Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
«Άνω κάτω» η αγορά με την έκθεση Στουρνάρα για τα κέρδη

«Άνω κάτω» η αγορά με την έκθεση Στουρνάρα για τα κέρδη

Για πολλές και δύσκολες προκλήσεις κάνουν λόγο επιχειρηματίες που μίλησαν στον «ΟΤ» για την ακρίβεια στην αγορά

Πολλά και ενδιαφέροντα ευρήματα για την πορεία του πληθωρισμού έφερε στο φως η Έκθεση του Διοικητή της ΤτΕ, Γιάννη Στουρνάρα. Το σημείο ωστόσο που προκάλεσε την περισσότερη συζήτηση και μαζί ποικίλες αντιδράσεις ήταν η αναφορά του Έλληνα κεντρικού τραπεζίτη για τη σημαντική αύξηση των περιθωρίων κέρδους την περίοδο 2021 με 2022

Και αυτό γιατί συνδέεται ευθέως με τον «πληθωρισμό της απληστίας», στον οποίο ο κ. Στουρνάρας αναφέρθηκε πριν από μερικούς μήνες, καλώντας μάλιστα τις επιχειρήσεις να περιορίσουν όπου είναι εφικτό, το περιθώριο κέρδους τους ώστε να αποφευχθεί το φαινόμενο του «πληθωρισμού κερδών».

Πώς αντέδρασαν οι επιχειρηματίες

Επιχειρηματίες από διάφορους κλάδους που μίλησαν στον «ΟΤ» ισχυρίζονται πως «τα νούμερα δεν λένε πάντα όλη την αλήθεια» και πως τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες στην Ελλάδα καλούνται να αντιμετωπίσουν τεράστιες δυσκολίες. Και φέρνουν ως παράδειγμα την περίπτωση της υαλουργίας «Γιούλα» που αναγκάστηκε να βάλει λουκέτο.

«Οι προκλήσεις που κληθήκαμε να διαχειριστούμε την επίμαχη διετία ήταν αρκετά απαιτητικές και δοκίμασαν τις αντοχές μας», σημειώνουν χαρακτηριστικά, κάνοντας ειδική αναφορά στην εκτόξευση του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών εξαιτίας του πολέμου στην Ουκρανία.

Υπογραμμίζουν ακόμη πως «είναι λάθος να μπαίνουν όλοι σε ένα τσουβάλι», αφού διαφέρουν σημαντικά οι συντελεστές κόστους που διαμορφώνουν την τελική κερδοφορία σε κάθε κλάδο για να συμπληρώσουν πως «άλλα έξοδα έχει μια ενεργοβόρα βιομηχανία και άλλα μια εμπορική επιχείρηση».

«Δείτε τους ισολογισμούς» λένε τα σούπερ μάρκετ

Ο πρόεδρος της ΕΣΕ (Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας) και επικεφαλής του ομίλου METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης υποστηρίζει πως τα σούπερ μάρκετ δεν ανήκουν στις επιχειρήσεις που έπαιξαν με τα περιθώρια κέρδους. Και αυτό, όπως σπεύδει να τονίσει για δυο βασικούς λόγους:

· Πρώτον, γιατί με νομοθετική πράξη «πάγωσε το μεικτό περιθώριο κέρδους σε μια αρκετά μεγάλη γκάμα βασικών προϊόντων.

· Δεύτερον, λόγω της εικόνας που παρουσιάζουν οι ισολογισμοί των επιχειρήσεων του χώρου.

Χαρακτηριστικό της πίεσης που υφίσταται η κερδοφορία του κλάδου, όπως λέει, είναι η οριακή κερδοφορία που εμφανίζει μεγάλη αλυσίδα πανελλαδικής εμβέλειας παρά τις υψηλές πωλήσεις.

Ενοίκια αυξημένα από 30% έως 40%

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη μια σειρά από έξοδα αυξήθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια, επιβαρύνοντας το κόστος λειτουργίας. Ειδική μνεία κάνει στο χρηματοοικονομικό κόστος, την ενέργεια, το μισθολογικό κόστος και στα ενοίκια.

«Τα μισθωτήρια συμβόλαια που υπογράφονται σήμερα ή αυτά που ανανεώνονται είναι αυξημένα από 30% έως 40%», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος και ο πρόεδρος της «Ελληνικά Γαλακτοκομεία», Δημήτρης (Τάκης) Σαράντης, λέγοντας πως οι παραγωγικές μονάδες έφαγαν δυο δυνατά «χαστούκια» τα τελευταία χρόνια από την ενέργεια και το χρηματοοικονομικό κόστος.

«Σανίδα» οι επιδοτήσεις

Θεωρεί μάλιστα πως αρκετές παραγωγικές μονάδες μπόρεσαν να κρατηθούν όρθιες χάρη στις κρατικές επιδοτήσεις. Διαφορετικά, όπως λέει θα μπορούσαν να κλείσουν.

Την τελευταία διετία, συνεχίζει, υπήρξαν σοβαρές αφορμές που τροφοδοτούν τον πληθωρισμό ενώ ακόμη και σήμερα υπάρχουν παράγοντες που πιέζουν τις τιμές προς τα πάνω, όπως η αύξηση κάποιων πρώτων υλών, όπως το κακάο και ο χυμός πορτοκάλι.

Επισημαίνει πάντως πως όλες οι επιχειρήσεις θέλουν να πουλάνε σε καλύτερες τιμές, ωστόσο αυτές πρέπει να βρίσκουν ανταπόκριση από το καταναλωτικό κοινό.

Πηγή: ot.gr

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024