Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Υπουργείο Ναυτιλίας: Γιατί μπήκε όριο 40% στη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων ενώ μεταφέρονται με πλοία

Υπουργείο Ναυτιλίας: Γιατί μπήκε όριο 40% στη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων ενώ μεταφέρονται με πλοία

Μεγάλος ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς, καθώς όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου μπορούν να αυτοαναφλεγούν - Σβήνει δύσκολα η φωτιά στο αμπάρι, εξηγεί μηχανολόγος-αεροναυπηγός

Δυσαρέσκεια στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει μέγιστο όριο 40% στη φόρτιση για να επιβιβάζονται σε πλοία της ακτοπλοΐας, αλλά υπάρχει σοβαρός λόγος ασφαλείας.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες της επικαιροποιημένης εγκυκλίου, στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.

Μεγάλος ο κίνδυνος αυτοανάφλεξης

Αφορμή για τη συγκεκριμένη εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτέλεσαν τα φαινόμενα πυρκαγιάς από μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων σε μεταφορικά πλοία τα προηγούμενα χρόνια στο εξωτερικό.

Παρόλο που πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά, ο κίνδυνος από μια τέτοια πυρκαγιά είναι τόσο μεγάλος που κρίθηκε απαραίτητο να ληφθούν μέτρα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούν μπαταρίες λιθίου εμπεριέχουν το συγκεκριμένο κίνδυνο της αυτοανάφλεξης. Η διαφορά είναι ότι λόγω του μεγέθους τους, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν θεωρητικά να προκαλέσουν τόσο έντονη φωτιά που είναι δύσκολο να κατασβηστεί.

«Σβήνει δύσκολα η φωτιά στο αμπάρι»

Ο Κώστας Λακαφώσης, μηχανολόγος και αεροναυπηγός, μηχανικός, μίλησε στο LIVE NEWS για τον λόγο που πάρθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας ηυ απόφαση για το όριο στη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την ακτοπλοΐα.

«Είναι ένα μέτρο που έχει σχέση με την ασφάλεια. Υπάρχει λόγος για την απόφαση και είναι η φωτιά στο αμπάρι του πλοίου που είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη ναυσιπλοΐα αυτή τη στιγμή. Είναι δύσκολο να σβήσει η φωτιά σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όταν και αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πάρουν φωτιά είναι πολύ πιο δύσκολο να σβήσουν. Χρειάζεται πολύ μεγάλη ποσότητα νερού, μέχρι και 10 υδροφόρα οχήματα (πυροσβεστικά) για να καταφέρουν να σβήσουν μια μεγάλη φωτιά σε εξέλιξη. Και αυτό είναι πρόβλημα στο αμπάρι του πλοίου, γιατί είναι πάρα πολύ δύσκολο να σβήσει η φωτιά αυτή».

Must in

Μαθήματα ελληνικής Ιστορίας

Στη μελέτη «Ιστορία, έθνος και μυθιστόρημα στη Μεταπολίτευση» ο Δημήτρης Τζιόβας προσεγγίζει τη σχέση λογοτεχνίας και έθνους μέσα από τις μεταμορφώσεις του λεγόμενου «ιστορικού μυθιστορήματος», της μνήμης και των τραυμάτων

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024