Μήπως οφείλεται το… επίθετο σου για τους κακούς βαθμούς στο σχολείο;
Οι μαθητές των οποίων τα επώνυμα ξεκινούσαν με γράμματα αργότερα στο αλφάβητο έλαβαν 0,3 βαθμούς χαμηλότερο βαθμό.
Εάν λαμβάνατε τακτικά χαμηλούς βαθμούς στο σχολείο, υπάρχουν καλά νέα καθώς ενδέχεται να μην έχει να κάνει με την ευφυΐα σας.
Αντίθετα, μια νέα μελέτη δείχνει ότι μπορεί να φταίει το επώνυμό σας.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν λένε ότι οι μαθητές με επώνυμα που έρχονται αργότερα στο αλφάβητο βαθμολογούνται με χαμηλότερους βαθμούς.
Επιπλέον, αυτοί οι μαθητές τείνουν να λαμβάνουν πιο αρνητικά σχόλια για τη δουλειά τους, σύμφωνα με τους ερευνητές.
«Αυτό μπορεί να είναι κάτι που συνέβη ασυνείδητα από τους μαθητές της τάξης και στην πραγματικότητα δημιουργεί πραγματικό κοινωνικό αντίκτυπο», είπε η Helen Wang, συν-συγγραφέας της μελέτης.
Στη μελέτη, η ομάδα ανέλυσε περισσότερα από 30 εκατομμύρια αρχεία βαθμολόγησης από φοιτητές στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν.
Σύμφωνα με την Daily Mail, oι μαθητές των οποίων τα επώνυμα ξεκινούσαν με Α, Β, Γ, Δ ή Ε έλαβαν 0,3 βαθμούς υψηλότερο βαθμό από 100 πιθανούς βαθμούς, σε σύγκριση με όταν βαθμολογήθηκαν τυχαία.
Αντίθετα, οι μαθητές των οποίων τα επώνυμα ξεκινούσαν με γράμματα αργότερα στο αλφάβητο έλαβαν 0,3 βαθμούς χαμηλότερο βαθμό.
Αν και αυτή η διαφορά των 0,6 μονάδων μπορεί να ακούγεται μικρή, οι ερευνητές λένε ότι, με την πάροδο του χρόνου, αυτή η διαφορά μπορεί να επηρεάσει τους μέσους όρους βαθμολογίας των μαθητών – και προτείνουν ότι μπορεί να επηρεάσει ακόμη και τις μελλοντικές επαγγελματικές τους διαδρομές.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Ο λόγος για τα ευρήματα παραμένει ασαφής, αν και οι ερευνητές προτείνουν ότι οι δάσκαλοι μπορεί να κουράζονται και να είναι πιο οξύθυμοι όσο προχωρούν στο αλφάβητο.
«Υποψιαζόμαστε ότι η κόπωση είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που οδηγεί σε αυτό το φαινόμενο», δήλωσε ο Jiaxin Pei, συγγραφέας της μελέτης.
«Όταν εργάζεσαι σε κάτι για μεγάλο χρονικό διάστημα, κουράζεσαι και μετά αρχίζεις να χάνεις την προσοχή σου και οι γνωστικές σου ικανότητες πέφτουν».
Με βάση τα ευρήματα, οι ερευνητές προτείνουν ότι οι δάσκαλοι θα πρέπει να προσπαθήσουν να βαθμολογήσουν τις εργασίες με τυχαία σειρά.
Και για μεγαλύτερα ιδρύματα, λένε ότι θα πρέπει να προσληφθούν περισσότεροι βαθμολογητές για να αποφευχθεί η κούραση της βαθμολόγησης.
- Χιρόνα – Βαγιαδολίδ 3-0: Επέστρεψαν στις νίκες οι Καταλανοί
- Βερόνα – Μίλαν 0-1: Ο Ρέιντερς έδωσε το τρίποντο στους Ροσονέρι (vid)
- ΟΗΕ: «Η Ελλάδα παραμένει προσηλωμένη στο διεθνές δίκαιο» λένε διπλωματικές πηγές για την ψηφοφορία για τη Γάζα
- Σάκης Αρναούτογλου: Χριστούγεννα με χιόνια ακόμη και στα 400μ. – Δείτε σε ποιες περιοχές
- Ουκρανία: Κατονομάζει Ρώσο αξιωματικό ως υπεύθυνο για το θάνατηφόρο πλήγμα με θύμα εργαζόμενο του Reuters
- Μαγδεμβούργο: Τι έχει γίνει γνωστό για τον οδηγό του οχήματος