Ferrari 12Cilindri: Ψήφος εμπιστοσύνης στους 12 κυλίνδρους
Η ιταλική φίρμα αποκαλύπτει το νέο κεφάλαιο στο δωδεκακύλινδρο saga της εκφράζοντας στην πράξη την πεποίθησή της για τη συγκεκριμένη κατηγορία κινητήρων και μοντέλων
Πιστή στην υπόσχεσή της να συνεχίσει να κατασκευάζει δωδεκακύλινδρα μοντέλα χωρίς υβριδική τεχνολογία μιας και κάτι τέτοιο, όπως έχει δηλώσει επανειλημμένα, θα αύξανε το βάρος των μοντέλων της σε επίπεδα που δεν είναι επιτρεπτά για το status τους, η Ferrari αποκαλύπτει το νέο εκπρόσωπό της στην συγκεκριμένη κατηγορία.
O λόγος για την 12Cilindri όπως την ονόμασαν οι Ιταλοί θέλοντας να τονίσουν τον χαρακτήρα της ο οποίος αγνοεί μάλλον εμφατικά την ηλεκτρική μετάβαση προτάσσοντας την παρουσία ενός δωδεκακύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα με τη διόλου ευκαταφρόνητη χωρητικότητα των 6,5 λίτρων.
Πρόκειται για μια βελτιωμένη εκδοχή του V12 κινητήρα που εφοδίαζε την 812 την οποία η 12Cilindri αντικαθιστά, προσφέροντας ισχύ 830 ίππων και 678 Nm ροπής. Παρά τα οικεία από την 812 μεγέθη η Ferrari τονίζει πως πρόκειται ουσιαστικά για ένα καινούριο κινητήρα, πλήρως ανασχεδιασμένο προκειμένου να συμβαδίζει με τα πρότυπα Euro 6E.
Yπό αυτό το σκεπτικό ο κινητήρας διαθέτει μια νέα επίστρωση από διαμάντι στους κυλίνδρους προκειμένου να μειώνονται οι απώλειες λόγω τριβής, νέα, ελαφρύτερα πιστόνια και στροφαλοφόρο άξονα, μπιέλες από τιτάνιο. Αυτές οι αλλαγές και μερικές επιτρέπουν την αύξηση του ορίου στροφών του κινητήρα στις 9.500 σ.α.λ.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στο σύστημα εξαγωγής το οποίο περιλαμβάνει μια νέα πολλαπλή εξαγωγής καθώς και ένα κεραμικό καταλύτη λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις νέες προδιαγραφές ρύπων όσο και ήχου που επικρατούν στην ΕΕ. Προκειμένου ωστόσο να ενισχύσει την ηχητική εμπειρία η Ferrari έχει τοποθετήσει έναν ενισχυτή ήχου που διοχετεύει τον ήχο του κινητήρα στον θάλαμο επιβατών.
Η ισχύς μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς με την συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων και ενός ενεργού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα. Το κιβώτιο υπόσχεται κατά 30% μειωμένους χρόνους στην κλιμάκωση των σχέσεων συμβάλλοντας στις εκρηκτικές επιδόσεις της 12Cilindri. Αυτές συνοψίζονται στη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,9 δ.λ και από 0-200 χλμ./ώρα σε 7,9 δ.λ. Να σημειωθεί και ότι η Spider έκδοση την οποία η Ferrari ήδη αποκάλυψε προσφέρει ακριβώς τα ίδια μεγέθη.
Το πλαίσιο της 12Cilindri είναι κατασκευασμένο κυρίως από αλουμίνιο συναρμοσμένο με ένα περίτεχνο πλέγμα ενώσεων το οποίο συμβάλλει στην στρεπτική ακαμψία του. Μια από τις καινοτομίες του μοντέλου είναι το ανεξάρτητο σύστημα τετραδιεύθυνσης που επιτρέπει ευελιξία στις υψηλές ταχύτητες αλλά και μεγαλύτερη δυναμική ευστάθεια στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω με ενεργά ηλεκτρομαγνητικά αμορτισέρ και ελατήρια από χάλυβα.
Το παζλ συμπληρώνουν κεραμικά δισκόφρενα τα οποία υπακούν στα νέα όγδοης γενιάς συστήματα traction control και δυναμικής ευστάθειας.
Σε επίπεδο σχεδιασμού η 12Cilindri παραπέμπει ίσως στο πιο εμβληματικό δωδεκακύλινδρο μοντέλο που έχει παρουσιάσει η Ferrari από τότε που ξεκίνησε την μαζική παραγωγή του είδους με την 550 Maranello του 1996, την ιστορική 365/4 Daytona. Στοιχεία όπως ο σχεδιασμός των γυάλινων επιφανειών, εντύπωση που δίνει το πίσω τμήμα συνηγορούν σε αυτή την αίσθηση.
Ταυτόχρονα δεν λείπει βέβαια η σύγχρονη προσέγγιση σε όρους αεροδυναμικής καθώς για πρώτη φορά μια εμπροσθομήχανη Ferrari διαθέτει ορατά, ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία στο αμάξωμα όπως τα δύο αντίστοιχα στοιχεία στις δύο πλευρές του πορτ μπαγκάζ που έχουν σχεδιαστεί για να συμβάλλουν στη δυναμική ευστάθεια. Η παραγωγή κάθετης δύναμης ενισχύεται χάρη στα ενεργά flaps που τοποθετούνται στο μπροστινό splitter συνδυαστικά με τον πίσω διαχύτη. Αυτό που αξίζει να σημειώσει κανείς είναι το μοτίβο που δημιουργείται στην coupe έκδοση από την σμίλευση του πίσω παρμπρίζ συνδυαστικά με μια εξίσου παράδοξη χάραξη για την οροφή με την χαρακτηριστική διχρωμία.
Στα ενδότερα αν και το νέο μοντέλο ακολουθεί τα πρότυπα των Roma και Purosangue χωρίζοντας τον θάλαμο στα δύο για οδηγό και συνοδηγό με ξεχωριστές οθόνες και χειριστήρια η Ferrari τοποθετεί για πρώτη φορά σε ένα από τα διθέσιά της μια μεγαλύτερη κεντρική οθόνη ακολουθώντας τις υποδείξεις των πελατών της, μέσω της οποίας ελέγχονται περιφερειακές λειτουργίες όπως τα multimedia και ο κλιματισμός.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη