Η ιστορία της γέφυρας Key Bridge, του μηχανικού θαύματος της Βαλτιμόρης τη δεκαετία του 1970
Η γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη κατέρρευσε εν μέρει στον ποταμό Patapsco νωρίς το πρωί της Τρίτης, αφού ένα φορτηγό πλοίο έπεσε πάνω της. Η ατσάλινη τοξωτή γέφυρα θεωρούνταν μηχανικό επίτευγμα όταν κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970.
- «Υπάρχει θέμα» με το «De Grece» – Πυρά κομμάτων με το επίθετο που διάλεξαν οι Γλύξμπουργκ
- Βίντεο ντοκουμέντο λίγο μετά τη δολοφονία της Ράνιας στην Κρήτη - «Σκότωσα τον πατέρα μου» έλεγε ο δράστης
- Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα - Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
- «Συνεργαζόταν με Τούρκους για να με σκοτώσουν» - 10 μέρες σχεδίαζε τη δολοφονία του 52χρονου ο δράστης
Η γέφυρα μήκους 1,6 μιλίων διασχίζει τον ποταμό Patapsco, ο οποίος εκτείνεται από το εσωτερικό λιμάνι της Βαλτιμόρης προς τον κόλπο Chesapeake.
Η γέφυρα χρησίμευσε ως βασικό τμήμα του Interstate 695, μεταφέροντας την κυκλοφορία από βορρά προς νότο γύρω από την πόλη της Βαλτιμόρης. Η κατασκευή μετέφερε τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας, δύο σε κάθε κατεύθυνση, οι οποίες χωρίζονταν από ένα διαχωριστικό από σκυρόδεμα.
Σύμφωνα με την Αρχή Μεταφορών του Μέριλαντ (MDTA), η γέφυρα χρησίμευε ως μέρος ενός δικτύου διαβάσεων που προσέφερε «βολική» μεταφορά για την τοπική και τη διαπολιτειακή κυκλοφορία.
Η γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης άρχισε να κατασκευάζεται το 1972 και άνοιξε στις 23 Μαρτίου 1977
Πότε κατασκευάστηκε η γέφυρα Francis Scott Key;
Η γέφυρα Key της Βαλτιμόρης είναι η μία από τις δύο στην περιοχή του μετρό της Ουάσινγκτον που πήρε το όνομά της από τον Francis Scott Key, τον συγγραφέα του «The Star-Spangled Banner», του Εθνικού Ύμνου των Ηνωμένων Πολιτειών. Η άλλη διασχίζει τον ποταμό Ποτόμακ και συνδέει το Georgetown της Ουάσινγκτον με το Rosslyn στο Arlington, Va.
Η γέφυρα Francis Scott Key της Βαλτιμόρης άρχισε να κατασκευάζεται το 1972 και άνοιξε στις 23 Μαρτίου 1977.
Η γέφυρα κατασκευάστηκε αφού η σήραγγα του λιμανιού της Βαλτιμόρης έφτασε στην κυκλοφοριακή της ικανότητα και κόστισε περισσότερα από 60 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την MDTA.
Δείτε το βίντεο της κατάρρευσης της γέφυρας
«Ένα σημαντικό μηχανικό επίτευγμα»
Η κατασκευή της γέφυρας τεσσάρων λωρίδων θεωρήθηκε «ένα σημαντικό ορόσημο στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό του Μέριλαντ», σύμφωνα με τη Preservation Maryland, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση αφιερωμένη στην προστασία ιστορικών μνημείων. Η γέφυρα χαιρετίστηκε ως «ένα σημαντικό μηχανικό επίτευγμα», δήλωσε η οργάνωση.
Ήταν επίσης μία από τις μεγαλύτερες γέφυρες συνεχούς δοκού στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρεία Πολιτικών Μηχανικών.
Τα έσοδα από τα διόδια της γέφυρας ξεπέρασαν τα 56 εκατομμύρια δολάρια το 2023, σύμφωνα με την MDTA.
Η κατασκευή της γέφυρας τεσσάρων λωρίδων θεωρήθηκε «ένα σημαντικό ορόσημο στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό του Μέριλαντ»
Ποια είναι η ιστορική σημασία της γέφυρας;
Σύμφωνα με το MDTA, πιστεύεται ότι ο Key είδε βρετανικά πλοία να βομβαρδίζουν το Fort McHenry κοντά στη θέση που έγινε η γέφυρα τον Σεπτέμβριο του 1814, κατά τη διάρκεια της μάχης της Βαλτιμόρης.
Το γεγονός αυτό τον ενέπνευσε να γράψει τους στίχους του ποιήματος «Defense of Fort McHenry», το οποίο αργότερα μετονομάστηκε σε «The Star-Spangled Banner» (Η αστερόεσσα σημαία) σύμφωνα με το Κέντρο Ιστορίας και Πολιτισμού του Μέριλαντ. Το ποίημα έγινε επίσημα ο εθνικός ύμνος το 1931.
*Με στοιχεία από washingtonpost.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις