Το ΝΒΑ σπάει όλα τα ρεκόρ
Η τηλεθέαση καταρρίπτει τη θεωρία συνομωσίας ότι το κορυφαίο πρωτάθλημα μπάσκετ στον κόσμο είναι σε κρίση
Τα τελευταία δεδομένα για τους ειδικούς της θεωρίας συνωμοσίας είναι ότι ο τελικός του γυναικείου τουρνουά NCAA είχε μεγαλύτερη τηλεθέαση στην αμερικανική τηλεόραση από το μέσο κοινό που ακολούθησε τους τελευταίους τελικούς του ΝΒΑ, μεταξύ Ντένβερ και Μαϊάμι. Κάτι που φαίνεται να επιβεβαιώνει μια θεωρία που κυκλοφορεί εδώ και καιρό: ότι το ΝΒΑ βρίσκεται σε κρίση.
Κι όμως δεν θα μπορούσε να υπάρχει τίποτα πιο μακρινό από την πραγματικότητα, τίποτα πιο ψεύτικο.
Το NBA είναι, τόσο σε αμερικανική όσο και σε παγκόσμια κλίμακα, σε μια δημοτικότητα που πιθανότατα δεν έχει ξαναδεί. Τόσο… ψεύτικη θεωρία συνομωσίας που το ΝΒΑ 2023-24 έχει μπει επίσημα στα αρχεία ως η κανονική σεζόν με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση στην ιστορία.
Τα νούμερα που επισημοποίησε το καλύτερο πρωτάθλημα του κόσμου κάνουν λόγο για ρεκόρ που δύσκολα αμφισβητούνται. Ο υψηλότερος μέσος όρος προσέλευσης όλων των εποχών έφτασε στις 18.302, ξεπερνώντας το περσινό ρεκόρ στο οποίο για πρώτη φορά το ΝΒΑ ξεπέρασε τις 18.000 κατά μέσο όρο παρουσίες στις αρένες του.
Συνολικός αριθμός θεατών 22.536.341, αγγίζοντας το ρεκόρ που σημειώθηκε το 2022-23, αριθμός κατά περισσότερες από τριακόσιες χιλιάδες εισιτήρια.
Χαμός με τα sold-out
Νέο ρεκόρ για sold-out αγώνες, 872 (από 1230 ματς): το προηγούμενο ρεκόρ: 791 που σημειώθηκε επίσης το 2022-23. Νέο υψηλότερο ποσοστό sold-out αγώνων, που ανεβαίνει στο 71% του συνόλου (από 63%). Και ένα νέο υψηλότερο ποσοστό πληρότητας των γηπέδων, αγγίζοντας το 98%.
Επιπλέον, 10 ομάδες έκαναν sold out σε κάθε έναν από τους 41 εντός έδρας αγώνες τους: Μπόστον Σέλτικς, Κλίβελαντ Καβαλίερς, Ντάλας Μάβερικς, Ντένβερ Νάγκετς, Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς, Μαϊάμι Χιτ, Μινεσότα Τίμπεργουλβς, Φιλαδέλφεια 76ερς, Φοίνιξ Σανς και Σακραμέντο Κινγκς. Στη σεζόν με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση, ανάμεσα στα πάνω από 22 εκατομμύρια στα γήπεδα, υπήρχαν οπαδοί από περισσότερες από 150 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Σε αυτούς τους αριθμούς προστίθενται και εκείνοι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου το NBA είναι το πρωτάθλημα με τις περισσότερες προβολές στον κόσμο. Τα βίντεο του ΛεΜπρόν Τζέιμς σε επίσημα προφίλ κατά την περίοδο 2023-24 πλησίασαν τα 2 δισεκατομμύρια προβολές, με τον Στεφ Κάρι να φτάνει τα 1,7 δισεκατομμύρια και τον πρωτάρη Βίκτορ Γουεμπανιάμα να ανεβαίνει στο βάθρο με 1,3 δισεκατομμύρια προβολές. Στο top 10 των παικτών με τις περισσότερες προβολές, ο μόνος άλλος παίκτης που ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο προβολές είναι ο Λούκα Ντόντσιτς, ο οποίος φτάνει το 1,2 δισεκατομμύριο.
Η δημοτικότητα των προφίλ του NBA στα social media (στο Instagram οι ακόλουθοι του κύριου προφίλ είναι πάνω από 87,6 εκατομμύρια) δεν ήταν ποτέ τόσο υψηλή.
Τα νούμερα τηλεθέασης
Και τα νούμερα τηλεθέασης λένε ότι το ΝΒΑ λειτουργεί καλά και στην τηλεόραση. Σε τοπικό επίπεδο των ΗΠΑ, όπου κάθε ομάδα έχει τη δική της τηλεόραση στη δική της αγορά, οι αριθμοί αυξάνονται σαφώς, με μετρήσεις 18 από τα 27 franchises (η Γιούτα και το Μέμφις παραμένουν εκτός, καθώς και το Τορόντο που προφανώς μεταδίδεται στον Καναδά) έχουν νούμερα σίγουρα καλύτερα από αυτά της περσινής σεζόν. Η μεγαλύτερη πρόοδος σημειώνεται στο Ντένβερ, του οποίου η τηλεθέαση στην τοπική τηλεόραση βελτιώθηκε κατά 139% σε σύγκριση με το 2022-23.
Στο top 5 βρίσκονται επίσης η Μινεσότα (+107%), ο Φοίνιξ (+94%), το Ορλάντο (+76%) και το Σαν Αντόνιο (+54%), το οποίο, χάρη στο φαινόμενο Wembanyama, εκτός από το τηλεοπτικό του κοινό, διπλασίασε επίσης την παρακολούθηση στα social media και δημοτικότητα στο εξωτερικό.
Υπάρχουν προφανώς και franchise που έχουν χάσει κοινό, ξεκινώντας από το Portland (-49%) και το Brooklyn (-37%), αλλά όλα φαίνονται περισσότερο συνδεδεμένα με την αξία της ομάδας παρά με κάποιο βαθμό αδιαφορίας για το προϊόν του NBA. Ένα προϊόν το οποίο, παρά τους ψεύτικους μύθους, συνεχίζει να λειτουργεί και στην εθνική τηλεόραση των ΗΠΑ, όπου όλα τα βασικά data αυξάνονται, επίσης χάρη στην ώθηση και το ενδιαφέρον που προκάλεσε το Τουρνουά των play in (ο Νοέμβριος κατέγραψε την υψηλότερη μέση παρουσία στα γήπεδα, αλλά κι αντίστοιχη τηλεθέαση).
Το NBA κυριαρχεί επίσης στα social ειδικά στις ηλικίες 18 – 50. Με τα πλεϊ οφ να βρίσκονται σε εξέλιξη και τους τελικούς να πλησιάζουν τα ρεκόρ τηλεθέασης πλησιάζουν. Το ΝΒΑ είναι χρυσωρυχείο.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη