Σε αναζήτηση ενός μεγάλου παίκτη που θα αναλάβει το τιμόνι του προβληματικού κατασκευαστή αεροπλάνων μετά την ταραχώδη θητεία του CEO Dave Calhoun, βρίσκεται το διοικητικό συμβούλιο της Boeing, με πολλά στελέχη του κλάδου και αναλυτές να προβλέπουν ότι η λύση θα δοθεί τελικά εκτός εταιρείας.

Αντιμετωπίζοντας αυξανόμενες πιέσεις από αεροπορικές εταιρείες, ρυθμιστικές αρχές και επενδυτές, η Boeing ανακοίνωσε τη Δευτέρα μια ευρύτερη από το αναμενόμενο ανανέωση με τον Calhoun, να αποχωρεί μέχρι το τέλος του έτους μετά από τον επικεφαλής της εμπορικής κατασκευής αεροπλάνων της εταιρείας και τον πρόεδρό της. Ο αμερικανικός κατασκευαστής αεροπλάνων παλεύει έντονες αναταράξεις μετά από την έκρηξη που σημειώθηκε στον αέρα τον περασμένο Ιανουάριο σε ένα αεροπλάνο 737 MAX .

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόεδρος της εταιρείας ανέλαβε ο Steven Mollenkopf, πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της κατασκευάστριας τσιπ Qualcomm, του οποίου τα προσόντα ηλεκτρολόγου μηχανικού τόνισε η Boeing.

Προγραμματισμένες συναντήσεις

Διευθυντής της Boeing από το 2020, ο Mollenkopf δεν είναι ξένος στην εταιρική αναταραχή. Ενώ βρισκόταν στην Qualcomm, η εταιρεία αντιμετώπισε αγωγές από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ, μια εχθρική προσφορά εξαγοράς και πίεση από ακτιβιστές μετόχους.

Ο Mollenkopf δεν θα περιμένει τον Μάιο για να ενισχύσει την ομάδα: αυτός και ο Kellner θα παρευρεθούν σε προγραμματισμένες συναντήσεις με πελάτες αεροπορικών εταιρειών της Boeing αυτή την εβδομάδα, επιβεβαίωσαν πηγές που επικαλούνται οι Financial Times.

Ο Calhoun, ο οποίος πληρώθηκε 65 εκατομμύρια δολάρια σε μισθό και κίνητρα τα τρία πρώτα χρόνια του ως Διευθύνων Σύμβουλος, είπε στο CNBC τη Δευτέρα ότι ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Boeing θα είχε και αυτός άποψη για το ποιος θα έπρεπε να τον διαδεχθεί, λέγοντας ότι θα ήθελε κάποιον που «έχει ξεκάθαρα εμπειρία στον κλάδο μας».

Αντιδράσεις

Ο Michael O’Leary, διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, ενός από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing, δήλωσε ότι ήταν «απογοητευμένος» που ο Calhoun έφευγε, παρόλο που παρουσίαζε μερικές από τις προκλήσεις που περιμένουν τον επόμενο CEO. Ο Calhoun, είπε στους Financial Times, πέρασε την Boeing μέσα από μια «υπαρξιακή κρίση και προσπαθούσε να ξεφύγει. . . μέχρι που απογοητεύτηκαν και πάλι από περισσότερη κακοδιαχείριση στο Σιάτλ».

Το εργοστάσιο Renton της Boeing, όπου κατασκευάζει το Max, βρίσκεται λίγο έξω από το Σιάτλ. Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούσε να κάνει η Boeing ήταν να αλλάξει τη διοίκηση εκεί, πρόσθεσε ο O’Leary.

Ιστορικά, το τμήμα εμπορικής αεροπορίας παράγει τα περισσότερα έσοδα από τις τρεις επιχειρήσεις της Boeing, αν και η αμυντική επιχείρηση το επισκίασε κατά τη διάρκεια των κρίσεων Max και Covid-19. Όμως τα τελευταία δύο χρόνια το τμήμα άμυνας έχει αναφέρει απώλειες.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος θα κληθεί να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, όπως η βελτίωση της κουλτούρας ασφάλειας της εταιρείας, η αντιμετώπιση ζητημάτων ποιότητας και η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των ρυθμιστικών αρχών, των πελατών και του κοινού. Η Boeing θα πρέπει επίσης να επιτύχει στόχους για να αυξήσει την παραγωγή και να ενισχύσει τις ταμειακές ροές καθώς προσπαθεί να μειώσει το χρέος και να καλύψει έδαφος έναντι της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικής Airbus.

Η νέα θέση της Στέφανι Πόουπ

Όπως σημειώνει το Reuters, μόλις πριν από τρεις μήνες, η Boeing φάνηκε να χρίζει τη Στέφανι Πόουπ ως μελλοντικό επικεφαλής της, μετά από μια επιτυχημένη θητεία στη διεύθυνση του τμήματος υπηρεσιών της. Αλλά τη Δευτέρα, η Πόουπ διορίστηκε επικεφαλής του τμήματος εμπορικών αεροπλάνων της Boeing, αντικαθιστώντας τον Stan Deal που συνταξιοδοτείται, με αρμοδιότητες συμπεριλαμβανομένου του εργοστασίου MAX.

Η νέα της θέση καθιστά λιγότερο πιθανή μια μετάβαση στην κορυφαία θέση, τουλάχιστον προς το παρόν, είπαν οι αναλυτές. «Η εταιρεία έφτιαχνε τη Stephanie Pope για να διαδεχτεί τον Calhoun, αλλά αυτό φαίνεται να έχει αλλάξει προς όφελος μιας εξωτερικής αναζήτησης για νέο CEO», δήλωσε ο αναλυτής της Stifel, Bert Subin. «Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόσληψη στελέχους υψηλού προφίλ».

Τα ονόματα στο τραπέζι

Πολλοί επενδυτές λένε ότι ο  διευθύνων σύμβουλος της GE, Larry Culp έχει τα στοιχεία που χρειάζεται απεγνωσμένα η Boeing για να ανοικοδομήσει την εμπιστοσύνη, έχοντας χωρίσει τον ιστορικό όμιλο σε τρεις δημόσιες εταιρείες.

Ωστόσο, ο Culp είπε πρόσφατα στους δημοσιογράφους ότι ήταν πλήρως επικεντρωμένος στην κορυφαία GE Aerospace ως αυτόνομος κατασκευαστής κινητήρων και ότι ανυπομονούσε να συνεχίσει να εξυπηρετεί την Boeing ως βασικό συνεργάτη και προμηθευτή.

Η GE πρόκειται να ολοκληρώσει τη διάσπαση την επόμενη εβδομάδα.

Ο Πατ Σάναχαν, πρώην στέλεχος της Boeing και κάποτε εν ενεργεία Υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ στην κυβέρνηση Τραμπ, ο οποίος τώρα ηγείται του προμηθευτή ατράκτου MAX Spirit Aerosystems, αναφέρεται επίσης ως πιθανός υποψήφιος. Ο Shanahan θα μπορούσε να αναλάβει μόλις ο κατασκευαστής αεροπλάνων ολοκληρώσει τις συνομιλίες για την αγορά της Spirit, η οποία ήταν θυγατρική της Boeing μέχρι το 2005.

«Είναι ο τέλειος αουτσάιντερ, γνωρίζει την Boeing μέσα και έξω, και τώρα γνωρίζει τους ανθρώπους που παράγουν ατράκτους και που φαίνονται ότι θα είναι ξανά μέρος της Boeing», είπε ο βετεράνος της βιομηχανίας Adam Pilarski.

Άλλες επιλογές

Ένας άλλος βετεράνος της Boeing που έχει πιθανότητες να αναλάβει, ανέφεραν πηγές του κλάδου, είναι ο πρώην Οικονομικός Διευθυντής Γκρεγκ Σμιθ, ο οποίος απομακρύνθηκε από τον Calhoun το 2021 και είναι τώρα πρόεδρος της American Airlines.  Ο Smith πέρασε μέρος της καριέρας του επιβλέποντας τις αλυσίδες εφοδιασμού.

Οι αλλαγές

Μια άλλη πιθανότητα είναι ο Dave Gitlin, διευθυντής της Boeing που είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Carrier, η οποία κατασκευάζει συστήματα θέρμανσης και ψύξης, δήλωσε σε σημείωμα ο αναλυτής της Baird, Peter Arment. Ο Gitlin έχει ένα υπόβαθρο στην αεροδιαστημική, έχοντας στο παρελθόν ρόλους στην Collins Aerospace και την United Technologies.

Η Boeing είναι πιθανό να θέλει έναν νεότερο διάδοχο που θα του επιτρέψει να παραμείνει στη δουλειά για μια δεκαετία, είπε ο Arment. Αυτό θα μπορούσε να δώσει ένα προβάδισμα στην Πόουπ ή τον Γκίτλιν, που είναι στις αρχές της δεκαετίας του 50. Ο Shanahan είναι στις αρχές της δεκαετίας του ’60, κάτι που “βλάπτει τις πιθανότητές του, αλλά γνωρίζουμε ότι η αγορά θα ήθελε να δει την επιλογή του”.

Πηγή: ot.gr