Τέλη κυκλοφορίας: Ποιες αλλαγές βρίσκονται στα «σκαριά»
Τα νέα πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή. Έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
«Κούρεμα» των προστίμων για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας δρομολογεί το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ενώ έρχονται και τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα.
View this post on Instagram
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, από το 2025 καθιερώνεται νέο ποινολόγιο για όσους δεν πληρώνουν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα θα επιβάλλεται κλιμακωτό πρόστιμο ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών.
Με το νέο σύστημα όσο νωρίτερα μετά την λήξη της προθεσμίας γίνει η εξόφληση της οφειλής τόσο μικρότερο θα είναι το αυτοτελές πρόστιμο που θα επιβαρύνει τους παραβάτες.
Από το 2025 καθιερώνεται νέο ποινολόγιο για όσους δεν πληρώνουν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας
Σήμερα επιβάλλεται οριζόντιο πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ανεξάρτητα από τη διάρκεια καθυστέρησης της πληρωμής ακόμα και αν αυτή είναι μια ημέρα μετά την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας.
Με τις αλλαγές που προωθούνται, στόχος είναι ο εξορθολογισμός των προστίμων και ταυτόχρονα η διασφάλιση εσόδων ύψους 1,2 δις. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας.
Σημειώνεται, ότι ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Οικονομικών έχει ήδη πιάσει δουλειά και έχει αναλάβει το έργο της αναμόρφωσης και επικαιροποίησης του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των επιβατηγών ΙΧ, τη διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, την επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών. Το πρώτο σχέδιο αναμένεται να παρουσιασθεί τον Σεπτέμβριο, ενώ μέχρι τότε η τεχνική ομάδα εργασίας θα μελετήσει και τα συστήματα τελών κυκλοφορίας που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες.
Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας έχουν αρκετές ταχύτητες ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων ή τον κυβισμό του οχήματος (για παλαιά αυτοκίνητα) ενώ προβλέπεται πλήρης απαλλαγή για ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.
Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
Έως τις αρχές Μαΐου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η διάταξη που θα δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους οχημάτων σε ακινησία να τα επανακυκλοφορήσουν καταβάλλοντας μέρος των ετήσιων τελών ανάλογα με το χρόνο κυκλοφορίας.
Έτσι εάν κάποιος «ξαναβγάλει στους δρόμους» το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα εάν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ άρει την ακινησία του οχήματος του για διάστημα τεσσάρων μηνών θα πληρώσει 100 ευρώ (4/12). Για τέλη 500 ευρώ και επανακυκλοφορία του οχήματος για τρεις μήνες το ποσό ανέρχεται σε 125 ευρώ και για τέλη 900 ευρώ και κυκλοφορία για 6 μήνες το ποσό διαμορφώνεται σε 450 ευρώ.
Όσοι θέλουν να κάνουν άρση ακινησίας θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCAR της ΑΑΔΕ και να πληρώσουν τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας για το διάστημα που θα επιλέξουν να θέσουν το όχημα τους σε κυκλοφορία ενώ όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία θα πρέπει να υποβάλλουν το αίτημα στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. για να τις παραλάβουν.
Σημειώνεται ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν δικαίωμα άρσης ακινησίας μόνο μία φορά εντός του έτους και όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να θέσουν το όχημα σε ψηφιακή ακινησία αλλιώς θα βρεθούν αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις