Βαλτιμόρη: Αδιανόητο έργο… η απομάκρυνση των συντριμμιών της γέφυρας
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», λέει ο κυβερνήτης του Μέριλαντ
«Είμαστε αντιμέτωποι με ένα αδιανόητο έργο», δήλωσε ο Γουές Μουρ, κυβερνήτης της Πολιτείας του Μέριλαντ, σε ότι αφορά στην κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη.
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα. Φανταστείτε το. Μέχρι πρόσφατα δεν μπορούσα να το φανταστώ», είπε δίνοντας στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για το σχέδιο της απομάκρυνσης των συντριμμιών της γέφυρας
Μεγάλο στοίχημα, σύμφωνα με τα όσα παρέθεσε ο κυβερνήτης είναι το πώς θα κοπεί σε κομμάτια η γέφυρα.
Ξεκίνησαν οι εργασίες
Γερανοί ξεκίνησαν χθες, Πέμπτη, να φτάνουν στη Βαλτιμόρη, στις ανατολικές ΗΠΑ, στο πλαίσιο των προσπαθειών να απομακρυνθούν τα συντρίμμια γέφυρας η οποία κατέρρευσε αφού προσέκρουσε πάνω της φορτηγό πλοίο, με τις αρχές να προειδοποιούν ότι θα χρειαστεί πολύς χρόνος μέχρι να επαναλειτουργήσει το λιμάνι.
Οι γερανοί αυτοί πρόκειται να απομακρύνουν τα κομμάτια της γέφυρας, που χρησιμοποιούσαν καθημερινά χιλιάδες οχήματα και η οποία κατέρρευσε την Τρίτη αφού προσέκρουσε πάνω της πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό των πτωμάτων των υπόλοιπων τεσσάρων έχουν διακοπεί διότι οι αρχές έκριναν ότι είναι πολύ επικίνδυνο να σταλούν δύτες στο σημείο του δυστυχήματος
Ο κυβερνήτης του Μέριλαντ Γουές Μουρ εξήγησε ότι στο λιμάνι της Βαλτιμόρης θα μεταφερθεί «ο μεγαλύτερος γερανός της ανατολικής ακτής για να μας βοηθήσει».
«Προτού ξεκινήσουμε την ανύψωση (των κομματιών), πρέπει να βρούμε τρόπο να κόψουμε τη γέφυρα σε κομμάτια τέτοιου μεγέθους που να μπορούν να ανασυρθούν από το νερό με τη βοήθεια γερανού», εξήγησε ο αντιναύαρχος του λιμενικού Σάνον Γκίλριθ.
Οι επιχειρήσεις για τον εντοπισμό των πτωμάτων των υπόλοιπων τεσσάρων έχουν διακοπεί διότι οι αρχές έκριναν ότι είναι πολύ επικίνδυνο να σταλούν δύτες στο σημείο του δυστυχήματος.
«Το νερό είναι τόσο σκοτεινό και τα συντρίμμια τόσο πυκνά που στις περισσότερες περιπτώσεις οι δύτες δεν βλέπουν σε απόσταση μεγαλύτερη των 30 με 60 εκατοστών», εξήγησε ο Μουρ.
60 εκατομμύρια δολάρια
Σε ό,τι αφορά την αποκατάσταση της γέφυρας, ο κυβερνήτης του Μέριλαντ προειδοποίησε ότι πρέπει «να διανυθεί πολύς δρόμος».
Για να βοηθήσει, η κυβέρνηση Μπάιντεν ενέκρινε 60 εκατ. δολάρια (47 εκατ. λίρες) σε κεφάλαια έκτακτης ανάγκης που είχε ζητήσει το Μέριλαντ.
Ο κυβερνήτης Γουές Μουρ περιέγραψε πώς σκοπεύουν να καθαρίσουν τα συντρίμμια, να απομακρύνουν το πλοίο, να αποσπάσουν κομμάτια της γέφυρας και να την ξαναχτίσουν.
«Έχουμε μπροστά μας έναν πολύ μακρύ δρόμο», είπε.
Αντιπαρέβαλε την κατάσταση με το περιστατικό του 2021, κατά το οποίο χρειάστηκαν πέντε εβδομάδες για να απομακρυνθεί ένα φορτηγό πλοίο που είχε κολλήσει στη διώρυγα του Σουέζ. Η διαφορά εδώ, είπε ο κυβερνήτης, είναι ότι η γέφυρα βρίσκεται πάνω στο πλοίο.
«Μιλάμε για 3.000 με 4.000 τόνους χάλυβα που βρίσκονται πάνω στο πλοίο», δήλωσε ο κ. Μουρ.
Ο κυβερνήτης δήλωσε επίσης ότι η πρόκληση της απομάκρυνσης του πλοίου και της γέφυρας είναι ουσιαστικά πρωτοφανής.
Τα επικίνδυνα υλικά που μετέφερε το πλοίο
Το πλοίο Dali μετέφερε χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια επί του πλοίου, μεταξύ των οποίων 56 που περιείχαν επικίνδυνα υλικά, δήλωσαν αξιωματούχοι. Σε αυτά περιλαμβάνονταν αντικείμενα όπως μπαταρίες λιθίου και αρώματα, σύμφωνα με τον κυβερνήτη.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους την Τετάρτη, η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, δήλωσε ότι στο πλοίο εντοπίστηκαν 764 τόνοι κυρίως διαβρωτικών και εύφλεκτων υλικών.
Ο κ. Μουρ δήλωσε ότι η πολιτεία σχεδιάζει επίσης να παράσχει οικονομική στήριξη στους εργαζόμενους των οποίων οι θέσεις εργασίας επηρεάστηκαν από το δυστύχημα – περίπου 8.000 άτομα, σύμφωνα με την πολιτειακή κυβέρνηση.
Είπε ότι τα χρήματα αυτά θα βοηθήσουν να καλυφθεί το «μεγαλύτερο μέρος της ανακατασκευής της γέφυρας».
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της Πέμπτης, ο κ. Μουρ και άλλοι τόνισαν τη σημασία της επιδιόρθωσης της κατασκευής το συντομότερο δυνατό.
Το μακροχρόνιο κλείσιμό της θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, δήλωσαν ειδικοί.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη