Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Αποχαιρετούμε τον πουριτανισμό, καλωσορίζουμε το σεξ: To Xόλιγουντ είναι πιο ερεθισμένο από ποτέ

Αποχαιρετούμε τον πουριτανισμό, καλωσορίζουμε το σεξ: To Xόλιγουντ είναι πιο ερεθισμένο από ποτέ

«Το σεξ επέστρεψε!», φώναξε ένας προφανώς ενθουσιασμένος άνδρας στο τέλος μιας προβολής της ταινίας «Challengers» στο Δυτικό Χόλιγουντ της Καλιφόρνια, αυτόν τον μήνα.

Η Ζεντάγια, φορώντας ένα εφαρμοστό φόρεμα, χορεύει στο «Challengers», ένα αθλητικό δράμα αξίας 56 εκατομμυρίων δολαρίων που έφτασε στους κινηματογράφους της Αμερικής την Παρασκευή. «It’s getting hot in here» , η χιπ-χοπ μουσική υπόκρουση, ενώ εκείνη κλείνει τα μάτια της και περνάει τα χέρια της μέσα από τα μαλλιά της, χαμένη στη φαντασία. «Γι’ αυτό βγάλε όλα σου τα ρούχα».

Ορισμένα στελέχη των στούντιο λένε ότι σκηνοθέτες όπως ο Luca Guadagnino, ο οποίος σκηνοθέτησε το «Challengers», ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν τις μεταβαλλόμενες στάσεις σχετικά με το σεξ – όπως φαίνεται στην άνοδο του OnlyFans και στην χωρίς ντροπή αποδοχή της σεξουαλικής ρευστότητας από τους νεότερους millennials και τη Gen Z

Η ιστορία συνεχίζεται σε ένα μοτέλ, όπου η Ζεντάγια, που υποδύεται ένα παιδί-θαύμα του τένις, ξεκινάει ένα ménage à trois με δύο άντρες- αυτό όμως καταρρέει αφού ενδιαφέρονται περισσότερο ο ένας για τον άλλον.

Η πλοκή συνεχίζεται – σε μια αποπνικτική αλληλεπίδραση στο καπό ενός αυτοκινήτου, σε ένα δωμάτιο ενός κοιτώνα, στο πίσω κάθισμα ενός αυτοκινήτου, στα ξύλινα περβάζια μιας σάουνας.

«Το σεξ επέστρεψε!», φώναξε ένας προφανώς ενθουσιασμένος άνδρας στο τέλος μιας προβολής της ταινίας «Challengers» στο Δυτικό Χόλιγουντ της Καλιφόρνια, αυτόν τον μήνα.

H μεγάλη επιστροφή

Το να εντοπίζεις τις τάσεις στον κινηματογράφο είναι μια επικίνδυνη επιδίωξη. Σκεφτείτε πόσες φορές η ρομαντική κομεντί έχει κηρυχθεί νεκρή – και ζωντανή – και νεκρή. Αλλά αυτό που μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα είναι το εξής: Το Χόλιγουντ είναι πιο ερεθισμένο από ποτέ.

Στο «Poor Things» αντικρίσαμε την Έμα Στόουν να ξεφαντώνει σε έναν οίκο ανοχής στο Παρίσι ενώ ο Κρίστοφερ Νόλαν γύρισε τις πρώτες ερωτικές σκηνές της 35χρονης καριέρας του για το «Oppenheimer»

«Αισθάνομαι πραγματικά ότι το κύμα έχει επιστρέψει προς τους σκηνοθέτες που εξερευνούν τις σχέσεις ενηλίκων και τη σεξουαλικότητα στα έργα τους», δήλωσε η Amy Pascal, πρώην πρόεδρος της Sony Pictures και παραγωγός του «Challengers».

«Το καλωσορίζω αυτό», πρόσθεσε.

Ο ερωτισμός ήταν συνηθισμένο φαινόμενο σε ταινίες όπως το «Challengers», το οποίο κυκλοφόρησε από την Metro-Goldwyn-Mayer. Οι ταινίες «Body Heat», «Basic Instinct», «An Officer and a Gentleman», «Fatal Attraction», «Disclosure», «Cruel Intentions» και «Eyes Wide Shut» είναι μεταξύ των πολλών παραδειγμάτων από τις δεκαετίες του 1980 και του ’90.

Στη δεκαετία του 2000, ωστόσο, οι κινηματογραφικές εταιρείες άρχισαν να επικεντρώνονται εμμονικά σε franchises PG-13 και κινούμενα σχέδια – είδη που θα μπορούσαν να απευθυνθούν σε ένα παγκόσμιο κοινό και να πουλήσουν προϊόντα. Τα στούντιο ήθελαν επίσης να επεκταθούν στην Κίνα, όπου η λογοκρισία δεν επιτρέπει σκηνές σεξ. Ως αποτέλεσμα, οι καυτές ιστορίες άρχισαν να μειώνονται στη μεγάλη οθόνη (εκτός από τις αίθουσες τέχνης). Το κενό ανέλαβε η premium τηλεόραση.

Τυχαίο; Δεν νομίζω

Το σεξ στις mainstream ταινίες είχε «σχεδόν εξαφανιστεί» από το 2019, όπως έγραψε η Ann Hornaday, κριτικός κινηματογράφου της Washington Post, σε μια στήλη της εκείνης της χρονιάς.

Λίγους μήνες αργότερα, η Kate Hagen, γράφοντας στο περιοδικό Playboy, διαπίστωσε ότι μόνο περίπου το 1,2% των ταινιών που κυκλοφόρησαν μεταξύ 2010 και 2020 περιείχαν μια ανοιχτή σκηνή σεξ, το χαμηλότερο ποστοστό από τη δεκαετία του 1960.

Μάλιστα το ποσοστό αυτό κορυφώθηκε τη δεκαετία του 1990. Συμπτωματικά [ή και όχι], αυτή ήταν η δεκαετία κατά την οποία η πορνογραφία άρχισε να διατίθεται στο διαδίκτυο.

Τώρα, ορισμένοι κινηματογραφιστές αντεπιτίθενται.

Στο «Poor Things» αντικρίσαμε την Έμα Στόουν να ξεφαντώνει σε έναν οίκο ανοχής στο Παρίσι ενώ ο Κρίστοφερ Νόλαν γύρισε τις πρώτες ερωτικές σκηνές της 35χρονης καριέρας του για το «Oppenheimer».

Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, οι κωμωδίες σεξ με βαθμό R κατέκλυσαν τις κινηματογραφικές αίθουσες. Το «Anyone but You» βρήκε τη Σίντνεϊ Σουίνι και τον Γκλεν Πάουελ να ερωτοτροπούν. Στο «No Hard Feelings» η Τζένιφερ Λόρενς πρωταγωνίστησε ως μια κατά κάποιο τρόπο σεξεργάτρια σε αποστολή να ξεπαρθενέψει έναν αδέξιο φοιτητή.

Τα λάγνα «Bottoms», «Back on the Strip» και «Joy Ride» προσπάθησαν επίσης να συνδυάσουν το σεξ με το γέλιο.

Οι νέοι θέλουν να βλέπουν ερωτικές σκηνές;

Ας ξανά επιστρέψουμε όμως στο «Challengers», το οποίο επρόκειτο να κυκλοφορήσει πέρυσι, αλλά καθυστέρησε λόγω των απεργιών των συνδικάτων. Η άφιξή του τώρα – ανάμεσα στο «Poor Things» και το «Hit Man» – θα μπορούσε να δημιουργήσει την ψευδή εντύπωση μιας στροφής της κινηματογραφικής βιομηχανίας.

Υπάρχουν όμως σημάδια που υποδηλώνουν μια πραγματική στροφή. Ένα από αυτά αφορά τους ειδικούς που βοηθούν τους καλλιτέχνες να ξεπεράσουν την αμηχανία των γυρισμάτων των σεξουαλικών σκηνών. Η συμπερίληψή τους στα πλατό, που κάποτε ήταν σπάνιο φαινόμενο, έγινε συνηθισμένη μετά το κίνημα #MeToo.  Οι παραγωγοί ταινιών λένε ότι πλέον οι σταρ έχουν γίνει πιο πρόθυμοι να συμμετάσχουν.

Οι νέοι σεναριογράφοι και σκηνοθέτες φαίνεται επίσης να ανακαλύπτουν ταινίες όπως το «American Gigolo» (1980) και το «9½ εβδομάδες» (1986) και να εμπνέονται από αυτές. Ορισμένα στελέχη των στούντιο λένε ότι σκηνοθέτες όπως ο Luca Guadagnino, ο οποίος σκηνοθέτησε το «Challengers», ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν τις μεταβαλλόμενες στάσεις σχετικά με το σεξ – όπως φαίνεται στην άνοδο του OnlyFans και στην χωρίς ντροπή αποδοχή της σεξουαλικής ρευστότητας από τους νεότερους millennials και τη Gen Z.

Αξιοσημείωτο είναι δε, ότι σε μια μελέτη πέρυσι από το Center for Scholars & Storytellers στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, Λος Άντζελες, περίπου 52% των ερωτηθέντων ηλικίας 13 έως 24 ετών είπαν ότι θέλουν ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές να εστιάζουν περισσότερο στις φιλίες και τις πλατωνικές σχέσεις. Το λες και αντιφατικό.

Από έσοδα, πάμε καλά;

Επιπροσθέτως τα στούντιο σταμάτησαν να κυνηγούν την Κίνα, όπου οι αγοραστές εισιτηρίων έχουν στραφεί μαζικά κατά των ταινιών του Χόλιγουντ.

Μέχρι στιγμής, τα αποτελέσματα στο box office είναι ποικίλα. Η ταινία «Anyone but You», που γυρίστηκε από τη Sony με 25 εκατομμύρια δολάρια, συγκέντρωσε φέτος 219 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το «Poor Things», που κόστισε 35 εκατομμύρια δολάρια στη Searchlight Pictures, εισέπραξε 117 εκατομμύρια δολάρια. Άλλες απόπειρες («Joy Ride», «No Hard Feelings») απογοήτευσαν ή έπεσαν εντελώς στο κενό.

Οι κριτικές για το «Challengers» ήταν εξαιρετικά θετικές. Οι αναλυτές του box office αναμένουν ότι θα συγκεντρώσει περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια το Σαββατοκύριακο της πρεμιέρας του στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, όπου παίζεται σε 3.400 αίθουσες, αρκετά για το νούμερο 1.

*Mε πληροφορίες από NYT | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Challengers | YouTube | Trailer | Metro-Goldwyn-Mayer

Must in

Φαβορί για να κατακτήσει το Conference League η Τσέλσι – Πόσες πιθανότητες έχει ο Παναθηναϊκός (pic)

Η Τσέλσι και οι… άλλοι στις προβλέψεις για την κατάκτηση του Conference League. Μόλις στο 2% οι πιθανότητες του Παναθηναϊκού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο