Ρίο – Αντίρριο: Θα άντεχε η γέφυρα μία πρόσκρουση σαν αυτή στη Βαλτιμόρη;
Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου στηρίζεται σε τέσσερα μεσόβαθρα μέσα στη θάλασσα μεταξύ των οποίων περνάει το ρήγμα του Κορινθιακού Κόλπου
- Ο Γεραπετρίτης, ο Φιντάν, η αντιπολίτευση και ο ελληνοτουρκικός διάλογος
- Παραδέχθηκε τους «λευκούς γάμους» η Ειρήνη Μουρτζούκου – «Χρειάζεται ψυχολόγο» λέει η δικηγόρος της
- «Στο έλεος των fund» – Σε υπερήλικα με σύνταξη 395 ευρώ, του ζητούν 800€ για να μην βγει σε πλειστηριασμό το σπίτι του
- Washington Post: Αιμορραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
Τον γύρο του κόσμου κάνουν από τα ξημερώματα της Τρίτης (26/3) οι εικόνες από την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη όταν το εμπορικό πλοίο Dali προσέκρουσε σε έναν από τους πυλώνες της.
Η κατάρρευση της γέφυρας σαν τραπουλόχαρτο προκάλεσε εύλογες απορίες σχετικά με το πόσο ασφαλείς είναι οι κατασκευές που θεμελιώνονται σε βαθιά νερά, ενώ στη χώρα μας πολλοί ήταν αυτοί που έσπευσαν να αναρωτηθούν ποια κατάληξη θα είχε ένα ανάλογο περιστικό στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
«Είναι περίπου σαν να έγινε μια προσομοίωση σεισμού στη γέφυρα της Βαλτιμόρης και δεν άντεξε ούτε τη δόνηση»
Ο ομότιμος καθηγητή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ειδικός στις αντισεισμικές κατασκευές, Παναγιώτης Καρύδης, μίλησε για το συγκεκριμένο θέμα και υπογράμμισε πως «η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου έχει υπολογιστεί να αντέχει χωρίς να καταρρέει».
«Η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου στηρίζεται σε τέσσερα μεσόβαθρα μέσα στη θάλασσα μεταξύ των οποίων περνάει το ρήγμα του Κορινθιακού Κόλπου. Έχει υπολογιστεί, λοιπόν, η σχετική γέφυρα να αντέχει χωρίς να καταρρέει, να αντέχει σχετική μετακίνηση του ενός μεσοβάθρου σε σχέση με το άλλο, κάποια μέτρα. Δηλαδή αν μετακινηθεί λόγω του ρήγματος κάποια μέτρα το ένα σε σχέση με το άλλο να μην καταρρέει. Αυτό προφανώς δεν έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση (στη Βαλτιμόρη) γιατί απλά δεν έχει υπολογιστεί αντισεισμικά», εξήγησε ο κ. Καρύδης, μιλώντας στην ΕΡΤ.
«Το Μέριλαντ δεν είναι σε σεισμική ζώνη των Ηνωμένων Πολιτειών. Έτσι η γέφυρα κατέρρευσε σαν τραπουλόχαρτο. Αν ήταν αντισεισμικά μελετημένη και κατασκευασμένη, αυτό δεν θα συνέβαινε σχεδόν ποτέ, από οποιοδήποτε υλικό κι αν ήταν κατασκευασμένη, μπετό ή μέταλλο», πρόσθεσε.
Το κλειδί των αντισεισμικών κατασκευών
Ο Παναγιώτης Καρύδης επεσήμανε ακόμα ότι κατά τη στατική και αντισεισμική μελέτη της γέφυρας δεν υπολογίζονται μόνο σενάρια με βάση τα Ρίχτερ αλλά και την ένταση του σεισμού.
Όπως είπε, «δεν είναι μόνο τα Ρίχτερ, είναι και η ένταση του σεισμού, οι επιταχύνσεις για περιθώριο επανάληψης σεισμού 2000 χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να αντέξει χωρίς να καταρρέει, εκεί είναι το κλειδί όλων των αντισεισμικών κατασκευών και των κτιρίων μας, να αντέχουν όσο μεγάλος σεισμός κι αν γίνει, χωρίς να καταρρέουν».
Παράλληλα, σημείωσε: «Είναι περίπου σαν να έγινε μια προσομοίωση σεισμού στη γέφυρα αυτή (της Βαλτιμόρης) και δεν άντεξε ούτε τη δόνηση, τον κραδασμό, τον ισχυρό από την κρούση, ούτε την παραμόρφωση των στηρίξεων» ανέφερε ο καθηγητής, ο οποίος στάθηκε και στο γεγονός πως «πέντε λεπτά πριν την πρόσκρουση, είχε φανεί πως το πλοίο κατευθυνόταν πάνω στον πυλώνα της γέφυρας».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις