Μόνα Λίζα: Λύθηκε το μυστήριο για το αν είναι φανταστικό ή πραγματικό το τοπίο του πίνακα
Μια γεωλόγος και ιστορικός τέχνης της Αναγέννησης συμπεραίνει ότι το τοπίο που ζωγράφισε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι είναι υπαρκτό και αποακλύπτει πού βρίσκεται
Το τοπίο στον πίνακα της Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι έχει πυροδοτήσει ατελείωτες συζητήσεις σχετικά με το αν είναι πραγματικό ή αποκύημα της φαντασίας του ζωγράφου. Κι ενώ λοιπόν για χρόνια υπήρχε διαμάχη μεταξύ εκείνων των ιστορικών τέχνης που επέμεναν ότι η θέα στο φόντο είναι φανταστική και εκείνων που μιλούσαν για συγκεκριμένες τοποθεσίες στην Ιταλία, η γεωλόγος και ιστορικός τέχνης της Αναγέννησης, Ann Pizzorusso, έρχεται να δώσει την απάντηση.
Πώς προέκυψε το πόρισμα
Η Ann Pizzorusso συνδυάζοντας τα δύο πεδία της τεχνογνωσίας της πιστεύει ότι έχει λύσει επιτέλους το μυστήριο σε έναν από τους πιο διάσημους πίνακες του κόσμου. Αποκαλύπτει λοιπόν ότι ο Λεονάρντο ντα Βίντσι ζωγράφισε αρκετά γνώριμα χαρακτηριστικά της πόλης Lecco, στις όχθες της λίμνης Κόμο στην περιοχή της Λομβαρδίας της βόρειας Ιταλίας, σύμφωνα με τον Guardian.
Η Pizzorusso έχει ταιριάξει τη γέφυρα του Λεονάρντο, την οροσειρά και τη λίμνη που φαίνονται στον πίνακα της Μόνα Λίζα με τη γέφυρα Azzone Visconti του 14ου αιώνα του, τις νοτιοδυτικές Άλπεις με θέα στην περιοχή και τη λίμνη Garlate, την οποία είναι γνωστό ότι επισκέφτηκε ο διάσημος ζωγράφος πριν από 500 χρόνια. Οι ομοιότητες είναι αναμφισβήτητες, είπε. «Είμαι τόσο ενθουσιασμένη με αυτό».
Οι προηγούμενες θεωρίες
Προηγούμενες θεωρίες από το 2011 ανέφεραν ότι η γέφυρα και οι δρόμοι που υπάρχουν στο φόντο είναι από το Bobbio, μια μικρή πόλη στη βόρεια Ιταλία, ενώ μια θεωρία του 2023 έλεγε ότι πρόκειται για μια γέφυρα που βρίσκεται στην επαρχία του Arezzo στην Ιταλία.
Η λίμνη, τα βράχια και η γέφυρα «απόδειξη» του επιχειρήματός της
«Η τοξωτή γέφυρα ήταν πανταχού παρούσα σε όλη την Ιταλία και την Ευρώπη και πολλές έμοιαζαν πολύ. Είναι αδύνατο να προσδιοριστεί μια ακριβής τοποθεσία μόνο από μια γέφυρα. Όλοι μιλούν για τη γέφυρα και κανείς δεν μιλάει για τη γεωλογία. Οι γεωλόγοι δεν κοιτάζουν πίνακες και οι ιστορικοί τέχνης δεν κοιτάζουν τη γεωλογία», είπε η Pizzorusso η οποία βάσει των γνώσεών της φέρεται ότι κατάφερε να κάνει τον συσχετισμό αυτών των δύο τομέων.
«Οι ιστορικοί τέχνης είπαν ότι ο Λεονάρντο χρησιμοποιούσε πάντα τη φαντασία του, αλλά μπορείτε να δείξετε αυτή την εικόνα σε οποιονδήποτε γεωλόγο στον κόσμο και θα πει αυτό που λέω για την πόλη Lecco. Ακόμη και κάποιος που δεν είναι γεωλόγος μπορεί τώρα να δει τις ομοιότητες» συμπλήρωσε.
Σημείωσε ότι οι βράχοι στο Leccο είναι ασβεστόλιθοι και ότι ο Λεονάρντο απεικόνισε τα βράχια του σε γκρι-λευκό χρώμα – «που είναι τέλειο, γιατί αυτός είναι ο τύπος βράχου που υπάρχει εκεί».
Πρόσθεσε ότι, σε αντίθεση με την πόλη Lecco, ούτε η πόλη Bobbio ούτε η Arezzo έχουν λίμνη.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις