Ο μεγάλος διωγμός του TikTok από τις ΗΠΑ – Η κρίσιμη ψηφοφορία
Συνεχίζεται το θρίλερ με την υποχρεωτική πώληση ή απαγόρευση του TikTok στις Ηνωμένες Πολιτείες
- Αρκάς: Η καλημέρα της Κυριακής έχει γεύση από κουραμπιέδες
- Κρύο και καταιγίδες από το απόγευμα - Σε ποιες περιοχές θα χιονίσει
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Τα ζώδια σήμερα: Γλύκανε μωρέ λίγο, μην είσαι σαν κακό χρόνο να'χεις
Νέα κίνηση που μπορεί να φέρει πιο κοντά την υποχρεωτική πώληση των δραστηριοτήτων του TikTok στις ΗΠΑ – ή σε διαφορετική περίπτωση την απαγόρευση της χρήσης του στη χώρα – έκανε το αμερικανικό Κογκρέσο.
Ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων, Μάικ Τζόνσον, έδωσε σήμα ότι προτίθεται να συμπεριλάβει την πρόβλεψη αυτή σε συνολικό πακέτο που θα κληθεί να ψηφίσει η Βουλή μέσα στο Σαββατοκύριακο το οποίο θα αφορά την ξένη βοήθεια προς Ισραήλ, Ουκρανία και Ταϊβάν.
Στην περίπτωση που δοθεί το πράσινο φως από τους γερουσιαστές, τότε οι σχετικές νομοθεσίες θα γίνουν ένα συνολικό πακέτο και θα πάνε για ψήφιση στη Γερουσία. Μια τέτοια κίνηση θεωρείται ότι θα αύξανε σημαντικά τις πιθανότητες να εγκρίνει η Γερουσία το μέτρο, αφού πολλοί γερουσιαστές πιστεύεται ότι θα διστάσουν να βάλουν φρένο στη βοήθεια προς την Ουκρανία.
Εάν πήγαινε μόνη της στη Γερουσία η υποχρεωτική πώληση του TikTok στις ΗΠΑ δεν ήταν σίγουρο εάν θα υπερψηφιζόταν. Όλα αυτά συνηγορούν ότι η υπόθεση παίρνει διαστάσεις θρίλερ με πολιτικούς αλλά και επιχειρηματικούς χειρισμούς, αφού όλες οι πλευρές προσπαθούν να προωθήσουν τα συμφέροντά τους.
Εάν τελικά περάσει η νομοθεσία στη νέα ψηφοφορία του Σαββατοκύριακου, η μητρική εταιρεία ByteDance θα έχει επιπλέον εννέα μήνες από τους αρχικούς έξι για να πουλήσει την εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης σύμφωνα με το νέο κείμενο της νομοθεσίας που κατατέθηκε από την ηγεσία της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Ο ρόλος του Μπάιντεν
Σε περίπτωση υπερψήφισης ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν αναμένεται πως βάλει την τελική υπογραφή και θα δώσει την τελική έγκριση στην υποχρεωτική πώληση, όπως έχει δώσει σήμα ότι θα κάνει εάν πάρει πράσινο φως από το Κογκρέσο. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ θα μπορούσε επίσης να επεκτείνει τη διαδικασία πώλησης για άλλους τρεις μήνες εάν υπάρχει πρόοδος προς την κατεύθυνση αυτή.
Ουσιαστικά οι ΗΠΑ απειλούν ευθέως με απαγόρευση του TikTok από τα καταστήματα εφαρμογών της Apple και της Google στις ΗΠΑ, εκτός εάν η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης διαχωριστεί από την κινεζική μητρική της εταιρεία, την ByteDance. Η Ουάσιγκτον επικαλείται για την κίνηση αυτή λόγους εθνικής ασφάλειας επειδή η εφαρμογή ελέγχεται από κινεζικά συμφέροντα. Επίσης της ασκείται εποπτεία λόγω ανησυχιών για τον τρόπο που λειτουργεί ο αλγόριθμός του για την επιλογή περιεχομένου για τους χρήστες. Το περιεχόμενο αυτό αφορά ευαίσθητα θέματα για εφήβους καθώς και θέματα όπως ο πόλεμος Ισραήλ-Χαμάς.
Η θέση του TikTok
Το TikTok από την πλευρά του υποστηρίζει ότι δεν έχει κοινοποιήσει ούτε θα κοινοποιήσει στο μέλλον προς την Κίνα δεδομένα χρηστών της από τις ΗΠΑ. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει πως οποιαδήποτε νομοθεσία που επιβάλλει υποχρεωτική πώληση ισοδυναμεί με απαγόρευση λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζει οποιαδήποτε τέτοια συμφωνία. Η κινεζική κυβέρνηση έχει σηματοδοτήσει ότι δεν θα επέτρεπε μια αναγκαστική πώληση του TikTok στις ΗΠΑ.
Υποψήφιοι αγοραστές και το κοινό
Κορυφαίοι αμερικανοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένου του πρώην υπουργού Οικονομικών, Στίβεν Μνούτσιν, έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τη σύσταση ομάδας επενδυτών για την αγορά της TikTok. Το κοινό από την πλευρά του παραμένει διχασμένο. Δημοσκόπηση του CNBC All-America Economic Survey σε περίπου 1.000 ενήλικες που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Μαρτίου, μετά την αρχική ψήφιση της αρχικής νομοθεσίας από τη Βουλή τον περασμένο μήνα, έδειξε ότι το 20% των ερωτηθέντων πίστευε ότι το TikTok θα έπρεπε να απαγορευτεί ό,τι κι αν γίνει. Το 27% είπε ότι πρέπει να απαγορευτεί εκτός και αν βρεθεί νέος αγοραστής εκτός της Κίνας και το 31% είπε ότι δεν θα έπρεπε να απαγορευτεί.
Το TikTok χρησιμοποιείται από περισσότερους από 170 εκατομμύρια Αμερικανούς. Οι Αμερικανοί χρήστες αφιερώνουν στο TikTok κατά μέσο όρο 60 έως 80 λεπτά την ημέρα, έναντι περίπου 30-40 λεπτών που αφιερώνουν στον κύριο ανταγωνιστή που είναι το Instagram, σύμφωνα με δεδομένα εταιρειών ερευνών.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις