Τελικά σταματάμε στο πορτοκαλί φανάρι ή όχι; – Τι προβλέπει ο Κ.Ο.Κ
Για αρκετούς αποτελεί προάγγελος του κόκκινου σηματοδότη και επιλέγουν να συνεχίσουν την πορεία τους
Οι φωτεινοί σηματοδότες, κοινώς φανάρια, διαδραματίζουν ίσως τον σημαντικότερο ρόλο στην κυκλοφορία των οχημάτων στους δρόμους και η συμμόρφωση των οδηγών προς αυτά είναι εξίσου σημαντικό τόσο για την ασφάλεια των ίδιων, όσο και των υπόλοιπων οδηγών και πεζών.
Είναι γνωστό πως στο πράσινο φανάρι ξεκινάμε την πορεία μας και στο κόκκινο υποχρεωτικά την διακόπτουμε. Μάλιστα όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ στην περίπτωση που τον παραβιάσετε προβλέπεται πρόστιμο των 700 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 60 ημέρες.
Ωστόσο μεταξύ αυτών των δύο παρεμβάλλεται το πορτοκαλί φανάρι, το οποίο για πολλούς αποτελεί προάγγελος του κόκκινου σηματοδότη, χωρίς όμως να μας είναι ξεκάθαρο πώς πρέπει να ενεργήσουμε στη θέα του, με αρκετούς βέβαια να επιλέγουν να συνεχίζουν την πορεία τους.
Η πραγματικότητα, ωστόσο, είναι διαφορετική. Όπως ορίζεται στην παράγραφο 1. του Άρθρου 6 «Φωτεινή σηματοδότηση για την κυκλοφορία των οχημάτων», σε πορτοκαλί φανάρι, ο οδηγός υποχρεούται να σταματήσει, εξαιρουμένης της περίπτωσης που δεν μπορεί να το πράξει αυτό με ασφάλεια, για παράδειγμα αν ακολουθεί από πίσω του όχημα με μεγάλη ταχύτητα, και το απότομο φρενάρισμα ενέχει τον κίνδυνο να προκληθεί σύγκρουση μεταξύ των δύο οχημάτων.
Σημειώνεται ότι η παραβίαση του πορτοκαλί σηματοδότη επισύρει πρόστιμο ύψους 80 ευρώ.
- Γκουαρδιόλα, ο πραγματικός υπεύθυνος για την κρίση της Σίτι
- Οι λύκοι επέστρεψαν στον Ταΰγετο έναν αιώνα μετά
- Daniel: «Δεύτερα Χριστούγεννα ξεσπιτωμένοι» – Κάτοικος της Φιλιππούπολης Λάρισας ξεσπά στο in
- Βιτόρια: «Υπάρχει κόπωση, αλλά οι παίκτες έχουν πολύ μεγάλο κίνητρο»
- «Δεν μπορώ να φανταστώ τίποτα πιο όμορφο» – Πώς ήρθαν τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια στα σαλόνια μας
- Χαρίτσης: Έξι χρόνια μετά το τέλος των μνημονίων η κυβέρνηση επιμένει σε εφαρμογή μνημονιακών μέτρων