Υπουργείο Ναυτιλίας: Πώς θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία
Οδηγίες για την ασφαλή μεταφορά AFVs με πλοία της ακτοπλοΐας έδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ξεκινήσει στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα γύρω από το ζήτημα της μεταφοράς των συγκεκριμένων οχημάτων, το υπουργείο αναφέρει τα εξής:
Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό την ενημέρωση, πρόληψη και τον περιορισμό πιθανών κινδύνων.
Σημειώνεται ότι στα AFVs περιλαμβάνονται: α) τα αμιγώς ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες) και β) τα οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.
Οι κατευθυντήριες οδηγίες βασίστηκαν σε μελέτη του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και την μέχρι τώρα διεθνή εμπειρία καθώς το ζήτημα μεταφοράς AFVs με πλοία έχει απασχολήσει σχετικά πρόσφατα τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα.
Ως εκ τούτου και για λόγους πρόληψης, οι προαναφερόμενες οδηγίες προς τους οδηγούς των AFVs που θέλουν να επιβιβαστούν σε ακτοπλοϊκό πλοίο, αναφέρουν ότι:
«α) στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα πρέπει να γίνεται έλεγχος της θερμοκρασίας των συσσωρευτών, ενώ το επίπεδο φόρτισης θα πρέπει να είναι έως 40% της συνολικής χωρητικότητάς αυτών και
β) στα οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου, οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας».
Επισημαίνεται ότι υπάρχει υποχρέωση από τους επιβάτες – οδηγούς να ενημερώνουν άμεσα το πλήρωμα του πλοίου σε περίπτωση λήψης οποιασδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.
«Δεν επιτρέπεται να γίνεται φόρτωση των οχημάτων AFVs που έχουν βλάβη στο σύστημα τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές τους (στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί). Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του, βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και η ακτοπλοϊκή εταιρεία δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτή ορίσει».
Τέλος, «δεν θα επιτρέπεται η φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου ενώ θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν θα είναι συνδεδεμένα με κάποια πηγή ηλεκτρικού ρεύματος επί του πλοίου».
- Μάντσεστερ Σίτι: Ανανέωσε ο Γκουαρντιόλα μέχρι το 2027 (pics+vid)
- Ένας ακόμα εκλεκτός του Τραμπ κατηγορούμενος για σεξουαλικό έκλημα – Νέα στοιχεία για τον Πιτ Χέγκσεθ
- Καυστική, συγκινητική, αληθινή πολιτική σάτιρα το «μυστικό συστατικό» του Αλ Τσαντίρι Νιουζ
- Πρώτη αντίδραση Νετανιάχου στο ένταλμα σύλληψής του
- Το «ευχαριστώ» του Τσιτσιπά στον Ναδάλ (vid)
- Η στιγμή της σύγκρουσης του ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ με τον άτυχο μοτοσικλετιστή – Σοκαριστικό βίντεο