«Μικροτρακαρίσματα», μια… βιομηχανία 13 δισ. ευρώ
Έρευνα στην Ιταλία έδειξε ότι πάνω από 16 εκατομμύρια Ιταλοί το 2023 βρήκαν το παρκαρισμένο τους αυτοκίνητό τους με μικροζημιές από άλλους οδηγούς με το κόστος να «πονάει» αποκλειστικά την τσέπη τους
Σπασμένοι καθρέφτες, γρατσουνιές στις πόρτες, μικροτρακαρίσματα, ρωγμές στα τζάμια. Ζημιές που δεν τις λες μεγάλες μήτε σου διαλύουν το αυτοκίνητο. Κι όμως κοστίζουν πανάκριβα. Συνήθως μάλιστα τις πληρώνεις από την τσέπη σου.
Με βάση έρευνα που παρήγγειλε το Facile.it από τα Ινστιτούτα mUp Research και Norstat, πάνω από 16 εκατομμύρια Ιταλοί το 2023 βρήκαν το αυτοκίνητό τους «χτυπημένο» όταν πήγαν να το ξεπαρκάρουν και να φύγουν για τη δουλειά ή τη διασκέδασή τους.
Μια συνολική ζημιά που εκτιμάται ότι στην Ιταλία ξεπερνά τα 13 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δηλαδή στο 70%, η ζημιά προκλήθηκε από την πρόσκρουση άλλου οχήματος. Σε περισσότερες από 1 στις 4 περιπτώσεις, ωστόσο, ακριβώς το 26,7%, ήταν βανδαλισμός που προκάλεσε τη ζημιά. Στο 12,4% των περιπτώσεων, το αυτοκίνητο υπέστη ζημιές από απόπειρα κλοπής του οχήματος ή των αντικειμένων που περιέχονται σε αυτό. Σε οικονομικό επίπεδο, η δαπάνη για την αποκατάσταση της ζημιάς που υπέστη ήταν κοντά στα 730 ευρώ, με χαμηλότερη μέση αξία, ίση με περίπου 564 ευρώ, στα νότια και στα νησιά της Ιταλίας. Το κόστος ήταν υψηλότερο από το μέσο όρο στα βορειοανατολικά, γύρω στα 874 ευρώ.
Μετά τη ζημιά που υπέστη, σχεδόν 1 στους 2 Ιταλούς, ποσοστό 42,9% πήρε την απόφαση να αφήσει το κατεστραμμένο αυτοκίνητο χωρίς να το επισκευάσει και σχεδόν σε 1 στις 3 περιπτώσεις, ο οδηγός πλήρωσε από την τσέπη του, με δεδομένο ότι περισσότεροι από 1 στους 2 Ιταλούς δήλωσαν ότι δεν έχουν ολοκληρωμένο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, ούτε κάλυψη κλοπής και πυρκαγιάς ή κατά των βανδαλισμών.
Σύμφωνα με την συγκεκριμένη έρευνα υπάρχουν περισσότεροι από 3,5 εκατομμύρια, ποσοστό 9%, Ιταλοί, που παραδέχθηκαν ότι προκάλεσαν ζημιά σε άλλο αυτοκίνητο ενώ έκαναν φθορές απουσία του ιδιοκτήτη.
Μονάδα που αυξάνεται ποσοστιαία στο 26,1% στους νέους 18 και 24 ετών και πέφτει στο 4% σε εκείνους ηλικίας μεταξύ 45 και 54 ετών. Πρόκειται για μια κατάσταση στην οποία 7 στους 10 οδηγούς, το 70,2%, περίμεναν τον ιδιοκτήτη του κατεστραμμένου οχήματος ή άφησαν ένα σημείωμα με τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Αντίθετα περίπου 767.000 άτομα, το 22,1%, έφυγαν χωρίς να αφήσουν κανένα μήνυμα, ποσοστό που ανεβαίνει στο 27,2% στο δείγμα των ανδρών.
Σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά;
- Μηχανική βλάβη στο flying Cat 5 με 115 επιβάτες – Επέστρεψε στον Πειραιά
- Αστυνομικός στη Βουλή: Οι πρώτες συναντήσεις της 35χρονης συζύγου του με τις τρεις κόρες της – Τι της είπαν
- Τουρκικά «σενάρια» για ΑΕΚ και Ντένσβιλ
- Μητσοτάκης: Η προστασία των συνόρων είναι αναπόσπαστο μέρος της μεταναστευτικής στρατηγικής
- Γέννησε η ηθοποιός Αμαλία Αρσένη, κόρη του Γεράσιμου Αρσένη και της Λούκας Κατσέλη
- Φλικ:«Το αποτέλεσμα έπρεπε να είναι διαφορετικό – Θα επιστρέψουμε δυνατοί»