Γιατί δεν πρέπει να φοράμε γυαλιά ηλίου στην οδήγηση – Ο κίνδυνος που λίγοι γνωρίζουν
Η μακροχρόνια έκθεσή μας στον ήλιο δίχως την κατάλληλη προστασία των ματιών μας αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων όπως η εκφύλιση της ώχρας κηλίδος, ο καταρράκης κ.ο.κ.
Τα γυαλιά ηλίου προσφέρουν προστασία από την υψηλή ακτινοβολία και οι ειδικοί συνιστούν τη χρήση τους σε εξωτερικούς χώρους. Ωστόσο, αρκετοί είναι εκείνοι που τονίζουν ότι όταν τα φοράει κανείς χωρίς προφανή λόγο, έρχεται αντιμέτωπος με αρκετούς κινδύνους.
Τα γυαλιά ηλίου δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται μόνο ώς ένα στιλάτο αξεσουάρ, το οποίο μπορεί να απογειώσει την εμφάνισή μας. Βασική χρησιμότητά τους είναι η προστασία των ματιών μας από τις επικίνδυνες ακτίνες του ήλιου.
Μην ξεχνάμε, άλλωστε, ότι η μακροχρόνια έκθεσή μας στον ήλιο δίχως την κατάλληλη προστασία των ματιών μας αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων όπως η εκφύλιση της ώχρας κηλίδος, ο καταρράκης κ.ο.κ.
Συνεπώς, τα γυαλιά ηλίου είναι ιδιαίτερα χρήσιμα και όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, σε καθεστώς υψηλής ηλιοφάνειας, μιας και χωρίς αυτά δεν θα ήταν εύκολο να βλέπουμε τον δρόμο.
Οι κίνδυνοι
Υπάρχουν, βέβαια, και αυτοί που δεν αποχωρίζονται τα γυαλιά ηλίου από το πρόσωπό τους, ακόμα και όταν ο ήλιος έχει πια «πέσει». Φαινομενικά πρόκειται για μια ακίνδυνη συνήθεια, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική.
O μη αποχωρισμός αυτού του δημοφιλούς αξεσουάρ κρατάει τις κόρες των ματιών μας διεσταλμένες για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Αυτό εκθέτει ολόκληρο το οπτικό μας σύστημα σε λιγότερο φως και μπορεί να μειώσει την ικανότητα του αμφιβληστροειδούς μας να προσαρμόζεται γρήγορα σε συνθήκες πιο έντονου φωτός.
Επιπλέον, έρευνα από την Εθνική Βιβλιοθήκη Ιατρικής διαπίστωσε ότι το φως είναι απαραίτητο για τη διατήρηση ενός φυσικού ρυθμού και όταν τα μάτια δεν έχουν αρκετό φως – όπως όταν φοράμε γυαλιά ηλίου – μπορεί να προκαλέσει κόπωση των ματιών και να οδηγήσει σε υπνηλία.
Ενδεικτικά των κινδύνων που συνδέονται με την υπνηλία πίσω από το τιμόνι είναι τα αποτελέσματα της έρευνας του Ευρωβαρόμετρου για το 2023. Όσον αφορά στην υπνηλία κατά τη διάρκεια οδήγησης, το 26% των Ελλήνων οδηγών έχει την εντύπωση ότι έχει αποκοιμηθεί για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο τιμόνι ενώ στους 2 στους 10 οδηγούς έχει εμπλακεί -ή παραλίγο να έχει- σε ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας.
Μην ξεχνάμε ότι η υπνηλία μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια αυτοσυγκέντρωσης και μείωση των αντανακλαστικών. Ακόμη και αν χάσουμε τη συγκέντρωσή μας για μόλις μερικά δέκατα του δευτερολέπτου, θα έχουμε διανύσει αρκετά μέτρα με το όχημά μας, οπότε ο κίνδυνος ατυχήματος είναι ιδιαίτερα μεγάλος.
Σημειώνεται ότι ο ελληνικός Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν προβλέπει κάποια απαγόρευση σχετικά με τα γυαλιά ηλίου. Σε άλλες χώρες, ωστόσο, αυτό το αξεσουάρ απαγορεύεται όταν δεν επικρατεί ηλιοφάνεια, με τους παραβάτες να τιμωρούνται με πρόστιμο.
- Καιρός: «Πολικός αεροχείμαρρος φέρνει 48ωρη βαρυχειμωνιά και στον ευρωπαϊκό νότο» λέει ο Τσατραφύλλιας
- Μαζεύουν το γραφείο του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης – Τα νέα δεδομένα και τα προνόμια του ΠΑΣΟΚ
- ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση συνεχίζει να πορεύεται με αλήθειες για τους λίγους και με ψέματα για τους πολλούς
- Σαμιαμίδια που έζησαν 37 χρόνια σε γυάλα ήταν τελικά νέο είδος
- Τσουκαλάς: Σκοπός του ΠΑΣΟΚ η νίκη στις επόμενες εκλογές
- Ο Λιονέλ Μέσι επιστρέφει στη Βαρκελώνη για πρώτη φορά μετά το 2021