Χατζηδάκης: Έρχεται νομοθετική ρύθμιση που μειώνει κατά 50% τις χρεώσεις των τραπεζών στα POS
Εντός της εβδομάδας θα ανοίξει η πλατφόρμα για τις φορολογικές δηλώσεις
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Ποια είναι η Κριστίν Καβαλάρι: Τα ριάλιτι, το toy boy και το «πιο καυτό σεξ» με τον Τζέισον Στέιθαμ
- Κουτσουρεμένος ο προϋπολογισμός του «Διατηρώ»
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Νομοθετική ρύθμιση που θα μειώνει κατά 50% τις χρεώσεις των τραπεζών στα POS προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.
Η σχετική τροπολογία αναμένεται να κατατεθεί αυτή την εβδομάδα ή το αργότερο την επόμενη στη Βουλή. Όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, οι χρεώσεις στα μικρά ποσά είναι μεγάλες και κατόπιν συζητήσεων αποφασίστηκε η νομοθετική ρύθμιση που θα τις μειώνει κατά 50% για ποσά έως 10 ευρώ.
Για φορολογικές δηλώσεις
Μιλώντας στο Σκάι ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, είπε ότι εντός της εβδομάδας θα ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, ενώ ξεκαθάρισε ότι δεν θα δοθεί παράταση στις φορολογικές δηλώσεις.
Συμπλήρωσε ότι η εφορία ξεκίνησε να ειδοποιεί τους 25.000 «εξαφανισμένους» που δεν έχουν κλείσει ραντεβού και πως ήδη έχουν μπει πρόστιμα.
Η εφετινή διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, αν και δεν θα υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές στα έντυπα της εφορίας πέραν αυτών που αφορούν τους ελεύθερους επαγγελματίες, διαφέρει σημαντικά σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια καθώς δίνεται για πρώτη φορά η δυνατότητα σε όσους έχουν αποκλειστικά εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις να αφήσουν τη συμπλήρωση και την υποβολή του Ε1 στην «τύχη» της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι αν κάποιος ανήκει στην παραπάνω κατηγορία φορολογουμένων και δεν εισέλθει καθόλου στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για να συμπληρώσει και να υποβάλει τη δήλωση του η διαδικασία υποβολής θα ολοκληρωθεί κανονικά και μάλιστα εμπρόθεσμα.
Οι παγίδες
Ωστόσο το νέο αυτό σύστημα για 1.000.000 μισθωτους και συνταξιούχους κρύβει ορισμένες σοβαρές παγίδες που πρέπει να λάβουν υπόψη οι εμπλεκόμενοι για να μην χρειαστεί εκ των υστέρων να σπεύσουν να υποβάλουν τροποποιητικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις.
Στους προ-συπληρωμένους κωδικούς θα περιλαμβάνονται τα στοιχεία μισθών ή συντάξεων καθώς και οι παρακρατούμενοι φόροι, οι τόκοι καταθέσεων, στοιχεία για κατοικίες, ΙΧ αυτοκίνητα, δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, δόσεις δανείων, δαπάνες αγορών με ηλεκτρονικό χρήμα, τα εξαρτώμενα τέκνα.
Για τις υπόλοιπες κατηγορίες φορολογουμένων όπως είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες, οι εισοδηματίες και όσοι λαμβάνουν μερίσματα από συμμετοχή σε επιχειρήσεις δεν αλλάζει κάτι.
Θα υποβάλλουν τις φορολογικές δηλώσεις από την αρχή συμπληρώνοντας και έντυπα Ε2, Ε3 κτλ. με τους αντίστοιχους κωδικούς. Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται και οι μισθωτοί και συνταξιούχοι που πέραν των εισοδημάτων τους από μισθούς και συντάξεις εισπράττουν κάποιο ενοίκιο ή έχουν εισοδήματα από άλλες πηγές.
Επίσης, αν κάποιος κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους αγόρασε ή πούλησε ένα περιουσιακό στοιχείο θα πρέπει και αυτό να δηλωθεί από τον ίδιο το φορολογούμενου γιατί θα πρέπει στην περίπτωση της αγοράς να δικαιολογήσει την πηγή προέλευσης των χρημάτων που ξόδεψε.
Ειδικά στο θέμα της ανάλωσης κεφαλαίου παλαιοτέρων ετών για να μπορέσει ένας φορολογούμενος να καλύψει το πόθεν έσχες για μία αγορά μεγάλης αξίας θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη προσοχή και να συμπληρώσει σωστά τους αντίστοιχους κωδικούς που σε καμία περίπτωση δεν είναι προ-συμπληρωμένοι. Στην περίπτωση λάθους θα πρέπει να υποβληθεί τροποποιητική δήλωση και μάλιστα αν αυτή υποβληθεί μετά το τέλος της καταληκτικής προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων επιβάλλεται και πρόστιμο 100 ευρώ.
Τι αλλάζει για τους επαγγελματίες
Το νέο σύστημα τεκμαρτής φορολόγησης επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και επιχειρήσεων προσθέτει νέους κωδικούς στο έντυπο Ε3 για τον υπολογισμό του εισοδήματος που απέκτησαν το 2023,
Μεταξύ των νέων στοιχείων που θα πρέπει να συμπληρώσουν οι περίπου 700.000 επαγγελματίες αφορούν στην ημερομηνία έναρξης εργασιών όπου προκύπτουν τα έτη λειτουργίας της επιχείρησης, το συνολικό ετήσιο κόστος μισθοδοσίας των υπαλλήλων της (στην περίπτωση που απασχολεί προσωπικό). Το ύψος του ετήσιου τζίρου της επιχείρησης προκύπτει ούτως ή άλλως από τα στοιχεία των βιβλίων της που αναγράφονται κάθε χρόνο στα έντυπα της εφορίας.
Παράλληλα οι επαγγελματίες θα πρέπει να δηλώσουν:
-Εάν απαλλάσσονται από το νέο σύστημα φορολόγησης (πολύτεκνοι ή με αναπηρία 80% και άνω)
-Εάν δικαιούνται μείωση του ελάχιστου ετήσιου καθαρού εισοδήματος που θα προσδιοριστεί με το νέο σύστημα (έχουν έδρα σε μικρό χωριό, αναπηρία 67%-79% κ.α. ).
-Εάν εμπίπτουν σε κάποια κατηγορία που απαλλάσσεται από τον τεκμαρτό τρόπο φορολόγησης, όπως ασθενής νοσηλευόμενος, στρατευμένος, φυλακισμένος κ.λπ.
-Εάν επιθυμούν τον έλεγχο από την ΑΑΔΕ για να επιβεβαιωθεί ότι πράγματι τα έσοδά του είναι κάτω από τα ελάχιστα που ορίζει ο νόμος.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις