Shakur, ο Dr. Dre και οι Wu-Tang Clan συνέβαλλαν σε αυτό το πέρασμα; Σίγουρα.
Κατά τη διάρκεια των πρόσφατων εβδομάδων μόδας στο Λονδίνο, το Μιλάνο και το Παρίσι, οι street-style φωτογραφίες παρουσίαζαν ένα κοινό θέαμα: καφέ μπουφάν διακοσμημένα με το θρυλικό τετράγωνο σήμα της Carhartt στην αριστερή πλευρά.
Γνωστοί οίκοι μόδας όπως οι Louis Vuitton, Prada, Miu Miu, Fendi, Valentino και ακόμη και η Zara έχουν παρουσιάσει σακάκια που θα μπορούσαν εύκολα να εκληφθούν ως αυθεντικά Carhartt
Όσοι βρίσκονται στις πρώτες σειρές των πρωτοκλασάτων επιδείξεων επιδεικνύουν περήφανα την αφοσίωση τους σε αυτή τη μάρκα, ανεξάρτητα από το γούστο τους στη μόδα, την ηλικία ή το φύλο τους. Influencers και διασημότητες όπως ο Jaden Smith, η Kristen Stewart, η Kaia Gerber και ο David Letterman προβάλλουν τα κομμάτια της Carhartt ως απαραίτητα για την γκαρνταρόμπα τους, επισκιάζοντας τα ακριβότερα και πιο πολυτελή είδη.
Η κομβική στιγμή
Ξεκινώντας στα τέλη του 19ου αιώνα ως ενδυμασία για σιδηροδρομικούς και εργάτες, η Carhartt ξεπέρασε την πρακτικότητα των κομματιών της και πλέον συμβολίζει την πρωτοπορία στη μόδα. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι, παρά την προέλευσή της από τα ρούχα εργασίας, η μάρκα έχει μετατραπεί αβίαστα σε σύμβολο της μόδας.
Κατά τον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Carhartt στράφηκε στον εφοδιασμό του αμερικανικού στρατού, κατασκευάζοντας στολές για πεζοναύτες και ενδυμασίες για γυναίκες που αντικαθιστούσαν τους άνδρες στα εργοστάσια
Το 1889, ο Hamilton Carhartt ίδρυσε την εταιρεία του στο Ντιτρόιτ, το βιομηχανικό κέντρο των Ηνωμένων Πολιτειών μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα. Ξεκίνησε με τέσσερις ραπτομηχανές, πέντε υπαλλήλους και έναν μικρό ηλεκτρικό κινητήρα και καταπιάστηκε με την κατασκευή φορμών για τους εργάτες του εργοστασίου.
Η εταιρεία αντιμετώπισε αρχικά την δυσκολία του να ξεχωρίσει, γεγονός που ώθησε τον Hamilton να συνεργαστεί με τους εργάτες του σιδηροδρόμου για να κατανοήσει τις ανάγκες τους. Αυτό οδήγησε στη δημιουργία της εμβληματικής φόρμας από stretch canvas που έκτοτε αποτελεί βασικό στοιχείο στις γκαρνταρόμπες των Αμερικανών εργατών, σηματοδοτώντας μια κομβική στιγμή στην πορεία της εταιρείας προς την επιτυχία.
Ανθεκτικότητα και στυλ
Δύο δεκαετίες αργότερα, η εταιρεία διέθετε έξι εργοστάσια σε όλη τη χώρα, καθώς και αποθήκες στον Καναδά και την Αγγλία. Γραφεία σε πόλεις όπως το Παρίσι και η Νέα Υόρκη εδραίωναν την παγκόσμια παρουσία της.
Κατά τον Α’ και Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η Carhartt στράφηκε στον εφοδιασμό του αμερικανικού στρατού, κατασκευάζοντας στολές για πεζοναύτες και ενδυμασίες για γυναίκες που αντικαθιστούσαν τους άνδρες στα εργοστάσια. Παρά τις προκλήσεις της Μεγάλης Ύφεσης, η εταιρεία, υπό την καθοδήγηση των απογόνων του ιδρυτή της, αναδείχθηκε με επιτυχία ως η κορυφαία μάρκα για ανθεκτικά ρούχα εργασίας.
Στη δεκαετία του 1980, η ιστορία της Carhartt πήρε άλλη τροπή όταν η μάρκα κατέκτησε τις καρδιές ειδώλων όπως ο Tupac Shakur, ο Dr. Dre και οι Wu-Tang Clan. Ήταν πρωτοπόροι στην υιοθέτηση αυτών των ενδυματολογικών κωδίκων ως μέρος της κληρονομιάς του χιπ-χοπ.
Εργατική τάξη και μόδα σημειώσατε ένα
Η ανατροπή συνέβη την τελευταία δεκαετία με τη σημαντική αλλαγή στη βιομηχανία της μόδας.
Ο Kim Jones έδωσε το έναυσμα για την επανάσταση του πολυτελούς streetwear, ωθώντας τους μεγάλους οίκους μόδας είτε να συνεργαστούν με δημοφιλή brands είτε να δημιουργήσουν τις δικές τους ξεχωριστές εκδοχές.
Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι η πρόσφατη συνεργασία μεταξύ της Louis Vuitton, υπό τη δημιουργική εποπτεία του Pharell Williams, και της Timberland, μιας μάρκας που ιστορικά συνδέεται με την εργατική τάξη. Στην επερχόμενη φθινοπωρινή-χειμερινή συλλογή του, ο Williams συνδύασε τις εμβληματικές μπότες Timberland με μπουφάν που αποτίουν φόρο τιμής στη διαχρονική επιρροή της Carhartt, παρουσιάζοντας ένα κράμα υψηλής μόδας και πρακτικής ένδυσης.
Η μάρκα από το Detroit έχει συνεργαστεί με διάσημους σχεδιαστές όπως οι Junya Watanabe, Marni και Sacai. Η Carhartt WIP, που ιδρύθηκε το 1994 από τον Edwin Faeh, επιμελείται συλλογές που λατρεύουν οι εραστές της μόδας. Ενώ η Carhartt επικεντρώνεται στην κατασκευή ανθεκτικών ρούχων εργασίας, η Carhartt WIP επαναπροσδιορίζει αυτά τα κλασικά ρούχα για ένα ευρύτερο κοινό. Η στρατηγική της dual-brand απευθύνεται στους φανατικούς του streetwear, στους πιστούς της μόδας και σε όσους αναζητούν πρακτικά, άνετα ρούχα.
Από το Detroit σε όλο τον κόσμο
Αν κάποτε τα τζιν και τα μάλλινα καπέλα έκλεβαν την παράσταση, τώρα κυριαρχούν τα σακάκια. Το «μοντέλο» από το Detroit, με την καφετί απόχρωση σε συνδυασμό με τα σοκολατί κοτλέ, κλέβει τις εντυπώσεις, λειτουργώντας ακόμη και ως μούσα για την πολυτελή μόδα.
Γνωστοί οίκοι μόδας όπως οι Louis Vuitton, Prada, Miu Miu, Fendi, Valentino και ακόμη και η Zara έχουν παρουσιάσει σακάκια που θα μπορούσαν εύκολα να εκληφθούν ως αυθεντικά Carhartt.
Οι καταναλωτές θα αντιληφθούν τη διαφορά στις ετικέτες τιμών. Ένα σακάκι Carhartt μπορεί να κοστίζει περίπου 200 δολάρια, αλλά ένα σακάκι Prada για την σεζόν άνοιξη-καλοκαίρι 2024 θα σας κοστίσει 2.500 δολάρια.
Στο παρελθόν, η παρουσίαση των ρούχων εργασίας στις πασαρέλες υψηλής μόδας θα ήταν αδιανόητη. Ωστόσο, η σύγχρονη βιομηχανική εποχή έχει επηρεάσει τους σχεδιαστές που αναζητούν νέους τρόπους για να εκφράσουν την cool πλευρά της μόδας.
Πηγή: El Pais | Kεντρική φωτογραφία θέματος: Instagram | dali.ggg | Carharttwip
- Daniel: «Δεύτερα Χριστούγεννα ξεσπιτωμένοι» – Κάτοικος της Φιλιππούπολης Λάρισας ξεσπά στο in
- Βιτόρια: «Υπάρχει κόπωση, αλλά οι παίκτες έχουν πολύ μεγάλο κίνητρο»
- Χαρίτσης: Έξι χρόνια μετά το τέλος των μνημονίων η κυβέρνηση επιμένει σε εφαρμογή μνημονιακών μέτρων
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά την επίθεση στο Καζάν
- Στη Βαρβάκειο ο Κασσελάκης – Τι συζήτησε με εμπόρους και καταναλωτές
- Χριστουγεννιάτικο δέντρο: Το μεγαλύτερο του κόσμου έχει ύψος 750 μέτρα και αποτελείται μόνο από λαμπάκια