Μπιλ Γκέιτς: Γιατί πουλάει δύο σούπερ γιοτ
Πρόσφατα ο Γκέιτς έπεσε στη χαμηλότερη κατάταξή του στη λίστα δισεκατομμυριούχων εδώ και 34 χρόνια
Ο Μπιλ Γκέιτς, ο συνιδρυτής της Microsoft Corp. και διάσημος φιλάνθρωπος, έχει υποχωρήσει στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων του κόσμου. Παρά τη καθαρή περιουσία σχεδόν 128 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ο Γκέιτς πλέον βρίσκεται στο Νο. 9 του Δείκτη δισεκατομμυριούχων Forbes, μια σημαντική πτώση από την προηγούμενη θέση του στο Νο. 7 πριν από έναν μήνα. Αυτό σηματοδοτεί τη χαμηλότερη κατάταξή του από το 1990, όταν κατετάγη 16ος.
Ο Γκέιτς έχει αναγνωριστεί όχι μόνο για τον τεράστιο πλούτο του αλλά και για την περιβαλλοντική του συνείδηση, κάτι που κάνει την ιδιοκτησία σούπερ γιοτ κάπως αμφιλεγόμενη. Το 2021, πλήρωσε περίπου 25 εκατομμύρια δολάρια για το πρώτο του σούπερ γιοτ – το Wayfinder, ένα καταμαράν 224 ποδιών που κατασκευάστηκε από τον Astilleros Armon. Το σκάφος έχει σχεδιαστεί ως σκάφος, που συνήθως συνοδεύει ένα μεγαλύτερο μητρικό πλοίο, το οποίο μέχρι πρόσφατα δεν είχε αποκαλυφθεί στο κοινό.
Το μητρικό πλοίο, που αναφέρεται ως Project 821, βρίσκεται υπό κατασκευή από την Feadship. Θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο πολυτελή γιοτ που έχει κατασκευάσει το ναυπηγείο. Προγραμματισμένο για παράδοση το 2024, το Project 821 εκτείνεται σε 390 πόδια με εσωτερικό όγκο που υπερβαίνει τους 7.000 τόνους.
Λεπτομέρειες σχετικά με το γιοτ έχουν κρατηθεί μυστικές, αλλά πρόσφατες διαρροές αποκαλύπτουν ότι κυκλοφορεί στην αγορά για 600 εκατομμύρια ευρώ. Η τιμή είναι σημαντικά υψηλότερη από τις προηγούμενες κατασκευές της Feadship, πιθανώς επειδή η ημιτελής κατάσταση του προσφέρει στους πιθανούς αγοραστές την ευκαιρία να προσαρμόσουν το γιοτ.
Παράλληλα με το Project 821, το Wayfinder διατίθεται επίσης προς πώληση και εμφανίστηκε στην αγορά τσάρτερ νωρίτερα φέτος, υποδηλώνοντας μια αλλαγή στην προσέγγιση του Γκέιτς στα περιουσιακά του στοιχεία.
Γιατί τα πουλάει;
Οι λόγοι πίσω από τις πωλήσεις δεν αναφέρονται, οδηγώντας σε εικασίες για τα κίνητρά του. Κάποιοι λένε ότι το κόστος συντήρησης και λειτουργίας των εξωφρενικών πλοίων είναι τεράστιο, ενώ άλλοι εικάζουν ότι ο Γκέιτς εντείνει τη δέσμευσή του για περιβαλλοντικούς λόγους. Οι προηγούμενες δηλώσεις του τόνισαν την επίγνωσή του για το μεγάλο του αποτύπωμα άνθρακα, κυρίως από ιδιωτικές πτήσεις, και τις συνεχείς προσπάθειές του να μετριάσει τις περιβαλλοντικές του επιπτώσεις.
«Αν και δεν με νοιάζει που θα κατατάσσομαι στη λίστα με τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου, ξέρω ότι όσο θα καταφέρνω να δίνω, θα πέσω και τελικά θα βγω από τη λίστα εντελώς», έγραψε ο Γκέιτς σε μια ανάρτηση στο blog του Gates Notes το 2022, ενισχύοντας τη δέσμευσή του στη φιλανθρωπία.
Αυτό ευθυγραμμίζεται με τον μακροχρόνιο στόχο του να δωρίσει το μεγαλύτερο μέρος του πλούτου του στο Ίδρυμα Bill & Melinda Gates.
Αυτές οι κινήσεις θα μπορούσαν να σημαίνουν μια βαθύτερη ευθυγράμμιση του τρόπου ζωής του Γκέιτς με τη δημόσια υπεράσπιση του για βιωσιμότητα και μειωμένη κατανάλωση. Η πώληση των γιοτ μπορεί να θεωρηθεί ότι ο Γκέιτς δίνει ένα παράδειγμα μείωσης της κατανάλωσης πολυτελείας για να μειώσει τον περιβαλλοντικό του αντίκτυπο, ενισχύοντας την αξιοπιστία του ως ακτιβιστή για το κλίμα εν μέσω αυξανόμενης παγκόσμιας ανησυχίας για την κλιματική αλλαγή. Πάντως, προς το παρόν κρατάει κλειστά τα χαρτιά του.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη