Υπάρχει ισότητα μεταξύ των δυο φύλων στο Χόλιγουντ; Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν το νομίζει
Η δημιουργία ταινιών από ένα μικρό αριθμό γυναικών σκηνοθέτιδων δεν αποτελεί λόγο για πανηγυρισμούς.
Μιλώντας στο περιοδικό Porter για την κυκλοφορία του Love Lies Bleeding, ενός βίαιου ρομάντζου που διαδραματίζεται στον κόσμο του γυναικείου bodybuilding, η Στιούαρτ είπε ότι μεγάλο μέρος της υπερ – προβεβλημένης ανάδειξης των γυναικείων ιστοριών είναι μονάχα λόγια του αέρα.
Η Στιούαρτ αναφέρθηκε και στις προκλήσεις που αντιμετώπισε στην προσπάθειά της να χρηματοδοτήσει μια διασκευή των απομνημονευμάτων της Lidia Yuknavitch του 2011, The Chronology of Water, την οποία ελπίζει να σκηνοθετήσει και η οποία βρίσκεται στα σκαριά εδώ και επτά χρόνια
Τα «αυτο – συγχαρητήρια» που δίνει το Χόλιγουντ για την πάταξη της πατριαρχίας εντός των κόλπων του – και των κινηματογραφικών του στούντιο -, της μοιάζουν κάλπικα.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
«Κοιτάξτε τι κάνουμε»
Πιο συγκεκριμένα δήλωσε ότι η δημιουργία ταινιών από ένα μικρό αριθμό γυναικών σκηνοθέτιδων δεν αποτελεί λόγος για πανηγυρισμούς. «Είναι σαν να λες, εντάξει, ωραία. Διάλεξες τέσσερις».
Η Κρίστεν Στιούαρτ καυτηρίασε τις προσπάθειες του Χόλιγουντ για ίσες ευκαιρίες σε άνδρες και γυναίκες [από το μισθολογικό χάσμα μέχρι την επαγγελματική απουσία], λέγοντας ότι η βιομηχανία που χειροκροτεί τον εαυτό της για τον εναγκαλισμό των γυναικών σκηνοθέτιδων δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα ψέμα.
«[Υπάρχει] η σκέψη ότι μπορούμε να τσεκάρουμε αυτά τα μικρά κουτάκια και μετά να ξεμπερδέψουμε με την πατριαρχία και από το γεγονός ότι είμαστε όλοι δημιουργήματα της», είπε.
«Η ταινία μου έχει να κάνει με την αιμομιξία και τις περιόδους και μια γυναίκα που ξαναπαίρνει βίαια τη φωνή και το σώμα της, και είναι, μερικές φορές, δύσκολο να την παρακολουθήσεις … αλλά θα είναι μια γαμημ@@@ συναρπαστική βόλτα»
«Είναι εύκολο γι’ αυτούς να λένε: «Κοιτάξτε τι κάνουμε. Κάνουμε την ταινία της Maggie Gyllenhaal! Κάνουμε την ταινία της Margot Robbie!’ Και εσύ λες, «Εντάξει, ωραία. Διαλέξατε τέσσερις».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Στιούαρτ ωστόσο, έδωσε τα εύσημα στις Gyllenhaal και Robbie, αναφέροντας χαρακτηριστικά, σε μια δήλωση θαυμασμού: «Τρέφω σεβασμό γι’ αυτές τις γυναίκες, τις αγαπώ [αλλά] αισθάνομαι ότι είναι ψέμα. Αν συγχαίρουμε η μία την άλλη για τη διεύρυνση των προοπτικών, ενώ στην πραγματικότητα δεν έχουμε κάνει αρκετά, τότε σταματάμε να διευρύνουμε».
«Νομίζω ότι αυτό είναι εμπορικό»
Οι στατιστικές φαίνεται να υποστηρίζουν τον σκεπτικισμό που «διέπει» την Στιούαρτ. Μια έκθεση που κυκλοφόρησε από την πρωτοβουλία USC Annenberg Inclusion Initiative τον Ιανουάριο έδειξε ότι οι γυναίκες δεν σημείωσαν σημαντικά κέρδη στο Χόλιγουντ το 2023: «Από τους 116 σκηνοθέτες που αξιολογήθηκαν το 2023, το 12,1% ήταν γυναίκες».
Η ιδρύτρια της πρωτοβουλίας Stacy L. Smith δήλωσε: «Για τις εταιρείες και τα μέλη του κλάδου που θέλουν να πιστεύουν ότι το πρόβλημα [με την απουσία] των σκηνοθέτιδων έχει λυθεί, δεν έχει αντιμετωπιστεί ούτε κατά διάνοια».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Στιούαρτ αναφέρθηκε και στις προκλήσεις που αντιμετώπισε στην προσπάθειά της να χρηματοδοτήσει μια διασκευή των απομνημονευμάτων της Lidia Yuknavitch του 2011, The Chronology of Water, την οποία ελπίζει να σκηνοθετήσει και η οποία βρίσκεται στα σκαριά εδώ και επτά χρόνια.
«Η ταινία μου έχει να κάνει με την αιμομιξία και τις περιόδους και μια γυναίκα που ξαναπαίρνει βίαια τη φωνή και το σώμα της, και είναι, μερικές φορές, δύσκολο να την παρακολουθήσεις … αλλά θα είναι μια γαμημ@@@ συναρπαστική βόλτα», είπε.
«Και νομίζω ότι αυτό είναι εμπορικό, αλλά δεν νομίζω ότι έχω καμία αίσθηση για το τι σημαίνει αυτό».
«Νομίζω ότι ο κόσμος θα ήθελε να το δει αυτό, αλλά μετά σκέφτηκα ότι ίσως ο κόσμος θέλει να δει ταινίες για τον Ιησού και τα σκυλιά».
*Με πληροφορίες από: The Guardian | Κεντρική φωτογραφία θέματος: Love Lies Bleeding
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις