Xiaomi SU7: Το αντίπαλο δέος της Porsche Taycan
Με αυτή την φιλόδοξη στόχευση συστήνουν τα στελέχη της κινεζικής βιομηχανίας ηλεκτρονικών, την πρώτη τους απόπειρα στους τέσσερις τροχούς με ηλεκτρικό πρόσημο
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Ο Τραμπ διορίζει τον παραγωγό του «Apprentice», ως ειδικό απεσταλμένο στη Μεγάλη Βρετανία
Πριν περίπου τέσσερις μήνες μια «διαρροή» από το κινεζικό υπουργείο βιομηχανίας αποκάλυψε πρόωρα την τελική μορφή των σχεδίων της Xiaomi να δημιουργήσει την «δική» της Taycan, κάνοντας μια ηχηρή δήλωση σε σχέση με την νέα της δραστηριότητα που αφορά την αυτοκίνηση.
Πλέον ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, το SU7 όπως ονομάζεται το τετράθυρο coupe και EV μοντέλο να αποκαλύψει και τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του τα οποία φιλοδοξούν να φέρουν σε δύσκολη θέση την Porsche Taycan όσο και το Tesla Model 3, προτάσσοντας και μια πιο ευνοϊκή για τους αγοραστές και επιθετική σε «απόλυτους όρους» τιμολογιακή πολιτική σε σχέση με τα δύο παραπάνω μοντέλα, τουλάχιστον με βάση τα όσα ανακοινώθηκαν για την αγορά της Κίνας όπου το ηλεκτρικό Xiaomi θα διατεθεί σύντομα, με αρχική τιμή τα 28.000 ευρώ βάσει της τρέχουσας ισοτιμίας. Αν και μένει να αποδειχθεί κατά πόσο όταν φτάσει στην Ευρώπη βάσει των σχετικών πολιτικών, κατά πόσο η παραπάνω τιμή θα επιβαρυνθεί από φόρους δασμούς και κόστη μεταφοράς, δεν παύει να αποτελεί θέλγητρο με δεδομένο και ότι η αρχική τιμή της ακριβότερης μέχρι στιγμής έκδοσης του στην Κίνα δεν ξεπερνά τα 32.000 ευρώ.
Τώρα σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του, αρχικά έχουν ανακοινωθεί τρεις εκδόσεις με ισάριθμες διαφορετικές μπαταρίες. Η εισαγωγική έκδοση του SU7 επωφελείται από μπαταρία 73,6 kWh που σύμφωνα με τις συστάσεις εξασφαλίζει αυτονομία έως και 700 χλμ. βάσει του πιο ευνοϊκού κινεζικού πρωτοκόλλου δοκιμών.
Εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ το οποίο αναλαμβάνει να κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς, αποδίδοντας 299 ίππους και 400 Nm ροπής και εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα. Η δεύτερη τη τάξει έκδοση Pro, διαθέτει το ίδιο μοτέρ αλλά μια μπαταρία 94,3 kWh η αυτονομία της οποίας φλερτάρει με τα 820 χλμ. και πάλι βάσει του κινεζικού πρωτοκόλλου δοκιμών. Η επιτάχυνσή της για το «0-100» προσδιορίζεται σε 5,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε επίσης 210 χλμ./ώρα.
Η κορυφαία έκδοση Max, υιοθετεί μια διάταξη από δύο μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 673 ίππων και 838 Nm ροπής που εξασφαλίζουν και τετρακίνηση. Εφοδιάζεται με μπαταρία 101 kWh προσφέροντας αυτονομία 800 χλμ. ενώ οι επιδόσεις της είναι θεαματικές καθώς υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα, μέγεθος εφάμιλλο supercar.
Οι επιδόσεις αυτονομίας αποδίδονται από την Xiaomi και στην ιδιαίτερα προσεγμένη σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική σχεδίαση του SU7 το οποίο έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0.195 μέγεθος μικρότερο τόσο σε σχέση με το Lucid Air (0.197) όσο και σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο ευρείας παραγωγής της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν και η Xiaomi δεν ανακοινώνει τα επίπεδα μέγιστης ισχύος για τη διαδικασία φόρτισης, σημειώνει ότι η παραμονή 15 λεπτών σε ταχυφορτιστή αρκεί για να αναπληρώσει ενέργεια που ισοδυναμεί με 510 χλμ. διαδρομών.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στο εσωτερικό το οποίο υιοθετεί μια μινιμαλιστική σχεδιαστικά και μαξιμαλιστική ψηφιακά προσέγγιση καθώς κυρίαρχη είναι μια κεντρική οθόνη 16,1 ιντσών με ανάλυση 3K και λειτουργικό HyperOS το οποίο υπόσχεται απεριόριστες δυνατότητες σε ό,τι αφορά την χρήση εφαρμογών όπως επιβάλλει άλλωστε το status της Xiaomi. Παραδόξως με δεδομένο τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε Apple και Xiaomi, το infotainment προσφέρει και Apple CarPlay.
Παράλληλα για λόγους χρηστικότητας ορισμένες από τις βασικές λειτουργίες όπως πχ. η ένταση του ήχου είναι διαχειρισιμες μέσω των φυσικών διακοπτών που τοποθετούνται στην κεντρική κονσόλα. Την εικόνα συμπληρώνει μια οθόνη 7,1 ιντσών σε ρόλο ψηφιακού πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι καθώς και ένα head-up display. Στις επιλογές συγκαταλέγονται και στηρίγματα για tablet για τα πίσω καθίσματα ενώ σε επίπεδο εργονομίας αξίζει να σημειωθεί ότι τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν ενεργή στήριξη που ενισχύει την πλευρική στήριξη κατά τη δυναμική οδήγηση.
Η Xiaomi έχει προσθέσει έναν αποσπώμενο φακό και μερικούς πρακτικούς γάντζους ενώ την πρακτικότητα του μοντέλου στοιχειοθετεί ένας χώρος πορτ μπαγκάζ 517 λίτρων συν ακόμα 105 λίτρα κάτω από το μπροστινό καπό.
Εκτεταμένη είναι και η σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης χάρη και στην παρουσία ενός μεγάλου αριθμού αισθητήρων, radar, Lidar και καμερών προσδίδοντας στο SU7 και αναβαθμιζόμενες, συν το χρόνω, δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης, ένας τομέας που έχει προσελκύσει πλείστες επενδύσεις από μέρους της Xiaomi.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις