Βαλτιμόρη: Τα παγιδευμένα σκάφη αρχίζουν να απομακρύνονται μέσω διαύλου
Τα σκάφη που είχαν παγιδευτεί στο λιμάνι της Βαλτιμόρης μετά την κατάρρευση της γέφυρας, άρχισαν να απομακρύνονται διαμέσου ενός διαύλου που άνοιξαν τα συνεργεία.
- «Τουλάχιστον 100 Βορειοκορεάτες στρατιωτικοί σκοτώθηκαν σε μάχες στο Κουρσκ»
- Νεκρός ανασύρθηκε από τα συντρίμμια γάλλος υπήκοος στο Βανουάτου μετά τον σεισμό των 7,3 Ρίχτερ
- «Παλιάνθρωπε…» - Οργή λαού έξω από την Εισαγγελία, νέες μαρτυρίες για τον αστυνομικό της Βουλής
- Έντεκα νεκροί μετά από εμπρησμό σε μπαρ στο Βιετνάμ - «Φωνάζαμε στα παγιδευμένα θύματα»
Η αμερικανική πολιτεία του Μέριλαντ άνοιξε ένα προσωρινό κανάλι στη βόρεια πλευρά της κατεστραμμένης γέφυρας της Βαλτιμόρης, επιτρέποντας την περιορισμένη κυκλοφορία ρυμουλκών και φορτηγίδων γύρω από το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει κολλήσει στο σημείο της καταστροφής, δήλωσε τη Δευτέρα ο κυβερνήτης Γουές Μουρ.
«Θα μας βοηθήσει να βάλουμε περισσότερα σκάφη στο νερό γύρω από το σημείο της κατάρρευσης», δήλωσε ο Μουρ σε συνέντευξη Τύπου.
«Οι ομάδες ανέλκυσης εργάζονταν για το άνοιγμα ενός δεύτερου προσωρινού καναλιού στη νότια πλευρά με βάθος 4,6 έως 4,9 μέτρα»
Ο δίαυλος ναυσιπλοΐας του λιμανιού της Βαλτιμόρης έχει αποκλειστεί από τότε που ένα πλήρως φορτωμένο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχασε την ισχύ του και συγκρούστηκε με μια κολόνα στήριξης στη γέφυρα Francis Scott Key την περασμένη Τρίτη, σκοτώνοντας έξι εργάτες του δρόμου και προκαλώντας την πτώση της γέφυρας του αυτοκινητόδρομου που κάνει κύκλους γύρω από τη Βαλτιμόρη στον ποταμό Patapsco.
Τα εμπορικά με το μικρότερο βύθισμα, μπορούν να περάσουν ελεύθερα
Ο προσωρινός δίαυλος που άνοιξε τη Δευτέρα έχει βάθος ελέγχου 3,35 μέτρα, απελευθερώνοντας ορισμένα εμπορικά ρυμουλκά και φορτηγίδες που είχαν παγιδευτεί στο λιμάνι, δήλωσε στη συνέντευξη Τύπου ο υποναύαρχος της αμερικανικής ακτοφυλακής Σάνον Γκίλρεθ.
Ο Γκίλρεθ είπε ότι δεν γνωρίζει αν τα πλοία αυτά μετέφεραν εμπορεύματα ή ήταν άδεια και αναζητούσαν να φορτώσουν αλλού. Το λιμάνι είναι το μεγαλύτερο στις ΗΠΑ για τις εισαγωγές οχημάτων «roll-on, roll-off» και τις εξαγωγές αγροτικού και κατασκευαστικού εξοπλισμού.
«Οι ομάδες ανέλκυσης εργάζονταν για το άνοιγμα ενός δεύτερου προσωρινού καναλιού στη νότια πλευρά με βάθος 4,6 έως 4,9 μέτρα», δήλωσαν οι Μουρ και Γκίλρεθ. «Θα μπορούσε να ανοίξει τις επόμενες ημέρες», δήλωσε ο κυβερνήτης Μουρ. Ένα τρίτο κανάλι σχεδιάστηκε με βάθος 6,1 έως 7,6 μέτρα που θα επέτρεπε σχεδόν όλη την κυκλοφορία ρυμουλκών και φορτηγίδων μέσα και έξω από το λιμάνι, δήλωσε ο Γκίλρεθ.
Δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα της απομάκρυνσης των συντριμμιών λόγω της δυσκολίας του εγχειρήματος
Αλλά πρώτα έπρεπε να καθαριστούν τα συντρίμμια της γέφυρας από το νερό, ένα έργο χωρίς εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα, δήλωσε ο Γκίλρεθ. Περίπου 50 σκάφη περισυλλογής βρίσκονταν στο νερό και εργάζονταν για να απομακρύνουν τα συντρίμμια και τελικά να απελευθερώσουν το φορτηγό πλοίο που είχε κολλήσει κάτω από τα χαλύβδινα συντρίμμια της γέφυρας με 4.000 εμπορευματοκιβώτια και 21μελές πλήρωμα.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν θα μεταβεί στη Βαλτιμόρη την Παρασκευή και αναμένεται να συναντηθεί με πολιτειακούς και τοπικούς ηγέτες, συμπεριλαμβανομένου του Μουρ, καθώς θα περιηγείται στην περιοχή των ζημιών, δήλωσε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Καρέιν Ζαν-Πιέρ. Η ίδια δήλωσε ότι η κυβέρνηση συνεργάστηκε με τους τοπικούς ηγέτες για να εξασφαλίσει φορτηγίδες και γερανό μαζί με μια έγκαιρη εισροή χρημάτων.
«Όπως είπε ο πρόεδρος μέσα σε λίγες ώρες από την κατάρρευση, αυτή η κυβέρνηση θα είναι μαζί με τους κατοίκους της Βαλτιμόρης σε κάθε βήμα», δήλωσε η Ζαν-Πιέρ. Είπε ότι η κυβέρνηση συνεργάζεται με το Κογκρέσο για να διασφαλίσει ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πληρώσει για την ανοικοδόμηση της γέφυρας. Βέβαια, οι ασφαλιστικές εταιρείες που σχετίζονται με την γέφυρα, υπηρεσίες ή μεμονωμένα πλοία, έχουν πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις