To «Stormy» αποκαλύπτει το μετα-φεμινιστικό είδωλο που πλανάται πάνω από τη δίκη του Τραμπ
Ένα ντοκιμαντέρ για τη Στόρμι Ντάνιελς εξερευνά τη ζωή μιας γυναίκας, τη σιωπή της οποίας ο πρώην πρόεδρος Ντόναλντ Τζ. Τραμπ κατηγορείται ότι προσπαθεί να εξαγοράσει.
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Σε μια εντυπωσιακή αφηγηματική σύμπραξη την περασμένη εβδομάδα, σημαντικές δικαστικές αποφάσεις στην υπόθεση της χρηματικής ποινής που πρότεινε ο εισαγγελέας του Μανχάταν εναντίον του Ντόναλντ Τραμπ συνέπεσαν με την πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ «Stormy» για τη γυναίκα που βρίσκεται στο επίκεντρο της υπόθεσης.
Λίγες ώρες πριν από την προβολή της ταινίας στο 3 Dollar Bill, ένα νυχτερινό κλαμπ στο Μπρούκλιν, ένας δικαστής πολιτειακού δικαστηρίου αποφάσισε ότι ο βασικός μάρτυρας της κατηγορούσας αρχής – ο επί μακρόν συνεργάτης του Τραμπ και τελικά αποστάτης, ο Μάικλ Κόεν, θα μπορούσε να καταθέσει στην επικείμενη δίκη παρά τις αντιρρήσεις του πρώην προέδρου.
Το δικαστήριο έδωσε την ίδια άδεια και στη Stormy Daniels (Στόρμι Ντάνιελς), την πρωταγωνίστρια ταινιών για ενήλικες, σκηνοθέτη, συγγραφέα και στρίπερ, στην οποία ο Τραμπ, σύμφωνα με το κατηγορητήριο 34 κατηγοριών εναντίον του, πρόσφερε 130.000 δολάρια για να κρατήσει μυστική μια σεξουαλική συνάντηση μεταξύ τους.
Χάος και αντιφάσεις κινούν την Ντάνιελς
Η ταινία «Stormy», η οποία προβάλλεται στην πλατφόρμα Peacock, έρχεται από τις σκηνοθέτριες Erin Lee Carr και Sarah Gibson, οι οποίες έχουν επικεντρώσει τη δουλειά τους σε γυναίκες που έχουν πληγεί από το νομικό σύστημα, και βλέπουν την ιστορία της Ντάνιελς να εκτυλίσσεται στην ίδια παράδοση.
Το αν θα λάβουν το ίδιο μήνυμα και οι θεατές εξαρτάται από κάτι περισσότερο από την απέχθεια που νιώθουν τόσοι πολλοί Αμερικανοί (και Ευρωπαίοι) για τον πρώην πρόεδρο – μια απόδειξη για τις σκηνοθέτριες που βλέπουν πέρα από τις δικές τους προφανείς αντιπάθειες και πέρα από την αφήγηση του ad hoc φεμινιστικού ηρωισμού που έχει δημιουργηθεί γύρω από την Ντάνιελς για να εξερευνήσουν κάποιο μέρος από το χάος και τις αντιφάσεις που την κινούν.
«Προσπαθούσε να πει ότι δεν θυμόταν καλά πού είχε βάλει τα χρήματα. Μου θύμισε την ιστορία με την Μπρίτνεϊ»
Ίδιο μοτίβο
Πριν από τρία χρόνια, η Carr και η Gibson έκαναν το «Britney vs. Spears», ένα ντοκιμαντέρ για την οικονομική και ψυχολογική χειραγώγηση που είχε υποστεί η τραγουδίστρια της ποπ από εκμεταλλευτές άνδρες μέσα και έξω από την οικογένειά της.
Η Gibson αναγνώρισε το επόμενο θέμα της όταν συνεργάστηκαν σε ένα κωμικό σόου για το χριστουγεννιάτικο πάρτι ενός hedge fund πριν από πέντε χρόνια και παρέμειναν σε επαφή μέσω γραπτών μηνυμάτων. Μια μέρα, η Gibson οδηγούσε στο Λος Άντζελες και άκουσε μια εκπομπή του NPR για τη δίκη του Michael Avenatti, του δικηγόρου που προσέλαβε η Daniels με προκαταβολή 100 δολαρίων, οποίος τελικά έκλεψε δύο δόσεις από την προκαταβολή του βιβλίου της, συνολικού ύψους σχεδόν 300.000 δολαρίων.
«Την έκανε να φαίνεται τρελή» είπε πρόσφατα η Gibson. «Προσπαθούσε να πει ότι δεν θυμόταν καλά πού είχε βάλει τα χρήματα. Μου θύμισε την ιστορία με την Μπρίτνεϊ». Το γνωστό τέχνασμα να παρουσιάζεται η γυναικεία επαναστατικότητα ως ψυχική αστάθεια την ενέπνευσε να κάνει μια ταινία που τελικά προσέλκυσε το ενδιαφέρον του Judd Apatow, ο οποίος έγινε ο εκτελεστικός παραγωγός.
Η ερωτική συνεύρεση ήταν, σύμφωνα με τη δήλωσή της, συναινετική. Αρκετό καιρό μετά, υπέγραψε μια συμφωνία εμπιστευτικότητας υποσχόμενη να μη μιλήσει γι’ αυτό, με αντάλλαγμα ένα χρηματικό ποσό που είχε σημασία για εκείνη την εποχή, αλλά της φαινόταν φτηνό τίμημα για τη σιωπή της
Η πληρωμένη σιωπή
Η κύρια διαφορά, βέβαια, είναι ότι η Britney Spears βρισκόταν υπό ακούσια κηδεμονία για περισσότερο από μια δεκαετία και είχε κριθεί ψυχικά άρρωστη βάσει νομικής απόφασης. Ο πατέρας της δεν κατηγορήθηκε ποτέ για κάποιο έγκλημα- ο Avenatti είναι πλέον κάτοικος ομοσπονδιακής φυλακής.
Η Ντάνιελς λέει ότι κατέληξε στο κρεβάτι με τον Ντόναλντ Τραμπ σε ένα φιλανθρωπικό τουρνουά γκολφ το 2006. Εκείνος πρωταγωνιστούσε στην εκπομπή «The Apprentice» και εκείνη πίστευε ότι θα μπορούσε να έχει μια ευκαιρία να εμφανιστεί σε αυτήν.
Η ερωτική συνεύρεση ήταν, σύμφωνα με τη δήλωσή της, συναινετική. Αρκετό καιρό μετά, υπέγραψε μια συμφωνία εμπιστευτικότητας υποσχόμενη να μη μιλήσει γι’ αυτό, με αντάλλαγμα ένα χρηματικό ποσό που είχε σημασία για εκείνη την εποχή, αλλά της φαινόταν φτηνό τίμημα για τη σιωπή της. Ο Τραμπ αρνείται σταθερά ότι είχε σεξουαλική επαφή με την Ντάνιελς και ότι της πλήρωσε χρήματα για να την αποσιωπήσει.
Δείτε το τρέιλερ του Stormy
Χρωστάει κιόλας
Τα τελευταία χρόνια, όπως περιγράφει λεπτομερώς η ταινία, έχουν αφήσει τη Ντάνιελς σε μια παρατεταμένη κατάσταση αναταραχής, κυρίως λόγω της παρενόχλησης που έχει υποστεί από διαδικτυακά τρολ που φωνάζουν την απέχθειά τους για εκείνη με την πιο χυδαία, μισογυνική και απειλητική γλώσσα.
Φοβήθηκε για την ασφάλεια της κόρης της- ο γάμος με τον πατέρα του παιδιού της διαλύθηκε. Ταυτόχρονα, έχει θαφτεί σε δικαστικά έγγραφα – «ένας κίνδυνος πυρκαγιάς στο σπίτι μου και στον εγκέφαλό μου», όπως λέει η ίδια στην ταινία. Πριν από δύο χρόνια, έχασε μια αγωγή εναντίον του Τραμπ που την άφησε να του χρωστάει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε δικαστικά έξοδα.
Το μετα-φεμινιστικό σύμπαν φαίνεται εδώ και καιρό να έχει πάρει μια κλίση προς την αναγνώριση των γυναικών που κάνουν αντισυμβατικές σεξουαλικές επιλογές, ειδικά όταν αυτές οι επιλογές είναι επαγγελματικές και φέρνουν τις γυναίκες σε επαφή με άνδρες με γνωστό ανθυγιεινό χαρακτήρα
Η φτωχή ανατροφή της την καθόρισε και την καθορίζει
Αν η Ντάνιελς είναι θύμα κάποιου γεγονότος, αυτό είναι το νομικό σύστημα που της απογοήτευσε «με κάθε τρόπο» την ελευθερία της έκφρασης, όπως επιμένει στο ντοκιμαντέρ –και όχι η ανατροφή της, που χαρακτηρίζεται από φτώχεια, κακοποίηση και παραμέληση.
