Τελικά σταματάμε στο πορτοκαλί φανάρι ή όχι; – Τι προβλέπει ο Κ.Ο.Κ
Για αρκετούς αποτελεί προάγγελος του κόκκινου σηματοδότη και επιλέγουν να συνεχίσουν την πορεία τους
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Στέλεχος της ΑΑΔΕ σε κύκλωμα που διακινούσε ποτά «μπόμπες» – Δώδεκα συλλήψεις
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Οι φωτεινοί σηματοδότες, κοινώς φανάρια, διαδραματίζουν ίσως τον σημαντικότερο ρόλο στην κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους και η συμμόρφωση των οδηγών προς αυτά είναι εξίσου σημαντικό τόσο για την ασφάλεια των ίδιων, όσο και των υπόλοιπων οδηγών και πεζών.
Είναι γνωστό πως στο πράσινο φανάρι ξεκινάμε την πορεία μας και στο κόκκινο υποχρεωτικά την διακόπτουμε. Μάλιστα όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ στην περίπτωση που τον παραβιάσετε προβλέπεται πρόστιμο των 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 60 ημέρες.
Ωστόσο μεταξύ αυτών των δύο παρεμβάλλεται το πορτοκαλί φανάρι, το οποίο για πολλούς αποτελεί προάγγελος του κόκκινου σηματοδότη, χωρίς όμως να μας είναι ξεκάθαρο πώς πρέπει να ενεργήσουμε στη θέα του, με αρκετούς βέβαια να επιλέγουν να συνεχίζουν την πορεία τους.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική. Όπως ορίζεται στην παράγραφο 1. του Άρθρου 6 «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία των οχημάτων», σε πορτοκαλί φανάρι, ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, εξαιρουμένης της περίπτωσης που δεν μπορεί να το πράξει αυτό με ασφάλεια, για παράδειγμα αν ακολουθεί από πίσω του όχημα με μεγάλη ταχύτητα, και το απότομο φρενάρισμα ενέχει τον κίνδυνο να προκληθεί σύγκρουση μεταξύ των δύο οχημάτων.
Σημειώνεται ότι η παραβίαση του πορτοκαλί σηματοδότη επισύρει πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις