Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Πώς οι γυναίκες bodybuilder έγιναν τα τελευταία είδωλα της μόδας

Πώς οι γυναίκες bodybuilder έγιναν τα τελευταία είδωλα της μόδας

Μια βιομηχανία που από καιρό είναι γνωστή για την αγάπη της για τα λυγερόκορμα σώματα, δείχνει νέο ενδιαφέρον για τους μυς.

Όταν οι σχεδιαστές μόδας, όπως συχνά κάνουν, αναφέρονται στη δύναμη των γυναικών ως έμπνευση για τα ρούχα που φτιάχνουν, τείνουν να έχουν κατά νου τη συναισθηματική ανθεκτικότητα των πελατών τους και όχι την αντοχή τους στην άρση βαρών.

Αλλά στην πασαρέλα στην επίδειξη της μάρκας Collina Strada με έδρα τη Νέα Υόρκη για το φθινόπωρο 2024 τον περασμένο μήνα, ένα μοντέλο – ντυμένο με ένα υφασμάτινο αμάνικο τοπ και ένα αθλητικό σορτσάκι με δαντέλα – λύγισε περήφανα τα χέρια της στον αέρα και ένα άλλο, φορώντας ένα σετ σορτς με φλοράλ σχέδιο, έκανε κάμψεις δικεφάλων με αλτήρες από κολοκύθες kabocha (αναφορά σε μια φωτογραφία μιας γυναίκας στο Νεπάλ που σήκωνε βάρη με κολοκύθες, εξήγησε η δημιουργική διευθύντρια της σειράς, Hillary Taymour, 36 ετών).

Συνδυάζοντας παραδοσιακά θηλυκά μοτίβα όπως τα φρου φρου και τα λουλούδια με outfit γυμναστηρίου, η συλλογή φαίνεται να διακωμωδεί την ιδέα ότι η θηλυκότητα και η δύναμη θα μπορούσαν ποτέ να θεωρηθούν αντίθετες δυνάμεις. Υπογραμμίζοντας το σημείο αυτό, ένα τρίτο μοντέλο κουβαλούσε αβίαστα το μωρό της πάνω και κάτω στην πασαρέλα με το ένα χέρι.

«Ο ορισμός του τι είναι όμορφο και τι είναι θηλυκό διευρύνεται για να συμπεριλάβει πιο αθλητικούς σωματότυπους»

Η μόδα αγαπά το αδύνατο

Η Collina Taymour δεν είναι η μόνη φέτος που αναδεικνύει τη σωματική δύναμη των γυναικών ως πηγή δύναμης. Στην ταινία «Love Lies Bleeding», που κυκλοφόρησε νωρίτερα αυτό το μήνα, η Κρίστεν Στιούαρτ πρωταγωνιστεί ως μια απομονωμένη διευθύντρια γυμναστηρίου που ερωτεύεται, και ξεκινά ένα εκδικητικό εγκληματικό όργιο, με μια γυναίκα bodybuilder, ενώ το νέο μυθιστόρημα «Headshot», της Ρίτα Μπούλβινκελ, παρακολουθεί τις ζωές οκτώ έφηβων κοριτσιών που η καθεμία τους βρίσκει μια αίσθηση εξουσίας μέσα από την καριέρα τους ως ανταγωνιστικές πυγμάχοι.

Αλλά αυτή η γιορτή των γυναικείων μυών είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτη στον κόσμο της μόδας, ο οποίος εδώ και πολύ καιρό εκτιμά τα αδύνατα σώματα έναντι των αθλητικών. Μια πρόσφατη διαφήμιση για τη σειρά αθλητικών ρούχων Adidas της Βρετανίδας σχεδιάστριας Stella McCartney δείχνει το μοντέλο και αθλήτρια των CrossFit Games Reegan Finkel – η μυώδης σωματική διάπλαση της οποίας έρχεται σε αντίθεση με τα πιο αδύνατα σώματα προηγούμενων καμπανιών – να σηκώνει βάρη με ένα λαμπερό μωβ κορμάκι.

Η σχεδιάστρια Emily Dawn Long, με έδρα τη Νέα Υόρκη, παρουσίασε στη φθινοπωρινή της συλλογή ένα ζευγάρι εσώρουχα με χειροποίητες χάντρες με το λογότυπο της μάρκας πυγμαχίας Everlast – μια σαφής επίθεση στις απάνθρωπες μεταλλικές ζώνες αγνότητας του παρελθόντος.

Τι είναι όμορφο και τι είναι θηλυκό;

Και ως μέρος της προσφοράς του, το νεοϋορκέζικο πρότζεκτ πρωτοποριακής ένδυσης Women’s History Museum συμπεριέλαβε ψηλά τακούνια συνδυασμένα με δερμάτινα γάντια πυγμαχίας. Για τη συλλογή της, η Taymour και η ομάδα της συμβουλεύτηκαν «αληθινούς bodybuilder», όπως λέει η ίδια, προκειμένου να ενσωματώσουν με ακρίβεια το πνεύμα της σωματικής δύναμης στα ρούχα.