Είναι απίθανο να βρεθείς σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στη λίμνη Τάχο αγκαλιά με μια 60χρονη προσωπικότητα της ριάλιτι τηλεόρασης δίπλα σε ένα αντίτυπο του Forbes και να μιλάς για μια πιθανή επαγγελματική σου αναβάθμιση -όπως ισχυρίστηκε γλαφυρά σε μια συνέντευξη στο «60 Minutes»- όταν προέρχεσαι από ένα σπίτι με δύο στοργικούς, πάντα παρόντες, ας πούμε, γονείς, οι οποίοι είναι διοικητικά στελέχη κι ανήκουν στη μεσαία τάξη.
Ο πατέρας της Ντάνιελς έφυγε όταν ήταν μικρή, και η μητέρα της, σύμφωνα με μια παιδική φίλη της που έδωσε συνέντευξη στην ταινία, έπινε συνέχεια «ή και χειρότερα». Ένας γείτονας την παρενόχλησε όταν ήταν 9 ετών, αναφέρει η Ντάνιελς σε μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή της ταινίας, και κανείς δεν την προστάτευσε ή έστω την πίστεψε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το μετα-φεμινιστικό σύμπαν του παρόντος
Μεγαλώνοντας στο Μπατόν Ρουζ, η Ντάνιελς λάτρευε τα άλογα και ήλπιζε να γίνει κτηνίατρος- κέρδισε υποτροφία για το Texas A&M, λέει, αλλά δεν πήγε ποτέ. Το σχέδιο παραμερίστηκε όταν γνώρισε μια κοπέλα που είχε αγοράσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο με τα χρήματα που έβγαζε από το στριπτίζ – ένα Camaro που, όπως λέει η Ντάνιελς, «το ’97, στη Λουιζιάνα, έμοιαζε με μια μωβ Ferrari».
Το μετα-φεμινιστικό σύμπαν φαίνεται εδώ και καιρό να έχει πάρει μια κλίση προς την αναγνώριση των γυναικών που κάνουν αντισυμβατικές σεξουαλικές επιλογές, ειδικά όταν αυτές οι επιλογές είναι επαγγελματικές και φέρνουν τις γυναίκες σε επαφή με άνδρες με γνωστό ανθυγιεινό χαρακτήρα.
«Το ντοκιμαντέρ Stormy είναι σαφώς δέσμιο της Στόρμι Ντάνιελς, αν και η ταινία αφήνει την πόρτα ανοιχτή για την κρίση του θεατή, αν όχι όσον αφορά την ακτιβιστική της θέση στο πολιτικό θέατρο της χώρας, τουλάχιστον όσον αφορά τον χειρισμό της ζωής της ως φιλόδοξη εργαζόμενη μητέρα» γράφει η Τζίνα Μπελαφόντε στους New York Times.
Περιοδεία σε στριπτιζάδικα της Βόρειας Αμερικής
«Η Ντάνιελς ξοδεύει πολύ χρόνο στο να παραπονιέται για τα μεγάλα διαστήματα απουσίας από την κόρη της, ενώ δεν είναι πάντα σαφές γιατί πραγματικά πρέπει να λείπει» συνεχίζει η Μπελαφόντε. «Στο τέλος της ταινίας, τη βλέπουμε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου να κλαίει καθώς διαβάζει μηνύματα από τον πρώην σύζυγό της που της λέει πόσο θαυμάσια τα πάει η κόρη τους στο σχολείο».
Ο πρώην, Glendon Crain, τον οποίο η Ντάνιελς πρότεινε στους κινηματογραφιστές να πάρουν συνέντευξη, λέει ότι κάποια στιγμή ευχήθηκε να μπορούσαν να φύγουν στην Κούβα με το παιδί τους και το σκύλο και να ξεφύγουν από όλη την ασχήμια.
Η Ντάνιελς δεν φαίνεται διατεθειμένη να το κάνει αυτό. Αντ’ αυτού, όπως εξηγεί, τον άφησε στο σπίτι με την κόρη τους, ενώ εκείνη ξεκίνησε «μια περιοδεία σε στριπτιζάδικα της Βόρειας Αμερικής».
«Μισώ να το λέω αυτό», παραδέχεται, «δεν έχω κάποια δικαολογία, γιατί είναι ένας σπουδαίος άνθρωπος».
*Με στοιχεία από nytimes.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις