Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Γέφυρα Βαλτιμόρης: Γιατί κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος

Γέφυρα Βαλτιμόρης: Γιατί κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος

Οι ομάδες διάσωσης αναζητούν περισσότερα από επτά άτομα στη Βαλτιμόρη - Τι λένε οι ειδικοί για την κατάρρευση της

Σοκ έχει προκαλέσει η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη. Μέχρι στιγμής έχουν διασωθεί δύο άτομα από τα νερά του ποταμού Πατάπσκο, εκ των οποίων ο ένας είναι σε πολύ σοβαρή κατάσταση. Ο δεύτερος αρνήθηκε τις πρώτες βοήθειες, καθώς δεν είχε τραυματιστεί.

Ακόμη, σύμφωνα πάντα με τον επικεφαλή της πυροσβεστικής υπηρεσίας, οι ομάδες διάσωσης αναζητούν «περισσότερα από επτά άτομα», ενώ πρόσθεσε ότι ήταν ένα «πολύ μεγάλο συμβάν με πολύ μεγάλο αποτύπωμα».  Σε ότι αφορά το προσωπικό του πλοίου που συγκρούστηκε, όλοι είναι καλά στην υγεία τους και παραμένουν μέσα στο πλοίο.

Ο αρχηγός της πυροσβεστικής είπε επίσης ότι το σόναρ ανίχνευσε την παρουσία οχημάτων στο νερό, ωστόσο η αναζήτηση γίνεται πιο δύσκολη λόγω του φαινομένου της παλίρροιας. «Παλεύουμε στο σκοτάδι. Είναι πολύ πιθανό να έχουμε κάποιον εκεί που δεν έχουμε δει ακόμα» είπε ο επικεφαλής της Πυροσβεστικής

Πολλά οχήματα έπεσαν στο ποτάμι

Όταν η γέφυρα κατέρρευσε, πολλά οχήματα βρίσκονταν στην γέφυρα. Ένα εξ αυτών είχε μέγεθος ενός ρυμουλκούμενου τρακτέρ. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν κάποια φορτία που κρέμονται από την γέφυρα, δημιουργώντας μη ασφαλείς συνθήκες.

Ακόμη, όλες οι λωρίδες κυκλοφορίας ήταν κλειστές στη γέφυρα πριν από την κατάρρευση και όλη η κυκλοφορία επαναδρομολογήθηκε, ανέφερε η Αρχή Μεταφορών του Μέριλαντ λίγο πριν από τις 2 π.μ.

Μετά την κατάρρευση της γέφυρας

Πιθανές αιτίες του ατυχήματος

Ειδικός στα θέματα ναυτικής ασφάλειας αναφέρει ότι η «πιθανότερη» αιτία που το πλοίο συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, ήταν μια βλάβη στα μηχανήματα του πλοίου.

Ο David McFarlane, διευθυντής της Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, δήλωσε στο Sky News: «Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι: Υπήρξε ξαφνική βλάβη στις μηχανές του πλοίου ή στον μηχανισμό διεύθυνσης. Το άλλο, φυσικά, είναι: υπήρξε κάποιο σφάλμα πλοήγησης.»

Ο κ. McFarlane είπε ότι ένα ανθρώπινο λάθος ήταν λιγότερο πιθανό λόγω του αριθμού των ανθρώπων που θα ήταν σε υπηρεσία, ενώ πρόσθεσε: «Δεν θα έπρεπε να υπάρχει περιθώριο για λάθη ενός ατόμου, διότι ένας από τους άλλους ανθρώπους θα έπρεπε να πεταχτεί μέσα και να πει «περιμένετε…».

Τέλος, είπε «Η πιο πιθανή αιτία είναι μια βλάβη στα μηχανήματα ή στον μηχανισμό διεύθυνσης, αλλά απλά δεν θα ξέρουμε μέχρι οι αρχές να επιβιβαστούν στο πλοίο. Και ακόμη και τότε, είναι απίθανο να πουν τι συμβαίνει εδώ και αρκετό καιρό.»

Οι λόγοι που κατέρρευσε η γέφυρα

Ο πολιτικός μηχανικός Τζούλιαν Κάρτερ δήλωσε στο Sky News ότι γέφυρες όπως αυτή της Βαλτιμόρης είναι «πολύ αδύναμες σε σημεία». Εξηγεί δε την άποψη του λέγοντας πως: «Αποδεικνύεται με πολλές από αυτές τις κατασκευές – και έχουμε παρόμοιες στο Ηνωμένο Βασίλειο – ότι είναι στην πραγματικότητα αρκετά απλές στην ιδέα… αλλά είναι πολύ αδύναμες σε ορισμένα σημεία.»

Άλλες μεγάλες γέφυρες μπορεί να έχουν κεντρικούς πυλώνες όπου η κύρια δομή είναι αποσυνδεδεμένη από τις υπόλοιπες, αλλά σε αυτή την περίπτωση η διασυνδεδεμένη φύση της γέφυρας σημαίνει ότι «όταν αφαιρείς ένα μέρος της, το διασυνδεδεμένο σύστημα αποτυγχάνει».

Ο Κάρτερ υποστηρίζει ότι η δομή της γέφυρας πιθανότατα δοκιμάστηκε κάποια στιγμή από την σύγκρουση πλοίων. Μπορεί τότε να αποδειχθηκε κατάλληλη για εκείνη την εποχή αλλά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τώρα «διπλάσια σε μέγεθος».

Τέλος, ο πολιτικός μηχανικός ανέφερε στην συνέντευξη του ότι αναμένει ότι πολλά λιμάνια και προβλήτες γεφυρών θα πρέπει να αξιολογηθούν, για ακόμη μία φορά, ως προς τον κίνδυνο να συμβούν ξανά παρόμοιες καταστάσεις.

Στιγμιότυπα από την κατάρρευση της γέφυρας

Τι στοιχεία υπάρχουν για το πλοίο που προσέκρουσε στη γέφυρα

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, γνωστό ως Dali, κατευθυνόταν προς το Κολόμπο στη Σρι Λάνκα τη στιγμή της σύγκρουσης. Φαίνεται να έχει υποστεί ζημιές, δήλωσε αξιωματούχος της πυροσβεστικής υπηρεσίας στο συνεργαζόμενο δίκτυο CNBC του Sky News,

Από την άλλη, η εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Synergy Marine Group δήλωσε ότι όλα τα μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο πλοίο έχουν καταγραφεί και δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί.

Ακόμη, αξιωματούχος της πυροσβεστικής επιβεβαίωσε ότι το πλοίο Dali με σημαία Σιγκαπούρης συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας Key.Η εταιρεία δήλωσε ότι η ακριβής αιτία του συμβάντος δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.

Πώς το πλοίο έχασε την ισχύ του

Τα πλάνα από κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης και θαλάσσια δεδομένα παρακολούθησης δείχνουν ότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχασε την ισχύ του για περίπου 60 δευτερόλεπτα.

Σύμφωνα με το βίντεο, το πλοίο που προσέκρουσε στην γέφυρα, έχασε την ισχύ του περίπου τέσσερα λεπτά πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Φάνηκε να προσαρμόζει την πορεία του και να αρχίσει να καπνίζει πριν από τη σύγκρουση.

Must in

Φαβορί για να κατακτήσει το Conference League η Τσέλσι – Πόσες πιθανότητες έχει ο Παναθηναϊκός (pic)

Η Τσέλσι και οι… άλλοι στις προβλέψεις για την κατάκτηση του Conference League. Μόλις στο 2% οι πιθανότητες του Παναθηναϊκού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο