Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Armani: Μπηχτές για Gucci και Louis Vuitton – Δεν λέει «όχι» σε εξαγορά ή συγχώνευση

Armani: Μπηχτές για Gucci και Louis Vuitton – Δεν λέει «όχι» σε εξαγορά ή συγχώνευση

Εξαγορά, συγχώνευση ή IPO δείχνει το μέλλον για τον Armani – Πώς προετοιμάζεται ο οίκος για την επόμενη μέρα

Τρεις μήνες πριν από τα 90α γενέθλιά του, ο Giorgio Armani άφησε για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν πιθανές μεγάλες αλλαγές για την ιταλική αυτοκρατορία μόδας που δημιούργησε το 1975, όταν δεν θα είναι πλέον επικεφαλής.

Αφού πάλεψε επί χρόνια για να διατηρήσει την ανεξαρτησία της Giorgio Armani SpA εν μέσω συγχωνεύσεων και εξαγορών που αναδιαμόρφωσαν τον τομέα της πολυτέλειας σε όλο τον κόσμο, ο δισεκατομμυριούχος σχεδιαστής δεν αποκλείει τώρα την πιθανότητα η εταιρεία του να εξαγοραστεί κάποια μέρα από έναν μεγαλύτερο αντίπαλό του ή να εισαχθεί σε χρηματιστήριο.

«Η ανεξαρτησία από μεγάλους ομίλους θα μπορούσε να εξακολουθεί να αποτελεί κινητήρια αξία για τον όμιλο Armani στο μέλλον, αλλά δεν αισθάνομαι ότι μπορώ να αποκλείσω τίποτα», δήλωσε ο Armani σε στο Bloomberg. «Αυτό που πάντα χαρακτήριζε την επιτυχία της δουλειάς μου είναι η ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές των καιρών».

Πρόκειται για μια εντυπωσιακή αλλαγή φιλοσοφίας για τον Armani, ο οποίος εξελίχθηκε από διακοσμητής βιτρινών στο Μιλάνο σε δημιουργό ενός από τους πιο εξέχοντες οίκους πολυτελείας στον κόσμο, διατηρώντας αυστηρό έλεγχο στην πορεία και αφήνοντας ελάχιστα υπονοούμενα για το τι θα συμβεί όταν αποχωρήσει από την σκηνή της πολυτέλειας.

Τα μελλοντικά σχέδια του Αρμάνι, ο οποίος σπάνια δίνει συνεντεύξεις και μέχρι σήμερα ήταν επιφυλακτικός στο να συζητήσει για τη διαδοχή, αποτελούν εδώ και καιρό ένα καυτό θέμα στον κλάδο. Την ίδια στιγμή, ο επενδυτικοί τραπεζίτες με έδρα το Μιλάνο καταρτίζουν αμέτρητα σενάρια για την εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια.

Νέες ιδέες

Όπως αποκαλύπτει η αλλαγή της στάσης του, ο Armani εμφανίζεται τώρα πιο ανοιχτός σε νέες ιδέες για το μέλλον, αν και θα πρέπει να τις αξιολογήσουν οι κληρονόμοι του. «Προς το παρόν δεν οραματίζομαι μια εξαγορά από έναν μεγάλο όμιλο πολυτελείας. Αλλά όπως είπα, δεν θέλω να αποκλείσω τίποτα εκ των προτέρων, διότι αυτό θα ήταν μια “μη επιχειρηματική” πορεία».
Ο Armani, ο οποίος ελέγχει σχεδόν το σύνολο της Giorgio Armani SpA και έχει καθαρή αξία 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires Index, αφήνει τώρα επίσης ανοιχτή την πόρτα για μια ενδεχόμενη δημόσια εγγραφή.

«Η εισαγωγή στο χρηματιστήριο είναι κάτι που δεν έχουμε συζητήσει ακόμη, αλλά είναι μια επιλογή που μπορεί να εξεταστεί, ελπίζω στο απώτερο μέλλον», πρόσθεσε ο σχεδιαστής.

Εκ των διαδόχων, η Roberta Armani

Αβεβαιότητα στους οίκους

Η αβεβαιότητα σχετικά με το μέλλον είναι κοινή στον ιταλικό κλάδο της πολυτέλειας, όπου πολλές εταιρείες εξακολουθούν να είναι ανεξάρτητες και να ελέγχονται από οικογένειες – συμπεριλαμβανομένων των Salvatore Ferragamo SpA, Prada SpA, Moncler SpA και Ermenegildo Zegna NV – που δεν έχουν την κλίμακα των ισχυρών, γαλλικών αντιπάλων LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE και Kering SA, που αρέσκονται σε εξαγορές.

Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η εμπειρία των τελευταίων 20 χρόνων, κατά τη διάρκεια των οποίων ιταλικές εταιρείες πολυτελείας επέλεξαν να πουλήσουν στους Γάλλους. Ο Bernard Arnault, ο κύριος μέτοχος του ομίλου της Louis Vuitton, ο οποίος έχτισε την τεράστια περιουσία του συγκεντρώνοντας περίπου 75 μάρκες, έχει εξαγοράσει μια σειρά από ιταλικές μάρκες, όπως η Fendi, η Loro Piana και η εταιρεία κοσμημάτων Bulgari. Η ανταγωνίστρια Kering κατέχει την Gucci και έχει μερίδιο 30% στον οίκο Maison Valentino με δικαίωμα προαίρεσης να αγοράσει το υπόλοιπο.

Τι εκτιμούν οι αναλυτές

Η τιμή της Giorgio Armani σε εξαγορά ή απόσχιση μπορεί να θεωρηθεί λογική, αν υποθέσουμε ότι το EV/Ebitda θα είναι έως και 17x στις εκτιμήσεις του 2024, οι οποίες υπολογίζονται με βάση την κανονική ανάπτυξη της αγοράς κατά 5% έως 6% το 2024, και σε σχέση με το μείγμα της με το φιλόδοξο και πολυτελές design, το οποίο εκτιμούμε ότι μπορεί να έχει μεσοπρόθεσμα περιθώριο Ebitda 24%.

Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, το χάσμα άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ των άμεσων εσόδων της μάρκας, συμπεριλαμβανομένων των αδειών, και των καθαρών εσόδων (με βάση το 2022) επιβεβαιώνει ότι η Armani εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις άδειες, οπότε τα μετρητά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εν μέρει για τη μεταστροφή περισσότερων αδειών στο εσωτερικό της εταιρείας, μειώνοντας τον κίνδυνο για την αλυσίδα εφοδιασμού και ενισχύοντας την ταυτότητα της μάρκας.

«Ξεκίνησα μόνος μου με μια μικρή εταιρεία και τη μεταμόρφωσα, κομμάτι-κομμάτι, σε έναν διεθνή όμιλο»

Η Armani προειδοποίησε για την τάση που θέλει τους μεγαλύτερους ομίλους πολυτελείας να «βάζουνόλο και περισσότερο ιστορικά εμπορικά σήματα στο στόχαστρό τους». Αυτό θα μπορούσε να προσφέρει ανάπτυξη από τη μία πλευρά, είπε, «αλλά από την άλλη συνεπάγεται αναπόφευκτη μετατόπιση των αξιών και ουσιαστικές ανακατατάξεις, συμπεριλαμβανομένου του στυλ».

Οι αναλυτές της BI Deborah Aitken και Andrea Ferdinando Leggieri βλέπουν πως παρόλα αυτά, το μέγεθος… μετράει στον κλάδο και η Armani σημείωσε πωλήσεις περίπου 2,4 δισ. ευρώ (2,6 δισ. δολάρια) για το 2022, που επισκιάζονται από τα σχεδόν 80 δισ. ευρώ της LVMH για το ίδιο έτος, στα οποία περιλαμβάνονται τα έσοδα από κρασί, οινοπνευματώδη ποτά και διανομή.

Μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο

Για την Armani, η καλύτερη έκβαση στο δίλημμα της διαδοχής θα μπορούσε να δει την οικογένεια του ιδρυτή να παραμένει στο τιμόνι με την υποστήριξη των εταίρων, εξήγησε στο Bloomberg, η Stefania Saviolo, λέκτορας σε θέματα μόδας και διαχείρισης πολυτελείας στο Πανεπιστήμιο Bocconi του Μιλάνου.

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Armani «είναι πολύ μοναδικό σε σύγκριση με άλλες εταιρείες μόδας, συμπεριλαμβανομένων των γαλλικών», πρόσθεσε η Saviolo, επισημαίνοντας τη μοναδική θέση του Giorgio Armani ως «ενός σχεδιαστή με ισχυρή ταυτότητα που είναι επίσης επιχειρηματίας και κατέχει ένα σύνθετο χαρτοφυλάκιο επιχειρηματικών γραμμών και εργοστασίων».

Ο Armani δείχνει ότι θα ήθελε να αφήσει την εταιρεία του στα χέρια μιας ομάδας έμπιστων στενών συνεργατών του. Η διαδοχή φαίνεται δύσκολη, καθώς ο σχεδιαστής δεν έχει παιδιά, αν και αρκετοί συγγενείς του συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, και έχει προτείνει εδώ και καιρό ότι μια διευρυμένη οικογένεια συμβούλων θα κατευθύνει τον όμιλο στο μέλλον.

Ο Giorgio Armani με τον βοηθό του Leo Dell’Orco

Στο πλαίσιο αυτό, ο ίδιος επισήμανε τη σημασία του βοηθού του Leo Dell’Orco, ο οποίος υποστηρίζει τον σχεδιαστή στη διαχείριση της εταιρείας εδώ και χρόνια, και τις ανιψιές του Silvana και Roberta Armani όπως και τον ανιψιό του Andrea Camerana.

«Το ίδρυμα θα αποφασίζει και θα διοικεί το μέλλον του ομίλου Armani», εξήγησε στο Bloomberg τονίζοντας ότι κανένα μεμονωμένο άτομο δεν θα μπορεί να πάρει τη θέση του στην ηγεσία του οίκου.

«Ξεκίνησα μόνος μου με μια μικρή εταιρεία και τη μεταμόρφωσα, κομμάτι-κομμάτι, σε έναν διεθνή όμιλο», εξήγησε ο ίδιος επισημαίνοντας πως «η σημερινή βιομηχανία της μόδας είναι «πολύ διαφορετική από όταν ξεκίνησα εγώ, οπότε φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν και άλλες αλλαγές που θα έρθουν και για μετά από μένα».

Και τι θα κάνει η ιταλική σκηνή όταν θα έρθει η ώρα της διαδοχής; «Θέλω να πιστεύω πως η Ιταλία μπορεί να διατηρήσει έναν κεντρικό ρόλο στην παγκόσμια βιομηχανία πολυτελείας, ακόμη και όταν αυτή μεταμορφώνεται σε κάτι αρκετά διαφορετικό από αυτό που ήταν πριν από περίπου 50 χρόνια. Η ελπίδα μου είναι πάντα η ιταλική μόδα να παραμείνει σύμβολο όχι μόνο της εικόνας αλλά και της εργατικότητας και της δεξιοτεχνίας», δήλωσε ο Armani. «Αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό που μας χαρακτηρίζει ως Ιταλούς, εξάλλου, είναι η ικανότητα προσαρμογής».

Πηγή: ΟΤ 

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024