Amazon και Temu: Πώς απειλούν την πρωτοκαθεδρία της Allegro
Οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Πολωνία, με σχεδόν 40 εκατομμύρια άτομα, κυριαρχούνται από την Allegro, η οποία ιδρύθηκε το 1999 και έκανε το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας το 2020
Amazon και Temu παίρνουν διαφορετικά μέτρα για να αμφισβητήσουν την πρώτη σε προτιμήσεις εταιρεία της Πολωνίας, Allegro, με τον αμερικανικό γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου να στρέφεται προς τα βίντεο και την κινεζική εταιρεία να βασίζεται σε χαμηλές τιμές για να κερδίσει πελάτες.
Οι δύο έμποροι λιανικής βλέπουν ευκαιρίες στη μεγαλύτερη οικονομία της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και στην περιοχή συνολικά, όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης πρόκειται να ξεπεράσουν εκείνους των πιο ώριμων δυτικών αγορών καθώς τα εισοδήματα αυξάνονται και περισσότεροι αγοραστές μετακινούνται στο διαδίκτυο.
Τα σχέδια της Amazon
Η Amazon σχεδιάζει να προσθέσει περισσότερες πρωτότυπες εκπομπές στην πολωνική γλώσσα στις μόλις πέντε που έχει λανσάρει στην υπηρεσία Prime Video από το 2023, δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής της για τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και τις αγορές επέκτασης, Rocco Braeuniger.
«Εκεί που είδαμε μια καλή ανταπόκριση ήταν το Prime Video και θα το επαναλάβουμε», είπε. «Θα επενδύσουμε σε Prime Video και τοπικές παραγωγές εντός της περιοχής».
Το ντοκιμαντέρ της Amazon για τον αστέρα του ποδοσφαίρου Ρόμπερτ Λεβαντόφσκι είναι ο τίτλος της με τις περισσότερες προβολές ποτέ στην Πολωνία.
Το Amazon Prime, το οποίο περιλαμβάνει ροή βίντεο μαζί με άλλες υπηρεσίες, κοστίζει 49 ζλότι το χρόνο στην Πολωνία. Οι περισσότεροι Πολωνοί συνδρομητές χρησιμοποιούν το πλεονέκτημα βίντεο, το οποίο η εταιρεία θεωρεί βασικό για την προσέλκυση και τη διατήρηση των χρηστών, σύμφωνα με τον Braeuniger.
Η Amazon, της οποίας το λογισμικό φωνητικής βοήθειας Alexa αναπτύχθηκε στο τεχνολογικό της κέντρο στην πολωνική πόλη Γκντανσκ, σχεδιάζει επίσης να επενδύσει περισσότερα σε ολόκληρη την περιοχή, συμπεριλαμβανομένων των logistics.
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι βιομηχανικοί φορείς EuroCommerce και Ecommerce Europe αποτίμησαν πρόσφατα τη συνολική ευρωπαϊκή διαδικτυακή αγορά σε 900 δισεκατομμύρια ευρώ (975 δισεκατομμύρια δολάρια), εκ των οποίων το 67% ήταν στη Δυτική Ευρώπη.
Οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης αντιπροσώπευαν μόλις το 8% και το 2% του συνολικού κύκλου εργασιών αντίστοιχα, αφήνοντας πολλά περιθώρια ανάπτυξης.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις στην Πολωνία, με σχεδόν 40 εκατομμύρια άτομα, κυριαρχούνται από την Allegro, η οποία ιδρύθηκε το 1999 και έκανε το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας το 2020. Ένα χρόνο αργότερα, η Amazon εισήλθε στην πολωνική αγορά.
Και οι κινήσεις της Temu
Η επιτυχημένη κινεζική θυγατρική της PDD Holdings ακολούθησε το 2023 και κατέκτησε γρήγορα μερίδιο αγοράς για να κερδίσει την Amazon με χαμηλού κόστους προσφορές μόδας που βοήθησαν να γίνει η έκπτωση σε παγκόσμιο μεγαθήριο ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τον Φεβρουάριο, η Amazon είχε σχεδόν 5,9 εκατομμύρια χρήστες στην Πολωνία, υστερώντας πολύ σε σχέση με την Allegro, με 18,2 εκατομμύρια, και από την Temu 13,7 εκατομμύρια, σύμφωνα με στοιχεία του Mediapanel Gemius Polska και του PBI που επικαλείται το πρακτορείο ειδήσεων PAP Biznes.
Τα πλεονεκτήματα της Allegro
Ο Pawel Szpigiel, αναλυτής της DM mBank, είπε ότι η πιστή πελατειακή βάση και το ευρύ φάσμα υπηρεσιών της Allegro την καθιστούν σκληρή ηγέτη στην αγορά για να καταρριφθεί, αλλά ότι η ικανότητα της Amazon να χτίζει αργά αλλά σταθερά τη βάση της και η ικανότητα της Temu να ανταγωνίζεται στις τιμές, αποτελούν πιθανή απειλή.
«Η Allegro σίγουρα δεν μπορεί να κοιμηθεί ήσυχος γιατί η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πολύ δυναμική, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του Temu σε όλο τον κόσμο», ανέφερε στο Reuters ο Szpigiel.
«Η στρατηγική της Amazon είναι διαφορετική και ήταν πάντα διαφορετική από αυτή των κινεζικών εταιρειών», πρόσθεσε. «Η Amazon έχει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική».
Η εγγύτητα με τους πελάτες της βοήθησε την Allegro να υπερασπιστεί την ηγετική της θέση στην Πολωνία και να προωθήσει τη ναυαρχίδα της στη γειτονική Τσεχία το 2023 και στη Σλοβακία φέτος, δήλωσε στο Reuters ο oικονομικός διευθυντής της, Jon Eastick.
Η εταιρεία – η οποία δραστηριοποιείται σε έξι χώρες μετά την εξαγορά του Mall.CZ – σχεδιάζει να λανσάρει το εμπορικό σήμα Allegro στην Κροατία, την Ουγγαρία και τη Σλοβενία το 2024.
«Η δύναμή μας, ειδικά σε ένα μέρος όπως η Τσεχία ή η Σλοβακία, είναι ότι είναι γειτονικές αγορές με την Πολωνία», πρόσθεσε ο Eastick. «Η πολωνική εμπορική προσφορά δεν ταιριάζει απόλυτα με τα γούστα σε αυτές τις χώρες, αλλά είναι πολύ κοντά».
Η εταιρεία διαχειρίζεται από την Allegro.pl Sp. που δημιουργήθηκε το 1999 και στη συνέχεια αγοράστηκε από τον ιστότοπο δημοπρασιών QXL Ricardo plc τον Μάρτιο του 2000. Η QXL Ricardo plc άλλαξε το όνομά της σε Tradus plc το 2007 και εξαγοράστηκε από την Naspers το 2008. Τον Οκτώβριο του 2016, η Naspers πούλησε τον Όμιλο Allegro σε μια συμμαχία επενδυτικών κεφαλαίων: Cinven, Permira και Mid Europa Partners.
Ο αναλυτής της Trigon, Dominik Niszcz, προβλέπει ότι η προσαρμοσμένη απώλεια EBITDA της Allegro το 2024 από διεθνείς δραστηριότητες θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια ζλότι, ανάλογα με τα έξοδα κατά το τέταρτο τρίμηνο που σχετίζονται με την είσοδο στην ουγγρική αγορά.
H πρόκληση του περιβάλλοντος
Μια άλλη πρόκληση στην περιοχή ήταν ο πληθωρισμός, ο οποίος έχει καταταχθεί μεταξύ των υψηλότερων στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ώθησε τους καταναλωτές να κρατήσουν αυστηρότερους ελέγχους στις δαπάνες τους.
Ο ετήσιος πληθωρισμός της Πολωνίας κορυφώθηκε στο 18,4% τον Φεβρουάριο του 2023 και έκτοτε μειώθηκε στο 1,9%, αν και οι αναλυτές αναμένουν ότι θα σημειώσει εκ νέου άνοδο λόγω της κατάργησης του μηδενικού συντελεστή φόρου προστιθέμενης αξίας από την κυβέρνηση και της πιθανής απαγόρευσης των τιμών της ενέργειας.
Ορισμένοι αναλυτές επισημαίνουν επίσης το σχετικά χαμηλό ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών της Πολωνίας, λέγοντας ότι η ιδιωτική κατανάλωση θα μπορούσε να ανακάμψει πιο αργά εάν τα νοικοκυριά επιλέξουν πρώτα να ξαναχτίσουν το μαξιλάρι αποταμίευσής τους, κάτι που ο Eastick της Allegro προσδιόρισε επίσης ως «κίνδυνο».
«Η ανάκαμψη στην κατανάλωση φαίνεται να έρχεται λίγο πιο αργά από ό,τι αναμένουν οι οικονομολόγοι. Επομένως, είμαστε προσεκτικοί από αυτή την άποψη», εξήγησε ο Eastick. Ωστόσο, «φέτος θα είμαστε επίσης σε καλή θέση να επωφεληθούμε από την επιστροφή προς τις διακριτικές δαπάνες», πρόσθεσε.
Πηγή: ΟΤ
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Θα μπουν οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των εκδικητών ομολόγων;
- Euroleague: Η βαθμολογία μετά τη νίκη του Ολυμπιακού επί της Μπασκόνια
- Μεγάλη Βρετανία – Ελλάδα 73-72: Μπλακ-άουτ και απότομη προσγείωση για τη «γαλανόλευκη»
- Αυτό είναι το πρόσωπο-κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
- Ο Μπαρτζώκας αποθέωσε τον Φουρνιέ: «Είναι παικταράς, τι άλλο να πω!»