Μόνο για τους «κοινούς θνητούς» δεν είναι τα αυτοκίνητα που φροντίζουν για τις μετακινήσεις των παγκόσμιων ηγετών, διασφαλίζοντας ότι αυτοί θα φτάσουν σώοι και αβλαβείς στον προορισμό τους. Έτσι, ο Βλαντιμίρ Πούτιν μετά την πέμπτη επανεκλογή του ως πρόεδρος της Ρωσίας, φαίνεται ότι θα παραλάβει νέο αυτοκίνητο-φρούριο ανήμερα της ορκωμοσίας του, που θα τον κρατά ασφαλή κατά τις μετακινήσεις του.

Η λιμουζίνα-φρούριο που χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του ο Ρώσος πρόεδρος

Μολονότι δεν έχουν διαρρεύσει λεπτομέρειες για το αυτοκίνητο, αυτό φαίνεται πως θα αποτελεί μια ανανεωμένη εκδοχή του Aurus Senat, δηλαδή της λιμουζίνας που χρησιμοποιείται από τον Ρώσο πρόεδρο από το 2018 και αντικατέστησε τη Mercedes S600 που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε.

Πρόκειται για ένα ρωσικό αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε από τη NAMI, έναν κρατικό επιστημονικό οργανισμό της Ρωσίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο της εξέλιξης αυτοκινήτων.

Υπό την κωδική ονομασία “πρότζεκτ Cortege”, το όχημα εξελίχθηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να πληρούνται οι μοναδικές απαιτήσεις εισόδου στο προεδρικό γκαράζ, ενώ παράλληλα θα κάλυπτε τις επιθυμίες των αγοραστών πολυτελών αυτοκινήτων στη λιανική αγορά.

Τα 60 κριτήρια ασφαλείας και επιδόσεων που πληροί

Όπως έχουν αναφέρει κατά καιρούς οι Ρώσοι, κατά τη διαδικασία εξέλιξης του Aurus Senat ακολουθήθηκε ευλαβικά ένα ιδιαίτερα αυστηρό πρωτόκολλο δοκιμών ώστε να πληρούνται τουλάχιστον 60 κριτήρια, σχετικά με την ασφάλεια, τις επιδόσεις, τα φρένα, την ορατότητα, την πολυτέλεια, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, και την κατανάλωση καυσίμου.

Το αμάξωμα είναι σχεδόν αδιαπέραστο, προσφέροντας το κορυφαίο επίπεδο βαλλιστικής προστασίας VR10, κάτι που σημαίνει ότι δεν διαπερνάται από σφαίρες και βαλλιστικές βομβίδες. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στη δεξαμενή καυσίμου η οποία φέρει ειδικό υλικό που την καθιστά αδιαπέραστη, ενώ υπάρχει και ειδικό σύστημα πυρόσβεσης.

Το βάρος της λιμουζίνας του Πούτιν ανέρχεται σε 6,5 τόνους, ενώ για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ένας twin-turbo V8 βενζινοκινητήρας 4,4 λίτρων, που φαίνεται ότι εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Porsche, πλαισιωμένος από ηλεκτρομοτέρ.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος κίνησης ανέρχεται σε 600 ίππους και 880 Nm, που επιτρέπει στο Aurus Senat να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,0 δλ.