Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Γιατί η Ινδία «γυρνάει την πλάτη» στο ρωσικό πετρέλαιο;

Γιατί η Ινδία «γυρνάει την πλάτη» στο ρωσικό πετρέλαιο;

Στο στόχαστρο των αμερικανικών κυρώσεων τα δεξαμενόπλοια της ρωσικής κρατικής ναυτιλιακής εταιρείας Sovcomflot

Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν εντείνει τις κυρώσεις στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, στοχεύοντας ιδιαίτερα τα δεξαμενόπλοια από τη Sovcomflot PJSC, τη ρωσική κρατική ναυτιλιακή εταιρεία.

Αυτή η κίνηση οδήγησε σε σημαντική διακοπή της ροής ρωσικού πετρελαίου, ειδικά προς την Ινδία, τον δεύτερο μεγαλύτερο πελάτη της Μόσχας μετά την Κίνα. Οι κυρώσεις είχαν ως αποτέλεσμα δεκάδες ρωσικά τάνκερ να παραμένουν στάσιμα στη θάλασσα, με αξιοσημείωτη αύξηση των πλωτών αποθεμάτων ρωσικού ντίζελ, φθάνοντας σε επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2017.

Αυτή η στρατηγική πίεση στοχεύει να περιορίσει τα ρωσικά έσοδα από το πετρέλαιο, ζωτικής σημασίας για τη χρηματοδότηση των στρατιωτικών δραστηριοτήτων του Κρεμλίνου στην Ουκρανία.

Αλλαγή πλεύσης από την Ινδία

Σε μια αξιοσημείωτη εξέλιξη, τα ινδικά διυλιστήρια πετρελαίου σταμάτησαν να δέχονται δεξαμενόπλοια που ανήκουν στη Sovcomflot λόγω του κινδύνου που ενέχουν οι κυρώσεις. Αυτή η απόφαση σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή, καθώς η Ινδία ήταν σταθερός εμπορικός σύμμαχος της Ρωσίας καθ’ όλη τη διάρκεια της σύγκρουσης.

Η άρνηση αποδοχής δεξαμενόπλοιων της Sovcomflot από μεγάλα ινδικά διυλιστήρια, συμπεριλαμβανομένων των Indian Oil Corp., Bharat Petroleum Corp. και άλλων, υπογραμμίζει τον αυξανόμενο αντίκτυπο των κυρώσεων. Η Sovcomflot, η οποία μετέφερε περίπου το ένα πέμπτο των παραδόσεων αργού της Ρωσίας στην Ινδία πέρυσι, αντιμετωπίζει τώρα επιχειρησιακές προκλήσεις, με πολλά από τα πλοία της να έχουν ρίξει άγκυρα στη Μαύρη Θάλασσα και να εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης.

Αυξανόμενο κόστος

Οι κυρώσεις όχι μόνο διατάραξαν τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου, αλλά αύξησαν το κόστος αποστολής και τις εκπτώσεις στις τιμές για το ρωσικό πετρέλαιο. Το κόστος παράδοσης του ρωσικού πετρελαίου σε προορισμούς όπως η Κίνα έχει αυξηθεί, με τις κυρώσεις να συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση των τιμών. Παρά αυτές τις προκλήσεις, η Ρωσία μπορεί να συνεχίσει να βασίζεται σε έναν «σκιώδη στόλο» πλοίων για να συνεχίσει τις παραδόσεις πετρελαίου της.

Ωστόσο, η αποτελεσματικότητα αυτών των λύσεων παραμένει αβέβαιη, καθώς η παγκόσμια κοινότητα, συμπεριλαμβανομένης της Ινδίας, συμμορφώνεται με τις δυτικές κυρώσεις και αυστηροποιεί την επιβολή και την τήρησή τους.

Επιπλέον, η συσσώρευση ρωσικού ντίζελ στη θάλασσα υποδηλώνει πιθανές δυσκολίες στην εύρεση αγοραστών για ρωσικά καύσιμα εν μέσω αυξημένων κυρώσεων.

Πηγή: ΟΤ

Must in

Ομπράντοβιτς: «Δεν θέλω να υποτιμήσω τη δουλειά του Σπανούλη στη Μονακό, αλλά…»

Ο Σάσα Ομπράντοβιτς μίλησε για τη Μονακό χωρίς τον ίδιο στην άκρη του πάγκου και για τον Βασίλη Σπανούλη

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο