Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
TikTok: Ο αλγόριθμος της επιτυχίας είναι απίθανο να πουληθεί

TikTok: Ο αλγόριθμος της επιτυχίας είναι απίθανο να πουληθεί

Ο αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το TikTok για να προτείνει περιεχόμενο στους χρήστες φαίνεται πως πλεονεκτεί του ανταγωνισμού.

Εν μέσω ανησυχίας για έλεγχο της πλατφόρμας από το Πεκίνο και χειραγώγηση των αμερικανών χρηστών, οι ΗΠΑ απειλούν να απαγορεύσουν το κινεζικό TikTok αν δεν πουληθούν τα περιουσιακά στοιχεία του ώστε να περιέλθει σε αμερικανικό έλεγχο.

Όμως μια τέτοια πώληση θα απαιτούσε την έγκριση της κινεζικής κυβέρνησης, η οποία είναι απίθανο να επιτρέψει την εξαγωγή μιας τόσο επιτυχημένης τεχνολογίας.

Εξάλλου η ίδια η ByteDance, η κινεζική εταιρεία στην οποία ανήκει το TikTok, προτιμά να κλείσει την εφαρμογή στις ΗΠΑ αντί να την πουλήσει, δήλωσαν πηγές του Reuters.

Αλγόριθμος

Στο επίκεντρο της υπόθεσης βρίσκεται ο άκρως επιτυχημένος αλγόριθμος που χρησιμοποιεί το TikTok για να προτείνει περιεχόμενο στους χρήστες και να τους κρατά κολλημένους στην οθόνη –ένας αλγόριθμος που θεωρείται βασικό στοιχείο όλων των υπηρεσιών της ByteDance και διαφέρει από την προσέγγιση άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Πλατφόρμες όπως το Facebook και το Instagram της Meta χρησιμοποιούν αλγορίθμους πρότασης περιεχομένου που βασίζονται κυρίως στις κοινωνικές επαφές του χρήστη, δηλαδή στα ενδιαφέροντα των φίλων του.

Το TikTok έδειξε ότι μια καλύτερη προσέγγιση είναι η κατανόηση των ενδιαφερόντων κάθε χρήστη ξεχωριστά. Αντί να βασίζεται στα «κοινωνικά γραφήματα» που ανέπτυξε η Meta, o αλγόριθμος του TikTok εξετάζει «σήματα ενδιαφερόντων», όπως είχε αποκαλύψει παλαιότερα ο διευθύνων σύμβουλος της πλατφόρμας Σου Ζι-Τσιου.

H υπόθεση του TikTok παίρνει γεωπολιτικές διαστάσεις μετά το τελεσίγραφο των ΗΠΑ (Reuters)

Έκτοτε, αλγόριθμοι που εξετάζουν τα ενδιαφέροντα των χρηστών έχουν αναπτυχθεί και από άλλες πλατφόρμες. Όμως το γεγονός ότι το TikTok φιλοξενεί μόνο σύντομα βίντεο επιτρέπει στον αλγόριθμο να παρακολουθεί πιο στενά τον χρήστη, προβλέποντας για παράδειγμα τι μπορεί να προτιμά ανάλογα με την ώρα της ημέρας, είπε η Καταλίνα Φκοάντα του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης στην Ολλανδία.

«Επειδή πρόκειται για σύντομα βίντεο, μπορείς να συλλέγεις δεδομένα για τις προτιμήσεις του χρήστη πολύ πιο γρήγορα από ό,τι στο YouTube, όπου το μέσο βίντεο έχει διάρκεια σχεδόν 10 λεπτών» είπε ο Τζέισον Φουνγκ, τέως επικεφαλής του τμήματος gaming στο TikTok.

Παρόλα αυτά, ο αλγόριθμος φροντίζει να προτείνει συχνά βίντεο που δεν συνδέονται άμεσα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη ώστε να κεντρίσει την περιέργειά του.

Ακόμα, το TikTok ενθαρρύνει τους χρήστες να σχηματίζουν ομάδες μέσω των hashtags, κάτι που διευκολύνει τη συλλογή δεδομένων για τη συμπεριφορά, τα ενδιαφέροντα και τις απόψεις τους, είπε ο Άρι Λάιτ Μαν του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon.

Επιπλέον, το TikTok ήταν εξαρχής σχεδιασμένο για κινητά τηλέφωνα και εξασφάλισε έτσι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην προσέλκυση νεαρών χρηστών.

Ο λόγος στο Πεκίνο

Το 2020, η Κινα τροποποίησε τη νομοθεσία για τις εξαγωγές ώστε να απαιτείται έγκριση της κεντρικής κυβέρνησης για την εξαγωγή αλγορίθμων και πηγαίου κώδικα, κάτι που περιπλέκει περαιτέρω την κατάσταση.

Ο αλγόριθμος προτάσεων του TikTok προήλθε εξάλλου από το Douyin, το αντίστοιχο του TikTok που προσφέρει η ByteDance στην κινεζική αγορά από το 2016 (το ίδιο το TikTok δεν είναι διαθέσιμο στην Κίνα).

Αν και η εταιρεία επιμένει ότι το TikTok και το Douyin είναι διαφορετικά προϊόντα, πηγή του Reuters ανέφερε ότι οι αλγόριθμοί τους παραμένουν παρόμοιοι μέχρι σήμερα.

Όπως είπε ο Γικάι Λι, πρώην διευθυντής της ByteDance, ένα άλλο πλεονέκτημα της εταιρείας είναι ότι αξιοποιεί το χαμηλό εργατικό κόστος στην Κίνα για να απασχολεί μεγάλο αριθμό υπαλλήλων που παρακολουθούν τους χρήστες και τα ενδιαφέροντά τους χειροκίνητα.

«Μπορείς να απασχολείς πολύ περισσότερο κόσμο» είπε. «Το κόστος είναι χαμηλότερο από ό,τι για τις εταιρείας της Βόρειας Αμερικής».

Must in

Ολυμπιακός: Το συγκλονιστικό βίντεο για την συλλεκτική Κάρτα Φιλάθλου των 100 ετών

Ο Ολυμπιακός μέσα στο 2025 κλείνει 100 χρόνια από την ίδρυση του και ο Ερασιτέχνης παρουσίασε τη συλλεκτική Κάρτα Φιλάθλου, με πρωταγωνιστές αθλητές από διάφορα αθλήματα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο