Πάνω από 22 εκατομμύρια δοκίμια είναι προϊόντα… ΑΙ
Εντείνονται οι προσπάθειες ελέγχου της «λογοκλοπής» μέσω τεχνητής νοημοσύνης που προκαλεί ζητήματα σε όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα.
Μια μελέτη που διεξήχθη από τους δημιουργούς της κορυφαίας υπηρεσίας ανίχνευσης λογοκλοπής, το Turnitin, αποκάλυψε ότι κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, οι σπουδαστές παρουσίασαν περισσότερα από 22 εκατομμύρια δοκίμια που γράφτηκαν με τη βοήθεια εργαλείων δημιουργίας όπως το ChatGPT, το Gemini και άλλα ως πρωτότυπο έργο τους. Μια τάση που πολλοί λένε πια ότι σημαίνει το τέλος της εκπαίδευσης και των εξετάσεων όπως τις μάθαμε εδώ και δεκαετίες.
Πριν από ένα χρόνο, το Turnitin κυκλοφόρησε ένα εργαλείο ανίχνευσης γραφής τεχνητής νοημοσύνης που εκπαιδεύτηκε στο πλήθος των εργασιών που γράφτηκαν από μαθητές καθώς και σε άλλα κείμενα που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη.
Από τότε, περισσότερα από 200 εκατομμύρια έγγραφα έχουν αναθεωρηθεί από τον ανιχνευτή, κυρίως γραμμένα από μαθητές γυμνασίου και κολεγίου. Το Turnitin διαπίστωσε ότι το 11% μπορεί να περιέχει γραπτή γλώσσα με AI στο 20 τοις εκατό του περιεχομένου του, με το 3% των συνολικών εγγράφων που ελέγχονται να επισημαίνονται ότι έχουν 80% ή περισσότερο γραφή τεχνητής νοημοσύνης. Το Turnitin λέει ότι ο ανιχνευτής της έχει ένα ψευδώς θετικό ποσοστό μικρότερο από 1% όταν αναλύει πλήρη έγγραφα.
Το chatbot μπορεί να συνθέσει πληροφορίες και να τις παραδώσει σχεδόν αμέσως—αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα παίρνει πάντα σωστά. Το Generative AI είναι γνωστό ότι έχει… παραισθήσεις, δημιουργώντας τα δικά του γεγονότα και παραθέτοντας ακαδημαϊκές αναφορές που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν.
Τα chatbots τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργούνται έχουν επίσης αλιευθεί να βγάζουν μεροληπτικό κείμενο σχετικά με το φύλο και τη φυλή. Παρά αυτά τα ελαττώματα, οι μαθητές έχουν χρησιμοποιήσει chatbots για έρευνα, οργάνωση ιδεών και συγγραφή εργασιών.
Ίχνη από chatbots έχουν βρεθεί ακόμη και σε διδακτορικές διατριβές και άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά.
Οι δάσκαλοι εύλογα θέλουν να θεωρούν τους μαθητές υπεύθυνους λογοκλοπής, αλλά αυτό απαιτεί έναν αξιόπιστο τρόπο για να αποδειχθεί ότι το AI χρησιμοποιήθηκε σε μια δεδομένη εργασία. Οι ειδικοί έχουν προσπαθήσει κατά καιρούς να βρουν τις δικές τους λύσεις για τον εντοπισμό της τεχνητής νοημοσύνης. Δεν τα έχουν καταφέρει.
Η ανίχνευση της χρήσης του Gen AI είναι δύσκολη. Δεν είναι τόσο εύκολο όσο η επισήμανση λογοκλοπής, επειδή το κείμενο που δημιουργείται εξακολουθεί να είναι πρωτότυπο κείμενο. Επιπλέον, υπάρχει μια διαφορά στον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές χρησιμοποιούν το gen AI. Μερικοί μπορεί να ζητήσουν από τα chatbot να τους γράψει τις εργασίες (μεγάλα κομμάτια ή ολόκληρα αυτές), ενώ άλλοι μπορεί να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία ως απλό βοήθημα.
Οι μαθητές επίσης δεν μπαίνουν στον πειρασμό μόνο από το ChatGPT και παρόμοια μοντέλα.
Τα λεγόμενα word spinners είναι ένας άλλος τύπος λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης που ξαναγράφει κείμενο και μπορεί να κάνει λιγότερο προφανές σε έναν δάσκαλο ότι η εργασία έγινε με λογοκλοπή ή δημιουργήθηκε από AI. Ο ανιχνευτής AI της Turnitin έχει επίσης ενημερωθεί για να ανιχνεύει ποσοστό από τέτοιες προσπάθειες.
Τα ίδια τα εργαλεία ανίχνευσης έχουν κίνδυνο αποτυχίας. Οι μαθητές της αγγλικής γλώσσας είναι πιο πιθανό να τα ξεγελάσουν. Μια μελέτη του 2023 βρήκε ποσοστό ψευδώς θετικού 61,3% κατά την αξιολόγηση των εξετάσεων Test of English as a Foreign Language (TOEFL) με επτά διαφορετικούς ανιχνευτές AI. Η μελέτη δεν εξέτασε την έκδοση του Turnitin.
Η εταιρεία λέει ότι έχει εκπαιδεύσει τον ανιχνευτή της στη γραφή από μαθητές που μαθαίνουν αγγλικά καθώς και φυσικούς ομιλητές της αγγλικής γλώσσας. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Οκτώβριο διαπίστωσε ότι το Turnitin ήταν μεταξύ των πιο ακριβών από τους 16 ανιχνευτές γλώσσας AI σε μια δοκιμή που έβαλε το εργαλείο να εξετάσει προπτυχιακές εργασίες και εργασίες που δημιουργήθηκαν από AI.
Τα κολλέγια και τα πανεπιστήμια που χρησιμοποιούν το Turnitin με πρόσβαση στο λογισμικό ανίχνευσης AI για μια δωρεάν πιλοτική περίοδο, η οποία έληξε στις αρχές του τρέχοντος έτους επέλεξαν να αγοράσουν τον εντοπισμό AI.
Ωστόσο, οι κίνδυνοι ψευδών θετικών κατά των μαθητών Αγγλικών έχουν οδηγήσει ορισμένα πανεπιστήμια να εγκαταλείψουν αυτά εργαλεία προς το παρόν. Το κρατικό πανεπιστήμιο Montclair στο Νιου Τζέρσεϊ ανακοίνωσε τον Νοέμβριο ότι θα διακόψει τη χρήση του ανιχνευτή AI. Το Πανεπιστήμιο Vanderbilt και το Northwestern University έκαναν το ίδιο το περασμένο καλοκαίρι αφού ανησυχούν για πιθανά μεροληπτικά αποτελέσματα από ανιχνευτές τεχνητής νοημοσύνης, καθώς και για το γεγονός ότι τα εργαλεία δεν μπορούν να παρέχουν επιβεβαίωση όπως μπορούν με τη λογοκλοπή.
Επιπλέον, το Montclair State δεν θέλει να θέσει μια γενική απαγόρευση της τεχνητής νοημοσύνης, η οποία θα έχει κάποια θέση στον ακαδημαϊκό κόσμο. Με τον καιρό και την περισσότερη εμπιστοσύνη στα εργαλεία, οι πολιτικές θα μπορούσαν να αλλάξουν.
Οι ακαδημαϊκοί τονίζουν διαρκώς ότι η χρήση του ChatGPT για την παραγωγή ολοκληρωμένων εργασιών προκαλεί ηθικά και ακαδημαϊκά προβλήματα, καθώς δεν προάγει την αυθεντική δημιουργικότητα και μάθηση των μαθητών. Είναι σημαντικό να ενθαρρύνονται οι σπουδαστές να αναπτύσσουν τις δικές τους ικανότητες και να χρησιμοποιούν τις πηγές πληροφοριών με υπευθυνότητα και σεβασμό προς τους κανόνες ακαδημαϊκής καλής πρακτικής.
Ποιος όμως μπορεί πια να ελέγξει την τεχνητή νοημοσύνη;
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις