Μπορεί ένας νευρωτικός ήρωας του Γούντι Άλεν να επιβιώσει στη θεατρική Αθήνα;
Μετά από 453 παραστάσεις και 3 βραβεία Tόνυ ο νευρωτικός ήρωας της ιστορίας παρέλασε και στη μεγάλη οθόνη, στην ταινία που στην Ελλάδα γνωρίσαμε με τον τίτλο «Ωραίος και σέξι»
Πόσο εύκολο είναι άραγε να μιλήσεις για κάτι σοβαρό χρησιμοποιώντας το χιούμορ; Όπως για παράδειγμα για την μοναξιά που νιώθει ο άνθρωπος, ακόμα και όταν βρίσκεται περιτριγυρισμένος από άλλους ανθρώπους.
Αυτό ακριβώς κάνει ο Γούντι Άλεν στο έργο του «Play it again, Sam», η οποία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεϊ, με πρωταγωνιστές τον Γούντι Άλεν και την Νταϊάν Κίτον.
Μετά από 453 παραστάσεις και 3 βραβεία Tόνυ ο νευρωτικός ήρωας της ιστορίας παρέλασε και στη μεγάλη οθόνη, στην ταινία που στην Ελλάδα γνωρίσαμε με τον τίτλο «Ωραίος και σέξι».
Το δεύτερο θεατρικό έργο του διάσημου Αμερικανού καλλιτέχνη ζωντανεύει και στην Αθήνα. Μέσα από τη σκηνοθεσία και τη μετάφραση του Γιώργου Ζαχαράκη, η παράσταση στο Faust έρχεται να φέρει στην ελληνική σκηνή τις (πολύ) κωμικές περιπέτειες του παράξενου και αδέξιου κριτικού κινηματογράφου Άλλαν Φέλιξ ο οποίος, στην προσπάθεια να ξεπεράσει το διαζύγιό του, φαντάζεται τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ να ζωντανεύει μέσα από τα πόστερ της ταινίας «Καζαμπλάνκα» και να τον συμβουλεύει.
«Τα μηνύματα που μπορούν να περάσουν μέσω του έργου μπορεί να είναι διάφορα, ανάλογα πώς θα τα αντιληφθεί ο καθένας που θα δει ή θα διαβάσει το έργο. Κατ’ εμέ το βασικό θέμα είναι η μοναξιά. Κυρίως η μοναξιά που μπορεί να νοιώθει κάποιος ακόμα κι όταν είναι σε σχέση. Πιστεύω ότι αυτή είναι η κινητήριος δύναμη του έργου» θα πει στο in ο Νικόλας Βασιλειάδης, ο οποίος υποδύεται τον κολλητό φίλο του πρωταγωνιστή, τον Ντικ.
Στην προσπάθειά του αυτή ο Άλαν έχει στο πλευρό του τον Ντικ και την Λίντα, ένα φιλικό του ζευγάρι, οι οποίοι τον βοηθούν κανονίζοντάς του ραντεβού με διάφορες γυναίκες.
Μετά από απανωτές αποτυχημένες προσπάθειες όμως, φτάνει να φαντασιώνεται ερωτικά σενάρια, ακόμα και με τη γυναίκα του καλύτερού του φίλου!
Τα όσα συμβαίνουν στην προσπάθεια του Άλαν να ξεπεράσει την πρώην σύζυγό του είναι τραγελαφικά.
«Οι πιο μεγάλες αλήθειες λέγονται μεταξύ σοβαρού κι αστείου. Η κωμωδία εμπεριέχει αρκετά τραγικά στοιχεία τα οποία ο ηθοποιός καλείται να φωτίσει. Μέσα από αυτά προκύπτουν τα κωμικά στοιχεία της παράστασης» θα σχολιάσει ο Νικόλας Βασιλειάδης.
«Ο Γούντι Άλλεν έχει τον τρόπο του να περνάει μηνύματα μέσω της κωμωδίας με ένα τρόπο μαεστρικό. Γι’ αυτό και θεωρείται ένας από τους καλύτερους συγγραφείς του 20ου αιώνα. Η δική μας δυσκολία είναι ακριβώς αυτή, να κρατάμε την ισορροπία του έργου. Θεωρώ ότι σε αυτό βοηθάει πρώτα απ’ όλα η μετάφραση του κειμένου, στη συνέχεια η σκηνοθεσία και τέλος οι ερμηνείες όσων παίρνουμε μέρος στην παράσταση. Το στοίχημά είναι να μείνουμε πιστοί σε αυτό και να μην πατήσουμε μόνο στα κωμικά στοιχεία του έργου, γιατί τότε δεν θα γίνει αντιληπτή η τραγικότητα των ηρώων» θα συμπληρώσει αναφορικά με τα κωμικά στοιχεία της εν λόγω παράσταση, αλλά και τον την αναγκαιότητα να διατηρήσουν οι ηθοποιοί μια ισορροπία ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό στοιχείο.
Ένα διαχρονικό κοινωνικό φαινόμενο στην σκηνή
Κι ενώ όλα μοιάζουν να πηγαίνουν… στραβά, ο Άλαν βρίσκει τον έρωτα στα μάτια της γυναίκας του καλύτερού του φίλου. Κι εκεί… τα πράγματα αρχίζουν να πηγαίνουν ακόμα πιο στραβά!
Στην παράσταση η Λίντα απατάει τον άντρα της, τον Ντικ με τον Άλαν. Με αυτόν τον τρόπο, ο Γούντι Άλεν επιλέγει να μιλήσει για ένα ακόμα κοινωνικό φαινόμενο, το οποίο όσο περνούν τα χρόνια μοιάζει να είναι όλο και πιο επίκαιρο.
Μια πρόσφατη έρευνα από το «Ανδρολογικό Ινστιτούτο» έδειξε ότι 8 στις 10 γυναίκες έχουν απατήσει τον σύντροφό τους, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται ακόμα περισσότερο στους άνδρες.
Ενδιαφέρον προκαλεί ότι το ποσοστό των ανθρώπων που απατούν τον σύντροφό τους (είτε είναι άντρες, είτε είναι γυναίκες) αυξάνεται όσο περνάνε τα χρόνια.
«Έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο εξαιτίας της έλλειψης επικοινωνίας, η οποία θεωρώ ότι είναι η αρχή του προβλήματος. Δεν εννοώ ότι έχουμε σταματήσει να μιλάμε τα ζευγάρια μεταξύ μας, αλλά το βασικότερο είναι ότι έχουμε σταματήσει να ακούμε. Εγκλωβισμένοι στον μικρόκοσμό μας δεν δίνουμε σημασία στα πιο μικρά ζητήματα, αλλά αυτά τα μικρά, καθημερινά ζητήματα θα διογκωθούν και θα δημιουργήσουν κάποιο μεγάλο» θα πει σχολιάζοντας τα παραπάνω ο Νικόλας Βασιλειάδης.
«Έτσι καταλήγουμε να αναζητάμε κάποιον/α που θα μας ακούσει ή έστω νομίζουμε ότι θα μας ακούσει. Η λύση θα μπορούσε να είναι να αρχίσουμε να μιλάμε και να ακούμε τον άνθρωπο που είναι δίπλα μας ή να φύγουμε, ώστε να μην ταλαιπωρούμε τον άνθρωπο που είναι δίπλα μας και να μην ταλαιπωρούμε και εμάς τους ίδιους» τονίζει.
Ο Ντικ στην παράσταση δεν μαθαίνει ποτέ ότι η γυναίκα του τον απάτησε με τον καλύτερό του φίλο, ωστόσο σύμφωνα με τον ηθοποιό που υποδύεται τον Ντικ εφόσον τον μάθαινε «πιστεύω ότι στην αρχή θα αντιδρούσε σπασμωδικά και με τους δύο. Αλλά θεωρώ, λόγω και της ανασφάλειας του, αλλά και των αισθημάτων που έχει και για τους δύο, ότι στη συνέχεια θα το ξεπερνούσε. Τίποτα βέβαια μετά δεν θα ήταν το ίδιο. Εξάλλου μιλάμε για την δεκαετία του 1970 στην Νέα Υόρκη που όλα άλλαζαν γρήγορα και συνέχεια».
Τηλεόραση ή θέατρο;
Ο Νικόλας Βασιλειάδης έχει εμφανιστεί τόσο σε θεατρικές παραστάσεις όσο και σε αρκετές τηλεοπτικές παραγωγές, ωστόσο, όπως λέει ο ίδιος δεν μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα δύο.
«Το θέατρο είναι ένας ζωντανός οργανισμός. Γεννιέται και πεθαίνει σε κάθε παράσταση, οπότε έχει αυτή τη μαγεία. Ακόμα και το κοινό συμμετέχει σε αυτό τη στιγμή που δημιουργείται. Αλλά και η τηλεόραση μπορεί να σου προσφέρει την ίδια ευχαρίστηση, ειδικά στο επίπεδο που έχει φτάσει στις μέρες μας. Οπότε θα ήταν άδικο να διαλέξω, ειδικά όταν έχω σταθεί τόσο τυχερός σε όλες μου τις συνεργασίες τόσο στην τηλεόραση, όσο και στο θέατρο».
Ενώ όσον αφορά τα επόμενά του σχέδια, αυτά περιέχουν πρώτα απ’ όλα την ξεκούραση. «Όσο τετριμμένο κι αν φαίνεται θα χρειαστεί για να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις της νέας σεζόν που έρχεται» λέει κλείνοντας.
- «Σπανούλης και Κολέ στη λίστα της Μονακό» (pic)
- Λούντζης: «Στο μυαλό μας υπάρχουν μόνο δύο νίκες»
- Ένα βιβλίο αναφοράς για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα & ελευθερίες
- Τζέικ Πολ: Το outfit του ενός εκατ. ευρώ
- Sohmer Piano Building: Το εμβληματικό ρετιρέ της Νέας Υόρκης διατίθεται προς πώληση
- Γκιόκας: Το γεγονός της εβδομάδας είναι η απεργία την Τετάρτη, όχι Σαμαράς και ντιμπέιτ ΣΥΡΙΖΑ