Peugeot 5008: Η σχεδίαση στην υπηρεσία της χρηστικότητας
Ακολουθώντας την τεχνολογική λογική του πρόσφατου 3008, το νέο 5008 συστήνεται προτάσσοντας την χρηστικότητα χωρίς να απεμπολεί τον παράγοντα γοητεία
- Σοκ στην Πάρο: Άγρια επίθεση ανήλικων με μαχαίρι σε βάρος δύο ανδρών
- «Υπάρχει θέμα» με το «De Grece» – Πυρά κομμάτων με το επίθετο που διάλεξαν οι Γλύξμπουργκ
- Βίντεο ντοκουμέντο λίγο μετά τη δολοφονία της Ράνιας στην Κρήτη - «Σκότωσα τον πατέρα μου» έλεγε ο δράστης
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
Hγαλλική φίρμα δίνει μια πρώτη γεύση από τη νέα γενιά του 5008 το οποίο, κατά κάποιο τρόπο αποτελεί ενός είδους «μεγέθυνση» του ήδη γνωστού 3008. Όπως και στην περίπτωση του μικρότερου νέου SUV της γαλλικής φίρμας, όλα είναι η καινούρια, η πλατφόρμα, ο σχεδιασμός και φυσικά οι επιλογές κινητήριων συνόλων που περιλαμβάνουν πλέον και αιγή ηλεκτροκίνηση.
Η βασική διαφορά ανάμεσα στα 3008 και 5008 είναι τα 25,0 επιπλέον εκατοστά σε μήκος του δεύτερου (4,79 μ.) το οποίο διαθέτει και ένα επιμηκυμένο κατά 16,0 εκατοστά μεταξόνιο (2,9 μ.), επιτρέποντας μια επταθέσια διάταξη στο εσωτερικό του.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η τελευταία σειρά καθισμάτων θα μπορεί να φιλοξενήσει με σχετική άνεση και ενηλίκους ενώ η πρόσβαση επιτυγχάνεται εύκολα μέσω ενός μοχλού στην πλάτη της δεύτερης σειράς καθισμάτων που μετακινεί τη δεύτερη σειρά. Σε επίπεδο πρακτικότητας με τα επτά καθίσματα στην… θέση τους η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ ξεκινά από τα 259 λίτρα, φτάνει τα 748- λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων και εκτινάσσεται σε 1.815 αν διπλωθεί και η τρίτη σειρά καθισμάτων.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά όπου η μεσαία σειρά καθισμάτων είχε τρία ίσου μεγέθους καθίσματα με Isofix για το καθένα, η νέα ακολουθεί την πιο συνήθη διάταξη των δύο μεγάλων καθισμάτων και ενός μικρότερου ενδιάμεσα, με το σκεπτικό μεγαλύτερης άνεσης για τους επιβαίνοντες που κάθονται στα άκρα.
Το μπροστινό τμήμα του εσωτερικού είναι όμοιο με αυτό του Peugeot 3008 σε ό,τι αφορά τη διάταξη με κυρίαρχο το δίπτυχο infotainment και πίνακα οργάνων με διαγώνιο 21 ιντσών και την ίδια έμφαση σε ότι αφορά τις υφές και την γωνιώδη, οδηγοκεντρική αισθητική.
Αρχικά το 5008 θα διατεθεί ως E-5008 δηλαδή με αμιγή ηλεκτροκίνηση και τρεις αντίστοιχες επιλογές. Η πρώτη θα εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 204 ίππων και μπαταρία 73 kWh ενώ η δεύτερη με ένα λίγο ισχυρότερο μοτέρ 231 ίππων και μεγαλύτερη μπαταρία 98 kWh. H βασική έκδοση αναμένεται να προσφέρει αυτονομία 526 χλμ. προσφέροντας τη δυνατότητα επαναφόρτισης με ισχύ έως 160 kW κάτι που σημαίνει ότι η αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε περίπου μισή ώρα. Η αυτονομία της ενδιάμεσης έκδοσης με την μεγαλύτερη μπαταρία αναμένεται να αγγίζει τα 645 χλμ.
Την κορυφή της γκάμα θα καταλαμβάνει μια δικινητήρια έκδοση με ισχύ 325 ίππων και η οποία θα προσφέρει και τετρακίνηση. Η έκδοση θα εφοδιάζεται με την μπαταρία των 73 kWh προσφέροντας αυτονομία έως και 500 χλμ.
Σε δεύτερο χρόνο η Peugeot θα προσφέρει και δύο υβριδικές εκδόσεις με επίκεντρο τον κινητήρα των 1,2 λίτρων σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt και με plug-in υβριδική τεχνολογία.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο, εκτός από το εσωτερικό και η εξωτερική σχεδίαση έχει σμιλευτεί ώστε να αποπνέει περισσότερη πολυτέλεια και σύγχρονη εποχή ενώ το πιο τετραγωνισμένο πίσω τμήμα σε σχέση με το coupe λογικής 3008 ευνοεί τη διάταξη του εσωτερικού χωρίς ωστόσο, χάρη στον τρόπο που έχουν επιλέξει οι σχεδιαστές της Peugeot να χαράξουν την τελευταία κολώνα με το συγκεκριμένο τρόπο που δεν αφαιρεί από την αθλητικότητα του συνόλου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις