Η Μαρλέν Ντίτριχ είναι η μούσα της φεμινιστικής εξιστόρησης του Dior
Η πρωτοπόρος του Χόλιγουντ στο ανδρόγυνο εμπνέει την τελευταία επίδειξη του οίκου μόδας στο Μουσείο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης.
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
Ο Christian Dior έκανε ίσως περισσότερα από οποιονδήποτε άλλον στην ιστορία της μόδας για να κάνει την κλεψύδρα σύμβολο της τέλειας γυναίκας. Η μικροσκοπική μέση και οι καμπύλες της συλλογής του New Look του 1947 δεν ήταν απλώς μια αίσθηση της μόδας, αλλά μια πολιτιστική αίσθηση.
Ο Dior έπλασε ένα πρότυπο για τη θηλυκότητα που κυριάρχησε αδιαμφισβήτητα για το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα.
Η Chiuri έχει τριπλασιάσει τα κέρδη του Dior κατά τη διάρκεια της θητείας της και η εντυπωσιακή εκδήλωση, για ένα κοινό 800 ατόμων, συμπεριλαμβανομένων των ηθοποιών Anya Taylor-Joy και Rosamund Pike, ήταν πρωτίστως μια βιτρίνα για την πώληση ρούχων και τσαντών
Έτσι, η Μάρλεν Ντίτριχ, η πρωτοπόρος του ανδρόγυνου που σαγήνευσε το Χόλιγουντ με το κοστούμι, τη γραβάτα και το καπέλο της, ήταν η απρόσμενη μούσα για την τελευταία συλλογή του Dior, που παρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης το βράδυ της Δευτέρας.
«Όχι Dior, όχι Ντίτριχ»
Με κυματιστά μαλλιά τύπου Ντίτριχ, τα μοντέλα φορούσαν λευκά πουκάμισα και παντελόνια, βελούδινες βραδινές πιτζάμες ή φορέματα με ντεκολτέ από μετάξι. «Ήταν υπέρλαμπρη», δήλωσε η σχεδιάστρια του Dior, Maria Grazia Chiuri, στα παρασκήνια, «και μια από τις πρώτες ηθοποιούς που κατάλαβε ότι ένα look μπορεί να καθορίσει ποια είσαι».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο Christian Dior και η Ντίτριχ ήταν στενοί φίλοι, με την ηθοποιό να περνά τα Σαββατοκύριακα στο εξοχικό του σχεδιαστή κοντά στο Milly-la-Forêt όταν εκείνη ταξίδευε στο Παρίσι για τις επιδείξεις του κι επέμενε πάντοτε να την ντύνει στην οθόνη.
Η Νέα Υόρκη αποτελεί μέρος της λαογραφίας του Dior από τότε που η Carmel Snow, η πιο ισχυρή τότε συντάκτρια μόδας στη Νέα Υόρκη, επινόησε τη φράση που έγινε συνώνυμη με τον οίκο, σχολιάζοντας, κατόπιν της επιτυχημένης επίδειξης του 1947: «Είναι μια επανάσταση, αγαπητέ Christian»
«Όχι Dior, όχι Ντίτριχ» ήταν το διάσημο τελεσίγραφό της προς τον ‘Αλφρεντ Χίτσκοκ, όταν την πλησίασαν για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία Stage Fright. Εκείνος ενέδωσε.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Chiuri, η πρώτη γυναίκα δημιουργική διευθύντρια του Dior, έχει δώσει νέα πνοή στον οίκο αμφισβητώντας τις παραδοχές για το πώς μοιάζει η θηλυκότητα. Αυτό το σόου, το οποίο εστίαζε στην απροσδόκητη σύμπραξη του Dior με την Ντίτριχ, ήταν το πιο πρόσφατο κεφάλαιο της φεμινιστικής αναδιήγησης της ιστορίας του Dior.
Φεμινιστική αφύπνιση;
Ένα soundtrack – η Yoko Ono αναμεμειγμένη με τη νονά του γερμανικού punk Nina Hagen, καθώς και μια ζωντανή παράσταση από την Kim Gordon – καθόρισαν το σκηνικό, μαζί με μια εγκατάσταση στο κεντρικό αίθριο του μουσείου από γυναικεία χέρια, πλασμένα με εκθαμβωτικό νέον, τόσο φωτεινό όσο ο ορίζοντας του Μανχάταν στην απέναντι όχθη του ποταμού Hudson.
Η καλλιτέχνις Claire Fontaine περιέγραψε το έργο ως «τον τρόπο με τον οποίο η ανατομία έχει χρησιμοποιηθεί για να γίνουν διακρίσεις εις βάρος των γυναικών».
Όμως ο Dior δεν οργάνωσε ένα blockbuster σόου στη Νέα Υόρκη κυρίως ως βήμα για τη φεμινιστική αφύπνιση. Η Chiuri έχει τριπλασιάσει τα κέρδη του Dior κατά τη διάρκεια της θητείας της και η εντυπωσιακή εκδήλωση, για ένα κοινό 800 ατόμων, συμπεριλαμβανομένων των ηθοποιών Anya Taylor-Joy και Rosamund Pike, ήταν πρωτίστως μια βιτρίνα για την πώληση ρούχων και τσαντών.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Υποεκπροσώπηση των γυναικών στην τέχνη
Η Νέα Υόρκη αποτελεί μέρος της λαογραφίας του Dior από τότε που η Carmel Snow, η πιο ισχυρή τότε συντάκτρια μόδας στη Νέα Υόρκη, επινόησε τη φράση που έγινε συνώνυμη με τον οίκο, σχολιάζοντας, κατόπιν της επιτυχημένης επίδειξης του 1947: «Είναι μια επανάσταση, αγαπητέ Christian».
Στην πασαρέλα, η γαλλική και η αμερικανική σημαία συγχωνεύτηκαν σε μια saddle bag – με τιμή εκκίνησης 3.000 λίρες – ενώ το Άγαλμα της Ελευθερίας και ο Πύργος του Άιφελ ζωγραφίστηκαν πάνω σε βραδινά φορέματα.
Η Chiuri περιέγραψε τη συλλογή ως «τη δική μου ιδέα για το τι είναι το στυλ της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για μια πόλη όπου όλοι περπατούν και αυτό έχει δώσει λειτουργικό χαρακτήρα στη μόδα. Αυτή η ιδέα μιας γυναίκας που φοράει αθλητικά παπούτσια με ένα άλλο ζευγάρι παπούτσια στην τσάντα της, ή με ένα βραδινό φόρεμα με ένα παλτό ριγμένο από πάνω για να περπατήσει στο σπίτι της, ήταν μια ισχυρή επιρροή στο στυλ μου».
Με μια πρόσφατη έρευνα να αναφέρει ότι οι γυναίκες καλλιτέχνες αντιπροσωπεύουν το 11% των πρόσφατων εκθέσεων και το 14,9% των έργων τέχνης που εκτίθενται σε μεγάλα μουσεία των ΗΠΑ, η σχεδιάστρια του Dior, η οποία θεωρεί την εγκατάσταση The Dinner Party της Judy Chicago στο μουσείο ως «σημαντικό μέρος της εκπαίδευσής μου», δήλωσε ότι ελπίζει να συνεργαστεί με το μουσείο για να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη σχετικά με την υποεκπροσώπηση των γυναικών στην τέχνη.
Πηγή: Guardian | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Public Domain | Wikimedia Commons
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις