Βαλτιμόρη: «Παγιδευμένα» στο Dali παραμένουν τα 22 μέλη του πληρώματος – Πότε θα επαναπατριστούν
Πρέπει να περιμένουν μέχρι να καθαριστούν τα συντρίμμια για να απελευθερωθεί το πλοίο, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα παραμείνουν εκεί για εβδομάδες.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
«Αδιανόητο» χαρακτηρίζεται το έργο της απομάκρυνσης των συντριμμιών της γέφυρας της Βαλτιμόρης από το πλοίο Dali, που προσέκρουσε σε έναν από τους πυλώνες της με αποτέλεσμα αυτή να καταρρεύσει σαν πύργος από τραπουλόχαρτα.
«Το πλοίο έχει περίπου το μέγεθος του Πύργου του Άιφελ. Και στην κορυφή του υπάρχει μια ατσάλινη γέφυρα», εξήγησε ο Γουές Μουρ, κυβερνήτης της Πολιτείας του Μέριλαντ, τονίζοντας παράλληλα ότι μεγάλο στοίχημα είναι το πώς θα κοπεί σε κομμάτια η γέφυρα.
Εν τω μεταξύ, οι 22 ναυτικοί του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν να βρίσκονται παγιδευμένοι.
Σύμφωνα με τους NY Times, τα μέλη του πληρώματος του πλοίου δεν τραυματίστηκαν μετά τη πρόσκρουση, αλλά δεν μπόρεσαν να φύγουν από το Dali.
Συγκεκριμένα, πρέπει να περιμένουν μέχρι να καθαριστούν τα συντρίμμια για να απελευθερωθεί το πλοίο, κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα παραμείνουν στο σημείο για εβδομάδες.
H πολιτεία σχεδιάζει επίσης να παράσχει οικονομική στήριξη στους εργαζόμενους των οποίων οι θέσεις εργασίας επηρεάστηκαν από το δυστύχημα
Την Τρίτη, τα μέλη του πληρώματος του πλοίου επαινέθηκαν γιατί ειδοποίησαν έγκαιρα τις αρμόδιες αρχές ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του και υπάρχει πιθανότητα να προσκρούσει στην γέφυρα, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία των αυτοκίνητων και να αποτραπούν τα χειρότερα.
Και οι 22 ναυτικοί, που είναι όλοι Ινδοί, πιθανότατα πραγματοποιούν εργασίες συντήρησης του πλοίου καθώς συνεχίζουν να βρίσκονται εγκλωβισμένοι, ενημέρωσαν οι Times.
Ο Κρις Τζέιμς, που εργάζεται για μια συμβουλευτική εταιρεία που βοηθά την εταιρεία διαχείρισης του σκάφους, Synergy Marine, ανέφερε ότι τα μέλη του πληρώματος έχουν επαρκή αποθέματα νερού, τροφής και καυσίμου για να διατηρήσουν τις γεννήτριες σε λειτουργία.
Επίσης, δήλωσε ότι μόλις η ακτοφυλακή και το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών ολοκληρώσουν τις έρευνές τους, θα εξετάσουν την αλλαγή του πληρώματος και τον επαναπατρισμό τους.
Όσοι βρίσκονται στην ξηρά έχουν επινοήσει καινοτόμους τρόπους για να έρθουν σε επαφή με μέλη του πληρώματος που δεν έχουν πρόσβαση σε σταθερό δίκτυο ίντερνετ στο πλοίο.
Ο Τζόσουα Μέσικ, ο εκτελεστικός διευθυντής του Baltimore International Seafarers’ Center, μιας θρησκευτικής μη κερδοσκοπικής οργάνωσης, ανέφερε στους Times ότι είχε στείλει στο πλήρωμα δύο hotspot WiFi και είχε επίσης γράψει μια επιστολή στον καπετάνιο, που παραδόθηκε από ένα άλλο σκάφος.
Τα επικίνδυνα υλικά που μετέφερε το πλοίο
Το Dali ανήκει στην Grace Ocean, μια εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη, και ναυλώθηκε από τη δανική ναυτιλιακή εταιρεία Maersk.
Ήταν φορτωμένο με 4.700 εμπορευματοκιβώτια, μεταξύ των οποίων 56 που περιείχαν επικίνδυνα υλικά, δήλωσαν αξιωματούχοι. Σε αυτά περιλαμβάνονταν αντικείμενα όπως μπαταρίες λιθίου και αρώματα, σύμφωνα με τον κυβερνήτη.
Μιλώντας σε δημοσιογράφους, η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, δήλωσε ότι στο πλοίο εντοπίστηκαν 764 τόνοι κυρίως διαβρωτικών και εύφλεκτων υλικών.
Από την μεριά του ο Γουές Μουρ δήλωσε ότι η πολιτεία σχεδιάζει επίσης να παράσχει οικονομική στήριξη στους εργαζόμενους των οποίων οι θέσεις εργασίας επηρεάστηκαν από το δυστύχημα – περίπου 8.000 άτομα, σύμφωνα με την πολιτειακή κυβέρνηση.
Είπε ότι τα χρήματα αυτά θα βοηθήσουν να καλυφθεί το «μεγαλύτερο μέρος της ανακατασκευής της γέφυρας».
Το μακροχρόνιο κλείσιμό της θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, τίνισαν ειδικοί.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις