Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Βαλτιμόρη: Καρέ καρέ η σύγκρουση του πλοίου στη γέφυρα – Τα σενάρια που εξετάζονται

Βαλτιμόρη: Καρέ καρέ η σύγκρουση του πλοίου στη γέφυρα – Τα σενάρια που εξετάζονται

Παρουσίασε μηχανική βλάβη το Dali ή η πρόσκρουσή του στην Francis Scott Key οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος;

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχει κηρυχθεί η Βαλτιμόρη, μετά την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key όταν ένα φορτηγό πλοίο προσέκρουσε σε έναν από τους πυλώνες της.

Μέχρι στιγμής, δύο άνθρωποι έχουν ανασυρθεί ζωντανοί από τα νερά του ποταμού Πατάπσκο, όπως ανακοίνωσε ο επικεφαλής της πυροσβεστικής υπηρεσίας της πόλης, ενώ ένα ακόμη είναι σοβαρά τραυματισμένο. Επίσης, οι αρχές εκτιμούν ότι επτά άνθρωποι παραμένουν αγνοούμενοι, αν και ο αριθμός μπορεί να είναι μεγαλύτερος.

Την επιχείρηση διάσωσης δυσκολεύουν οι χαμηλές θερμοκρασίες του νερού στην περιοχή αλλά και το πετρέλαιο που έχει χυθεί στο νερό. Τα χρονικά περιθώρια πιέζουν όλο και περισσότερο.

Πώς έγινε η σύγκρουση του πλοίου με τη γέφυρα

Εν τω μεταξύ, τον γύρο του διαδικτύου κάνει ένα βίντεο, που δείχνει δευτερόλεπτο προς δευτερόλεπτο τη μοιραία σύγκρουση του φορτηγού πλοίου Dali στη γέφυρα.

Όπως φαίνεται στο εν λόγω βίντεο, από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα, το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.

Τα διεθνή πρακτορεία αναφέρουν ότι το Dali «έχασε την πρόωση του» ενώ έβγαινε από το λιμάνι

Πρόκειται για το σενάριο που θέλει το μεγάλο πλοίο να έχει υποστεί κάποια σημαντική βλάβη και εξαιτίας αυτής να έπεσε πάνω στη γέφυρα και το οποίο ενισχύεται από το βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας.

Στο βίντεο, στο οποίο διακρίνονται και τα οχήματα που βρίσκονταν πάνω στη γέφυρα, φαίνεται το πλοίο να κινείται κανονικά πριν σβήσουν όλα του τα φώτα. Πιθανόν εκεί να έπαθε κάποιο μπλακ-άουτ εξαιτίας του οποίου να έχασε το πηδάλιο ή και κάποια άλλα συστήματα.

Όταν επανήλθε το ρεύμα το πλοίο είχε ήδη βρεθεί σε ανεπίστροφη πορεία προς τη γέφυρα παρά την προσπάθεια να αλλάξει πορεία (προφανώς «ανάποδα τις μηχανές»), σενάριο που ενισχύεται από τον πυκνό καπνό που βγαίνει από την καμινάδα του.

Δείτε το βίντεο

Στις 01:28:44 τοπική ώρα Βαλτιμόρης το πλοίο προσκρούει σε πυλώνα της γέφυρας που καταρρέει μέσα σε μόλις 4 δευτερόλεπτα.

Το πλοίο λίγα λεπτά πριν συγκρουστεί με τη γέφυρα

Πυκνός καπνός βγαίνει από την καμινάδα του πλοίου

«Χτύπησε τη γέφυρα, προκαλώντας πλήρη κατάρρευση»

Το συμβάν συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες καθώς το πλοίο απέπλεε από το λιμάνι. Στο πλοίο μάλιστα επέβαιναν και δύο πλοηγοί.

Πρόκειται για την πιο σοβαρή πρόσκρουση σε γέφυρα των ΗΠΑ από την καταστροφή της Tampa Skyway το 1980.

Τα διεθνή πρακτορεία αναφέρουν ότι το Dali «έχασε την πρόωση του» ενώ έβγαινε από το λιμάνι. Το πλήρωμα ειδοποίησε τους αξιωματούχους του Μέριλαντ ότι έχασαν τον έλεγχο του πλοίου, όπως αναφέρει το ABC News.

«Ο πλοίαρχος ειδοποίησε ότι έχασε τον έλεγχο του πλοίου και ότι ήταν πιθανή η πρόσκρουση με τη γέφυρα», σημειώνει το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο, επικαλούμενο την έκθεση της Υπηρεσίας Κυβερνοασφάλειας και Ασφάλειας Υποδομών.

«Το πλοίο χτύπησε τη γέφυρα, προκαλώντας πλήρη κατάρρευση», προσθέτει.

Σύμφωνα με τη Marine Traffic, το Dali αναχώρησε από το Seagirt Marine Terminal στο λιμάνι της Βαλτιμόρης περίπου στις 00:30 τοπική ώρα, πλέοντας βορειοδυτικά μετά το πλοίο Savanah.

Στη συνέχεια έστριψε νοτιοανατολικά για να αναχωρήσει από το λιμάνι, απελευθέρωσε τα ρυμουλκά και προσέκρουσε με τη γέφυρα περίπου 01:28.

Το πλοίο χτύπησε το νοτιοδυτικό πυλώνα στήριξης με ταχύτητα 7,6 κόμβων. Χωρίς πρόωση ή ρυμουλκά, ένα πλοίο αυτού του μεγέθους είναι σχεδόν αδύνατο να σταματήσει.

Σημειώνεται ότι τα πλοία δεν απαιτείται να έχουν συνοδεία ρυμουλκών όταν περνούν κάτω από την Francis Scott Key, επομένως έχουν περιορισμένη ικανότητα να επιβραδύνουν μόνα τους εάν χάσουν την ισχύ τους.

Η πορεία του Dali σύμφωνα με το Marine Traffic

Μηχανική βλάβη και όχι ανθρώπινο λάθος βλέπει η διαχειρίστρια εταιρεία

Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, η πιθανότερη εξήγηση για την πορεία του πλοίου ήταν κάποια μηχανική βλάβη στο μήκους 300 μέτρων φορτηγό σημαίας Σιγκαπούρης.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους είναι λιγότερο πιθανή, καθώς αρκετοί θα ήταν αυτοί που ήταν σε υπηρεσία τη στιγμή της πρόσκρουσης στη γέφυρα.

«Δεν υπάρχει χώρος για λάθη ενός ατόμου γιατί κάποιοι άλλοι που θα ήταν παρόντες θα φώναζαν ότι κάτι συμβαίνει. Η πιθανότερη αιτία του συμβάντος είναι κάποια βλάβη στη μηχανή του πλοίου ή στο σύστημα πλοήγησης», εξηγεί ο ειδικός.

Την εκδοχή αυτή ενισχύει η ανακοίνωση της εταιρεία Synergy Marine Group, που διαχειρίζεται το πλοίο, σύμφωνα με την οποία, στα μέλη του πληρώματος που έχουν καταμετρηθεί βρίσκονται και δύο «πιλότοι».

Δείτε live εικόνα από το σημείο

Οι λόγοι που κατέρρευσε η γέφυρα

Ο πολιτικός μηχανικός Τζούλιαν Κάρτερ τονίζει στο Sky News ότι γέφυρες όπως αυτή της Βαλτιμόρης είναι «πολύ αδύναμες σε σημεία».

Όπως εξηγεί αυτό «αποδεικνύεται με πολλές από αυτές τις κατασκευές –και έχουμε παρόμοιες στο Ηνωμένο Βασίλειο– ότι είναι στην πραγματικότητα αρκετά απλές στην ιδέα… αλλά είναι πολύ αδύναμες σε ορισμένα σημεία».

Άλλες μεγάλες γέφυρες μπορεί να έχουν κεντρικούς πυλώνες όπου η κύρια δομή είναι αποσυνδεδεμένη από τις υπόλοιπες, αλλά σε αυτή την περίπτωση η διασυνδεδεμένη φύση της γέφυρας σημαίνει ότι «όταν αφαιρείς ένα μέρος της, το διασυνδεδεμένο σύστημα αποτυγχάνει».

Ο Τζούλιαν Κάρτερ υποστηρίζει ότι η δομή της γέφυρας πιθανότατα δοκιμάστηκε κάποια στιγμή από την σύγκρουση πλοίων. Μπορεί τότε να αποδειχθηκε κατάλληλη για εκείνη την εποχή αλλά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τώρα «διπλάσια σε μέγεθος».

«Πολλά λιμάνια και προβλήτες γεφυρών θα πρέπει να αξιολογηθούν, για ακόμη μία φορά, ως προς τον κίνδυνο να συμβούν ξανά παρόμοιες καταστάσεις», καταλήγει ο πολιτικός μηχανικός.

Must in

Τι σημαίνουν τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ

Ανεξαρτήτως πρακτικής εφαρμογής, τα εντάλματα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ ενισχύουν την πίεση προς τις δυτικές κυβερνήσεις να μετατοπιστούν από την υποστήριξη των ισραηλινών πολεμικών επιχειρήσεων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024