Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Μισογυνιστικό, εξτρεμιστικό και αντιφεμινιστικό περιεχόμενο; Απευθείας στους άνδρες

Μισογυνιστικό, εξτρεμιστικό και αντιφεμινιστικό περιεχόμενο; Απευθείας στους άνδρες

Έχει διαπιστωθεί ότι τα TikTok και YouTube Shorts «πασάρουν» μισογυνιστικό, αντιφεμινιστικό και εξτρεμιστικό περιεχόμενο σε χρήστες με ανδρική ταυτότητα.

Νέα έρευνα που διεξήχθη από το Dublin City University διαπίστωσε ότι οι άνδρες χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τροφοδοτούνται δυσανάλογα με μισογυνιστικό και αντιφεμινιστικό περιεχόμενο στο TikTok και στο YouTube Shorts.

«Η συντριπτική παρουσία του περιεχομένου του Άντριου Τέιτ στο σύνολο των δεδομένων μας, τη στιγμή που ο Άντριου Τέιτ είχε χάσει την πλατφόρμα του, σημαίνει ότι οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αντιμετωπίσουν το επιβλαβές περιεχόμενο με πιο εξελιγμένους τρόπους»

Χρησιμοποιώντας δέκα λογαριασμούς «sockpuppet» σε μεμονωμένα μη εγγεγραμμένα smartphones, καθηγήτριες από το Anti-Bullying Centre του Πανεπιστημίου παρακολούθησαν το περιεχόμενο που συνιστάται σε πέντε λογαριασμούς TikTok και πέντε λογαριασμούς YouTube Shorts.

Oι «τοξικές» κατηγορίες

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι αλγόριθμοι παρέδιδαν ανδροκρατικό, αντιφεμινιστικό και άλλο εξτρεμιστικό περιεχόμενο σε όλους τους λογαριασμούς που είχαν ταυτοποιηθεί με άντρες μέσα σε μόλις 23 λεπτά από τη δημιουργία τους, ανεξάρτητα από το αν οι χρήστες είχαν αναζητήσει παρόμοιο περιεχόμενο ή όχι.

Περαιτέρω διερεύνηση των λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαπίστωσε ότι αν εξέφραζαν ενδιαφέρον για το περιεχόμενο παρακολουθώντας βίντεο, το μισογυνιστικό περιεχόμενο «αυξανόταν ραγδαία».

Αν και το μισογυνιστικό περιεχόμενο επηρεάζει σε τελευταία ανάλυση τα κορίτσια και τις γυναίκες πιο έντονα, η καθηγήτρια Ging πιστεύει ότι τα αγόρια και οι άνδρες υφίστανται επίσης ζημιά από την κατανάλωση τέτοιου εξτρεμιστικού περιεχομένου μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως σε σχέση με την ψυχική υγεία και την ευημερία

Μέχρι την ολοκλήρωση της μελέτης, οι ερευνήτριες είχαν παρακολουθήσει 400 βίντεο βάσει συστάσεων, που αντιστοιχούσαν σε σχεδόν τρεις ώρες, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων θεωρήθηκε «τοξική», εμπίπτοντας στις κατηγορίες «alpha male» και «αντιφεμινιστικά». Άλλες «τοξικές» κατηγορίες περιλάμβαναν την ακροδεξιά και τη συνωμοσιολογία, «μεγάλο μέρος αυτών ήταν περιεχόμενο κατά των τρανς», αναφέρεται στην έρευνα.

Η εξουσία του αλγόριθμου

Τα τελικά αποτελέσματα της μελέτης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, από το περιεχόμενο που προτάθηκε στους λογαριασμούς με ανδρική ταυτότητα, το 76% των TikToks και το 78% των YouTube Shorts είχαν μισογυνιστικό και αντιφεμινιστικό χαρακτήρα.

Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στις 17 Απριλίου, διεξήχθη από την καθηγήτρια Debbie Ging, τη Δρ Catherine Baker και τη Δρ Maja Andreasen.

Μιλώντας για τον αντίκτυπο της έκθεσης στην πραγματική ζωή, η καθηγήτρια Ging δήλωσε: «Τα ευρήματα της έκθεσης υποδεικνύουν επείγοντα και ανησυχητικά ζητήματα για τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, τους φορείς χάραξης πολιτικής και την κοινωνία στο σύνολό της. Ανάμεσα στις συστάσεις των συγγραφέων είναι η καλύτερη διαχείριση του περιεχομένου, η απενεργοποίηση των προτεινόμενων αλγορίθμων από προεπιλογή και η συνεργασία με αξιόπιστους φορείς επισήμανσης για την υπογράμμιση του παράνομου, επιβλαβούς και οριακού περιεχομένου».

Και συνέχισε: «Τονίζουν επίσης την ανάγκη για εκπαίδευση των καθηγητών και τη διδασκαλία κρίσιμων δεξιοτήτων ψηφιακού αλφαβητισμού στα σχολεία, ώστε οι νέοι να αποκτήσουν καλύτερη κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της κουλτούρας των επιρροών και των αλγορίθμων».

Προτεραιότητα στην ασφάλεια

Τόνισε επίσης ότι το κλείσιμο των λογαριασμών των «ανδροκρατούμενων» influencers δεν φαίνεται να επηρεάζει σημαντικά το μισογυνιστικό περιεχόμενο που διαμοιράζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η καθηγήτρια Ging πρότεινε: «Η συντριπτική παρουσία του περιεχομένου του Άντριου Τέιτ στο σύνολο των δεδομένων μας, τη στιγμή που ο Άντριου Τέιτ είχε χάσει την πλατφόρμα του, σημαίνει ότι οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αντιμετωπίσουν το επιβλαβές περιεχόμενο με πιο εξελιγμένους τρόπους».

@fazgonzo Men are supposed to love and protect our women #fazgonzo #viralvideotiktok #foryoupage #womenoftiktok #relationshipadvice #datingtips #advicetowomen #controllingrelationship #toxicrelationship #masculinemenaregood #marriageadvice #protectiveboyfriend ♬ Originalton – Zoe Wees

Αν και το μισογυνιστικό περιεχόμενο επηρεάζει σε τελευταία ανάλυση τα κορίτσια και τις γυναίκες πιο έντονα, η καθηγήτρια Ging πιστεύει ότι τα αγόρια και οι άνδρες υφίστανται επίσης ζημιά από την κατανάλωση τέτοιου εξτρεμιστικού περιεχομένου μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ιδίως σε σχέση με την ψυχική υγεία και την ευημερία.

Και κατέληξε: «Οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να δεχθούν αυξημένη πίεση από την κυβέρνηση ώστε να δώσουν προτεραιότητα στην ασφάλεια και την ευημερία των νέων έναντι του κέρδους».

*Με πληροφορίες από: Gcn.ie | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Tenor

Must in

Ρίχνουν τα “άρματα” οι Ευρωπαίοι στην Ουκρανία – Τι άλλαξε;

Ευρωπαίοι που επικαλείται η Wall Street Journal, παρουσιάζουν ένα μπλοκ πολύ πιο δεκτικό σε ειρηνευτικές συνομιλίες στον πόλεμο στην Ουκρανία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024