Έμειναν υποσχέσεις
Οι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024» δεν μπορούν να εκπληρώσουν αρκετές από τις αρχικές δεσμεύσεις τους
Στις 31 Ιουλίου 2017 ανακοινώθηκε, από τη ΔΟΕ ότι το Λος Άντζελες θα αναλάμβανε τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2028 με μια πρόσθετη χρηματοδότηση ύψους $1,8 δισ, γεγονός που επέτρεψε στο Παρίσι να επιβεβαιώσει ότι θα είναι η οικοδέσποινα πόλη των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024.
Ουσιαστικά οι δύο πόλεις είχαν υποβάλλει υποψηφιότητα για το 2024 με τη ΔΟΕ (που έχει αλλάξει τη διαδικασία και δεν έχει ψηφοφορίες με ανακοίνωση φακέλου όπως παλιά) να θέλει να ανακοινώσει δύο διοργανώσεις μαζί . Οι τρεις πλευρές (ΔΟΕ, Παρίσι, Λος Αντζελες) κάθισαν στο ίδιο τραπέζι και τα βρήκαν με τους Αμερικάνους να κάνουν ένα βήμα πίσω και τελικά να αναλαμβάνουν τη διοργάνωση του 2028.
Τότε οι Γάλλοι πανηγύρισαν και άρχισαν να ανακοινώνουν το φιλόδοξο πλάνο τους. Όμως στα επτά χρόνια από τότε που το Παρίσι κέρδισε το δικαίωμα να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, αρκετές βασικές υποσχέσεις που δόθηκαν από την οργανωτική επιτροπή παρέμειναν ανεκπλήρωτες.
Το Inside the games θυμίζει κάποιες από αυτές με πιο σημαντική φυσικά το κόστος και τον επιμερισμό αυτού.
Το σύνθημα της γαλλικής κυβέρνησης, «Οι Αγώνες χρηματοδοτούν τους Αγώνες», δεν θα βρει ανταπόκριση τελικά, δεδομένης της σημαντικής συμμετοχής της ιδιωτικής χρηματοδότησης και του γεγονότος ότι οι διάφορες γαλλικές δημόσιες διοικήσεις έχουν ήδη διαθέσει περισσότερα από 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ για έργα υποδομής και αστικών έργων αλλά και για το εργαστήριο αντιντόπινγκ.
Ο Μακρόν επανέλαβε ότι «δεν θα υπάρξει φόρος για τα παιχνίδια», αν και μεγάλο μέρος των δαπανών θα προέλθει από δημόσιους πόρους.
Ο γνωστός μας (από τη θέση του Επιτρόπου Οικονομικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ενώσεως) Πιέρ Μοσκοβισί, πρόεδρος πλέον του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Γαλλίας, προέβλεψε πρόσφατα ότι τελικά η δημόσια επένδυση θα μπορούσε να ανέλθει «Από 3.000 έως 5.000 εκατομμύρια ευρώ».
Η πραγματική έκταση των δημοσίων δαπανών θα γίνει γνωστή μετά το Παρίσι το 2024.
Μόνο για τον καθαρισμό του Σηκουάνα (ο οποίος δεν έχει ακόμα καθαρίσει) έχει ξοδευτεί 1.4 δισ. ευρώ !
Μεγάλος αριθμός των Γάλλων διαμαρτύρονται
θεωρώντας ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι πολύ υψηλές, ενώ οι γονείς παραπονιούνται ότι το να αγοράζουν εισιτήρια για μωρά και παιδιά κάτω των 6 ετών έρχεται σε αντίθεση με τους «Λαϊκούς Αγώνες». Οι διοργανωτές απαντούν ότι το κόστος των εισιτηρίων είναι συγκρίσιμο με το Λονδίνο του 2012 (που όμως είχε από τα πιο ακριβά εισιτήρια στην ιστορία των αγώνων).
Η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024 κατά μήκους του Σηκουάνα είχε αρχικά προγραμματιστεί να την παρακολουθησουν 600.000 θεατές, συμπεριλαμβανομένων 100.000 κατόχων εισιτηρίων. Για λόγους ασφαλείας, η συμμετοχή έχει περιοριστεί ήδη σε 222.000, διατηρώντας όμως τις 100.000 θέσεις (ακριβών) εισιτηρίων επί πληρωμή.
Έχει γίνει μια στροφή και στη φιλοσοφία. Αρχικά, οι θεατές έπρεπε να εγγραφούν μέσω κλήρωσης. πλέον, όλοι οι παρευρισκόμενοι θα προσκληθούν απευθείας από τις δημόσιες διοικήσεις και την οργανωτική επιτροπή.
«Όλοι οι κάτοχοι εισιτηρίων θα έχουν πρόσβαση σε δωρεάν μετακίνηση σε ολόκληρο το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς στην περιοχή του Παρισιού την ημέρα του διαγωνισμού» ήταν η υπόσχεση των διοργανωτών, αλλά τελικά αυτό δεν θα εφαρμοστεί.
Μάλιστα το Δεκέμβριο του 2022, η Αρχή Μεταφορών της Περιφέρειας του Παρισιού, επιδιώκοντας να δημιουργήσει επιπλέον έσοδα, ανακοίνωσε ειδικές τιμές για τους Αγώνες: ένα μόνο εισιτήριο μετρό για 4 ευρώ, σχεδόν διπλάσια από την κανονική τιμή, αναφέροντας μια αναμενόμενη αύξηση 15% στην κίνηση για την εκδήλωση.
Επίσης οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι ένα άλλο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί σοβαρά. Τα αρχικά σχέδια απαιτούσαν «θετικές» περιβαλλοντικές επιπτώσεις αντισταθμίζοντας τις εκπομπές CO2, αλλά αυτή η ιδέα απορρίφθηκε αργότερα. Οι επικριτές, συμπεριλαμβανομένων των ειδικών, είχαν εκφράσει ανησυχίες για την αρχική ιδέα, υποστηρίζοντας ότι έδινε την εσφαλμένη εντύπωση ότι οι αγώνες δεν θα είχαν περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Ο τρέχων στόχος του οργανισμού είναι η μείωση των εκπομπών CO2 κατά 50%. Αυτές οι εκπομπές χωρίζονται σε τρείς τομείς τις μεταφορές, την κατασκευή υποδομών και τις δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με τους αγώνες, όπως διαμονή και τροφοδοσία.
- Χαλκίδα: Τους έπιασαν στα πράσα να κλέβουν ελιές μέσα στο χωράφι – Τέσσερις συλλήψεις
- ΕΝΥΠΕΚΚ: Οι συντάξεις στην Ελλάδα σε αριθμούς – Γενικευμένη «συνταξιοδοτική φτώχεια»
- Τέλη κυκλοφορίας: Αναρτήθηκαν στο MyCar – Πώς θα τα εξοφλήσετε
- Επιχορήγηση των Δήμων της χώρας συνολικού ύψους 220.000.000€-Αρκεί αυτό το ποσό;
- Super League: Δ.Σ. την Παρασκευή μέσω τηλεδιάσκεψης
- ΣΥΡΙΖΑ: Προχωράμε συντεταγμένα και δημοκρατικά προς το συνέδριο – Σε εξέλιξη η παραλαβή των πρακτικών