Αυτές οι συλλογές δεν είναι κάτι τόσο καινοφανές: Το 2017, ο φωτογράφος μόδας Steven Klein φωτογράφισε τη bodybuilder, Joelle Lombardi, για το περιοδικό Interview- το 2021, στο πλαίσιο της ανοιξιάτικης κολεξιόν υψηλής ραπτικής του για τον γαλλικό οίκο Schiaparelli, ο σχεδιαστής Daniel Roseberry παρουσίασε φορέματα σμιλεμένα ώστε να υποδηλώνουν φουσκωμένους κοιλιακούς και δελτοειδής.

Αλλά η πανταχού παρούσα εστίαση στη σωματική δύναμη μοιάζει καινούργια. Η ιστορικός ενδυματολογίας και μόδας Shelby Ivey Christie, 32 ετών, με έδρα τη Νέα Υόρκη, το αποδίδει, εν μέρει, σε μια ευρύτερη πολιτισμική αλλαγή, όπως λέει, καθώς «ο ορισμός του τι είναι όμορφο και τι είναι θηλυκό διευρύνεται για να συμπεριλάβει πιο αθλητικούς σωματότυπους».

«Για την ασφάλεια των γυναικών»

Επισημαίνει τα πρόσφατα εξώφυλλα περιοδικών μόδας με επαγγελματίες αθλητές, όπως η τενίστρια Κοκό Γκάουφ και η γυμνάστρια Σιμόν Μπίλες. Αλλά όσο κι αν αυτές οι πρόσφατες επιδείξεις μυών στις πασαρέλες είναι μια δήλωση συμμετοχικότητας και δύναμης, μπορούν επίσης να θεωρηθούν ως μια μορφή άμυνας.

«Βρισκόμαστε σε συζητήσεις για την ανατροπή της απόφασης Roe v. Wade, την υπόθεση Ηνωμένες Πολιτείες», λέει η Christie, αναφερόμενη στις νομικές μάχες για το δικαίωμα στην άμβλωση και τη δυνατότητα της κυβέρνησης να αφοπλίζει ανθρώπους που βρίσκονται υπό περιοριστικά μέτρα για ενδοοικογενειακή κακοποίηση. «Υπάρχουν πολλές ανησυχίες», συνεχίζει, «για την ασφάλεια και το σώμα των γυναικών».

Ρούχα που προσθέτουν όγκο

Αυτές οι ανησυχίες ήταν μπροστά στο μυαλό αυτή τη σεζόν για τον σχεδιαστή Willy Chavarria, 56 ετών, με έδρα το Μπρούκλιν, του οποίου η συλλογή συνοδεύτηκε από μια ταινία που έδειχνε μοντέλα όπως η Paloma Elsesser και η Dilone σε διάφορους κοινόχρηστους χώρους, συμπεριλαμβανομένου ενός οικιακού γυμναστηρίου, όπου τα μέλη του καστ φαίνονται να σηκώνουν βάρη.

«Ολόκληρη η ιστορία αφορά την ανάγκη να κρατήσουμε τους εαυτούς μας ασφαλείς από τις κακουχίες, αλλά και, ακόμη πιο σημαντικό, την ανάγκη να κρατήσουμε ο ένας τον άλλον ασφαλή», λέει ο Chavarria.

Ενώ τα ενδύματα που παραδοσιακά συνδέονται περισσότερο με τις γυναίκες, τα φορέματα και οι φούστες, τείνουν είτε να προσκολλώνται είτε να κρέμονται χαλαρά από το σώμα, ο Chavarria επικαλέστηκε τις πιο δομημένες μορφές της ανδρικής ένδυσης στη συλλογή του για την πασαρέλα, παρουσιάζοντας γωνιώδη σακάκια και ευρύχωρα αλλά και κομμένα και ραμμένα αθλητικά ρούχα – ενδύματα σχεδιασμένα, όπως λέει, για να παρέχουν προστασία και να προσθέτουν όγκο.

«Υπάρχει μια εδαφική πτυχή σε πολλά από τα έργα μου, ιδίως όταν πρόκειται για όγκο», λέει. «Η ανάκτηση αυτής της παρουσίας στον κόσμο είναι πολύ σημαντική, ειδικά για τους ανθρώπους που βρίσκονται στο περιθώριο». Και δεν υπάρχει, φυσικά, πιο κυριολεκτικός τρόπος να καταλάβει κανείς χώρο και να κρατήσει τα κεκτημένα εδάφη του από το να το κάνει με το σώμα του – όσο πιο δυνατό τόσο το καλύτερο.

*Με στοιχεία από nytimes.com

Must in

Τρίποντο «ανάσα» για την Χόστελ Κίελ (4-1) – «Πάρτι» για Μάιντζ (1-3) και Βέρντερ (4-1)

Νίκη τεράστιας βαθμολογικής σημασίας για την Χόστελ Κίελ με 4-1 επί της Άουγκσμπουργκ, άνετες νίκες για Μάιντζ (1-3) και Βέρντερ Βρέμης (4-1) επί των Άιντραχτ Φρανκφούρτης και Ουνιόν Βερολίνου αντίστοιχα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο