«Σηκώστε το τηλέφωνο»
Νέες συστάσεις από την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. για άμεση απόκριση στα αιτήματα και στις καταγγελίες των πολιτών - Τι αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο που παρουσιάζουν «ΤΑ ΝΕΑ», λίγες εβδομάδες μετά την τραγωδία στους Αγίους Αναργύρους
Νέα σαφή δείγματα για σημαντικό τμήμα της ΕΛ.ΑΣ. που «αδιαφορεί κι είναι απρόθυμο να εξυπηρετήσει τους πολίτες» προκύπτει από έγγραφο των αστυνομικών Αρχών που αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ» λίγες εβδομάδες μετά τη δολοφονία της άτυχης 29χρονης έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων.
Παρά τις αυστηρές εντολές που είχαν δοθεί τότε για άμεση απόκριση στα αιτήματα και στις καταγγελίες των πολιτών – σε θέματα κυρίως ενδοοικογενειακής βίας –, η κατάσταση δεν φαίνεται ν’ αλλάζει. Η ΕΛ.ΑΣ. μιλά και για νεότερες καταστάσεις κι επιλογές που «αμαυρώνουν την εικόνα των αστυνομικών Αρχών». Κι αυτό λόγω παλαιότερων λαθών στη διαχείριση του αστυνομικού προσωπικού αλλά και των αντιλήψεων πολλών ενστόλων που κινούνται διεκπεραιωτικά.
Εκατοντάδες αστυνομικοί κυρίως σε τοπικές αστυνομικές υπηρεσίες αποφεύγουν, όπως σημειώνεται στο σχετικό τωρινό έγγραφο της ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ., μέχρι και να απαντούν στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών που περιμένουν μάταια στις γραμμές τους.
Υπήρχε δε η σχετική επισήμανση ότι αυτό δεν αφορά το τηλεφωνικό κέντρο του «100», όπου κι εκεί είχε υπάρξει μέχρι πρόσφατα σχετικό πρόβλημα (σ.σ. ενισχύθηκε ύστερα από παρεμβάσεις του υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη), αλλά τα τηλέφωνα αστυνομικών τμημάτων που παραμένουν… σιωπηλά!
Το έγγραφο αυτό που παρουσιάζει η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» συντάχθηκε την 1η Μαΐου 2024 από την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. κι έχει τίτλο «Ελεγχος Λειτουργίας Υπηρεσιών». Οπως αναφέρεται αρχικά, «οι υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. από την αποστολή τους προσδιορίζονται να προστατεύουν και να εξυπηρετούν τα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα των πολιτών.
Οι αστυνομικές υπηρεσίες πρέπει να διακρίνονται για την αμεσότητα, ταχύτητα, πληρότητα και αποτελεσματικότητα της δράσης τους και την ευπροσηγορία και προθυμία του προσωπικού της». Συμπληρώνοντας ότι σχετικό κριτήριο είναι η βελτίωση της επικοινωνίας με τους πολίτες.
Καταγγελίες
Ωστόσο, όπως σημειώνεται στη συνέχεια, «το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν περιέλθει στην υπηρεσία μας παράπονα, δυσμενή σχόλια και καταγγελίες ότι αστυνομικοί κατά την άσκηση των καθηκόντων τους ενεργούν με αδιαφορία, ενώ παρατηρούνται φαινόμενα μη άμεσης ανταπόκρισης στις τηλεφωνικές κλήσεις (μεγάλος χρόνος αναμονής, επανειλημμένες τηλεφωνικές κλήσεις έως ότου πραγματοποιηθεί τηλεφωνική επικοινωνία με την αρμόδια υπηρεσία, μη παροχή διευκρινίσεων στους πολίτες, απροθυμία εξυπηρέτησης κ.ά.)».
Οπως συμπληρώνουν, «οι συγκεκριμένες συμπεριφορές δεν συνάδουν με την αποστολή του Σώματος και ακυρώνουν τη θετική δράση μας, ενώ από τις περιστάσεις πια επιβάλλεται να απομονωθούν φαινόμενα και συμπεριφορές που αμαυρώνουν την εικόνα της Αστυνομίας στη συνείδηση των πολιτών».
Ζητούν μάλιστα από τους διοικητές της ΕΛ.ΑΣ. σε συγκεντρώσεις του προσωπικού να αναπτύσσονται τα θέματα συμπεριφοράς απέναντι στους πολίτες και σωστής άσκησης των καθηκόντων τους. Επιπλέον ζητείται να υπάρχει σχετικός πειθαρχικός έλεγχος.
Συνδικαλιστές της ΕΛ.ΑΣ. συνδέουν τη συγκεκριμένη κατάσταση με διαχρονικά λάθη πολιτικών κι υπηρεσιακών στελεχών της Κατεχάκη που έχουν οδηγήσει στην αποδυνάμωση των αστυνομικών υπηρεσιών αιχμής, τη μείωση των μισθών των αστυνομικών κι άλλες παθογένειες, πέρα από την ανευθυνότητα ορισμένων συναδέλφων τους.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις